IBM oferuje "Click-to-Conference" - nowe możliwości spotkań online


IBM oferuje "Click-to-Conference" - nowe możliwości spotkań online
2010-02-09
Firma IBM poinformowała o dostępności nowych funkcji rozwiązania IBM Lotus Sametime, w tym spotkań online i rozszerzonej integracji plików audio i video, które ułatwiają komunikację i współpracę grupową (UC2) oraz czynią je bardziej efektywnymi.

Dostępny obecnie Lotus Sametime 8.5 oferuje swoim użytkownikom nowe możliwości spotkań online, które zapewnia połączony widok kalendarza oraz funkcja rozpoczynania lub dołączania się do spotkania za pomocą jednego kliknięcia.

Użytkownicy mogą z łatwością zapraszać uczestników do spotkania, przeciągając ich nazwy z listy kontaktowej komunikatora i upuszczając je w odpowiednim miejscu. Uczestnicy mogą również akceptować zaproszenia na spotkanie za pomocą jednego kliknięcia i przesyłać wszelkie materiały dotyczące spotkania metodą „przeciągnij i upuść".

W najnowszej wersji Lotus Sametime funkcje always-ready oraz reservation-less meetings, które oferują zabezpieczenie sal konferencyjnych hasłem, są zawsze dostępne, tak aby spotkanie w trybie online można było rozpocząć natychmiast. Dokumenty, takie jak czas trwania spotkania oraz prezentacje, mogą być przechowywane w spersonalizowanych pokojach konferencyjnych i wykorzystywane w przyszłości. Dodatkowo, oparta o standardy integracja plików audio i video ułatwia współpracę z istniejącymi już systemami wideokonferencyjnymi i usprawnia ich wykorzystanie.

Ponadto, Lotus Sametime oferuje nowego klienta Web nie wymagającego dodatkowych plików do ściągnięcia opartego o nowy zestawnarzędzi Web 2.0, które ułatwiają firmom integrację możliwości Lotus Sametime z ich aplikacjami i witrynami. Na przykład, firma może zamieścić na swojej stronie internetowej sygnalizację dostępności, komunikator, funkcje „Click-to-Call" i „Click-to-Meet", tak aby klienci mogli na stronie internetowej firmy rozpoczynać rozmowy lub zadawać pytania za pomocą jednego kliknięcia. Możliwość ta pomaga przedsiębiorstwom ograniczyć koszty związane z prowadzeniem bezpłatnych linii obsługi klienta oraz przyczynia się do poprawy jakości obsługi klienta. Poza tym, ten klient Web ułatwia zewnętrznym użytkownikom uczestniczenie w spotkaniach.

Nowa wersja Lotus Sametime oferuje także rozszerzone wsparcie dla rozwiązań mobilnych, oparte na przeglądarce Apple iPhone oraz udoskonalonego klienta dla urządzeń z systemem Microsoft Windows Mobile.

„Z komunikatora Lotus Sametime korzysta obecnie 12 000 naszych pracowników rozproszonych po całym świecie. Komunikator ułatwia komunikację i poprawia współpracę między pracownikami znajdującymi się w różnych miejscach i mówiących często różnymi językami" - mówi Odile Beurier z PSA Peugeot Citroën. - „Ponadto, wykorzystujemy Lotus Sametime do przeprowadzania konferencji WWW, co pozwala nam na obniżenie kosztów podróży i optymalizację pracy zespołowej. Naszym celem jest poszerzanie obecnych możliwości poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie współpracy głosowej i video oraz współpracy w czasie rzeczywistym".

Więcej informacji o rozwiązaniu UC2 firmy IBM, w tym Sametime 8.5, znajduje się na stronie www.ibm.com/software/lotos/unified-communications.

Nadesłał:

ap

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl