2012-07-23
Gdańsk to drugie miasto, które zagrało kolorami podczas tegorocznej akcji Dulux Let’s Colour. 22 lipca w ramach kampanii, która upływa pod hasłem „Gra kolorem”, zostało pomalowane przejście podziemne w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego.
Energetyzujące kolory Dulux w Gdańsku
Do niedawna przejście podziemne w pobliżu Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego budziło raczej negatywne emocje – szarej przestrzeni brakowało życia. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców miasta, którzy tłumnie wzięli udział w tegorocznej akcji Dulux Let’s Colour, tunel przy al. Zwycięstwa zamienił się w tętniącą pozytywną energią galerię. Wiek nie grał roli – zarówno młodzi, jak też starsi gdańszczanie na jeden dzień stali się miejskimi artystami. Przyświecał im wspólny cel – dodać kolorów miastu, w którym na co dzień żyją. Wystarczyło chwycić za wałki i pędzle i zostawić malarski ślad na ścianie gdańskiego tunelu. Chętnych nie brakowało, a dzięki wspólnej pracy zespołu Dulux i okolicznych mieszkańców przejście podziemne przy Gdańskim Uniwersytecie Medycznym przeszło kolorową metamorfozę.
Marka Dulux – organizator akcji, zapewniła farby oraz wszelkie akcesoria malarskie, a nad przebiegiem całości czuwali opiekunowie artystyczni, którzy pomagali w tworzeniu tego niezwykłego dzieła. Piękna pogoda i świecące tego dnia słońce sprawiły, że Gdańsk zagrał kolorem z marką Dulux. Pozytywna atmosfera udzieliła się wszystkim obecnym. Tworzyli oni zgrany zespół i dzięki ich zaangażowaniu Gdańsk przeszedł kolorową rewolucję. Obok głównej atrakcji – możliwości malowania tunelu według projektu „Swanskiego” – organizatorzy wydzielili dla dzieci strefę zabaw. Gościem specjalnym był ulubieniec uczestników zeszłorocznej i tegorocznej edycji, pies Dulek, z którym każdy mógł zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie i zabrać je ze sobą do domu.
„Swanski” w Gdańsku
Tunel przy al. Zwycięstwa to jedna z głównych arterii Gdańska łączących całe Trójmiasto. Bliskie sąsiedztwo Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego sprawia, że przejście codziennie mijają setki gdańszczan. Nic więc dziwnego, że właśnie to miejsce zostało wybrane do przeprowadzenia kolorowej rewolucji Dulux. Projekt metamorfozy stworzył warszawski artysta „Swanski”, który działa w obszarze grafiki, designu oraz animacji i na co dzień wykonuje wielkoformatowe malunki w przestrzeni miejskiej. Projekt „Swanskiego” nawiązuje do ubiegłorocznej edycji akcji Dulux Let’s Colour, dzięki której za pomocą koloru ożywiono aż 4 miasta. Tym razem jego praca jest symbolicznym studium natury utrzymanym w niezwykłych barwach. – Projekt oddaje charakterystyczny dla mnie styl. Zależało mi, by uchwycić w nim niezwykłość natury – tego, jakimi prawami się rządzi i w jaki sposób przenikają się nawzajem jej poszczególne elementy. Na ścianach gdańskiego tunelu pojawi się zatem metaforyczny „Gąszcz”, który jest niezależny, samowystarczalny, jest zarówno początkiem, jak i końcem. Dodatkową inspiracją byli dla mnie ludzie, którzy barli udział
w tworzeniu malunków. To właśnie oni wprowadzili wiele nieoczekiwanych elementów, które wraz z moimi szkicami pozwoliły uzyskać końcowy efekt. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców miasta akcja Dulux Let’s Colour stała się ciekawym wydarzeniem, które wprowadziło radość i dobrą energię do przestrzeni publicznej. Dlatego cieszę się, że mogłem wziąć udział w tym przedsięwzięciu – mówi Paweł „Swanski” Kozłowski. Dzięki jego wsparciu i zaangażowaniu mieszkańców tunel stał się tryskającym pozytywną energią symbolem Gdańska.
Dulux Let’s Colour „Gra kolorem” na całym świecie
Dulux Let’s Colour spotyka się z entuzjastycznym przyjęciem na całym świecie. Akcja przyciąga coraz więcej osób, które chcą się bawić i grać kolorem, by uczynić świat piękniejszym. Polska jest jednym z ponad 20 krajów, w których realizowano projekt Dulux Let’s Colour. Do tej pory wspólne malowanie przestrzeni publicznej odbyło się m.in.
w Brazylii, Francji, Anglii, Turcji, Indiach oraz RPA. W zeszłym roku do polskiej edycji akcji Dulux Let’s Colour przyłączyły się setki osób i odmieniły za pomocą koloru dworce kolejowe w Warszawie, Sopocie oraz Krakowie, a także ogrodzenie wrocławskiego zoo.
Kampanię można śledzić na blogu Dulux Let’s Colour oraz profilu Dulux Let’s Colour na Facebooku.
Więcej informacji udzielają:
Euro RSCG Sensors Akzo Nobel Decorative Paints
Aleksandra Dziubanii Piotr Cywiński
aleksandra.dziubanii@eurorscg.pl piotr.cywinski@akzonobel.com
+ 48 508 012 180 +48 609 031 342
Więcej informacji na:
www.duluxletscolour.pl
www.facebook.com/DuluxLetsColourPolska