Informatyka dla efektywnej sprzedaży


2013-11-29
Osiągnięcie wysokich wyników sprzedażowych jest wyzwaniem dla każdego menedżera. Wyzwanie to wiąże się ze znajomością technik psychologicznych, marketingu i, coraz częściej, informatyki.

Narzędzia informatyczne wykorzystywane w procesie sprzedaży odgrywają coraz większą rolę, a ich stosowanie przestało być zarezerwowane tylko dla dużych organizacji. Stało się to dzięki większej dostępności takich narzędzi. Na korzyść ich przemawia również bardziej korzystny model finansowy.

Jednym z narzędzi usprawniających komunikację w organizacji jest rozwiązanie call center. Umożliwia ono efektywną  komunikację telefoniczną z klientem, poprzez realizacje kampanii wychodzących. Jego zadaniem jestjest rozwiązywanie problemów związanych z zarządzaniem bazą kontaktów, standaryzacją procesu dzwonienia, wzrostem ilości połączeń oraz poprawą jakości prowadzonych rozmów.

Na rynku istnieje szeroki wybór systemów call center: od prostych narzędzi współpracujących ze stacjonarnymi centralami telefonicznymi, po zaawansowane platformy oferujące tę funkcjonalność w modelu cloud computing. Działania call center mogą być prowadzone na dwa sposoby. Pierwszy – wdrożenie własnego systemu  w organizacji bądź zlecone wyspecjalizowanej firmie zewnętrznej. Wybór modelu call center zależy wyłącznie od preferencji i potrzeb przedsiębiorstwa.

Innym narzędziem wspierającym procesy komunikacyjne są serwisy www. Już dawno przestały one służyć wyłącznie do informowania klienta. Współczesne serwisy umożliwiają skuteczną komunikację z organizacją, np. poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie internetowej. Wiele serwisów pozwala także na składanie zamówienia bezpośrednio przez stronę www.

Trend korzystania z rozwiązań informatycznych w sprzedaży dobrze obrazują badania Kelkoo, z których wynika, że polski rynek e-commerce miał być w 2012 roku najszybciej rozwijającym się rynkiem w Europie, ze średnią wzrostu na poziomie 16,1%, w Polsce natomiast 24%. Według tej samej firmy w 2011 roku udział handlu internetowego w całej sprzedaży detalicznej w Polsce wynosił 3,1%, a rok później prognozowano wzrost do 3,8%.

Nadesłał:

iczerska

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl