Jak wykorzystywać wideo w PR?


Jak wykorzystywać wideo w PR?
2011-11-22
Komunikowanie i budowanie świadomości marki są niezmiennymi dominantami PR-u. Tym, co natomiast się zmienia, są kanały tej komunikacji. Internet zrewolucjonizował sposób rozprzestrzeniania się informacji, które firma ma do przekazania światu.

Papierowe notki wysyłane w kopertach do dziennikarzy wyparte zostały przez emaile i newslettery, o znacznie większej efektywności. Ale w internecie dekada to cała epoka. Toteż dzisiejszy obraz komunikacji z mediami ulega znaczącym zmianom.

Spośród setek „ważnych” maili zalewających nieustannie redakcyjne skrzynki, niewiele ma szanse na uważne przeczytanie i publikację zawartych w nich wiadomości. Doszliśmy do momentu, w którym przeeksploatowany emailing jest już passé.

 

Co jest zatem najnowszym trendem w komunikacji? Wideo PR. Poświadczają to niezbite statystyki, przytoczone np. w tym raporcie zamieszczonym na Google Think Insights. Dlaczego wideo jest ważnym dla PR narzędziem i jak możesz je stosować w codziennej praktyce? Oto 10 przydatnych rad.

1. Uzupełnienie tekstowej informacji prasowej

Zakładając, że już sama treść informacji prasowej jest wartościowa i zasługuje na publikację, dodanie do niej filmu wideo znacznie zwiększa jej moc oddziaływania i szanse na rozpowszechnienie, rozszerza bowiem możliwości kontaktu. Dlaczego?

Otóż, film dobrze dostosowany do historii zawartej w komunikacie prasowym może wzmocnić jego główną tezę, zdynamizować całą wiadomość i ułatwić jej dystrybucję.

Wideo można przecież bardzo łatwo udostępnić: blogi, mikro-blogi, serwisy społecznościowe, fora i wirusowe maile to kanały błyskawicznego rozpowszechniania informacji wideo. Stwarzają one nieograniczone możliwości oceny i interakcji między ich odbiorcami, którym dajesz okazję do dyskutowania o Twojej historii i budowania tym samym sieci opinii o marce.

Ponadto wideo może stanowić wsparcie dla SEO PR. Dobrze zoptymalizowany pod kątem słów kluczowych, użytych w tytule i opisie, film przyciąga uwagę wyszukiwarek, które generalnie faworyzują materiały wideo na listach wyników wyszukiwania.

2. VNR, czyli video news release

VNR to po prostu news w formie wideo, z którym obcujemy na co dzień w telewizji i na stronach portali informacyjnych. Szacuje się, że wartościowy news wideo przeciętnie potrzebuje ok. 90 sekund, by się rozpowszechnić w sieci. W tym krótkim czasie jest on nieustannie dystrybuowany przez użytkowników, agregatory, RSS i rozmaite serwisy informacyjne. Jest jeden warunek: wysokiej jakości treść, mocny, uderzający materiał, interesujące wywiady są koniecznością, jeśli chcesz przebić się ze swoim newsem firmowym przez gąszcz informacji zalewających sieć każdej sekundy.

VNR warto jest publikować, jeśli:

        w Twojej firmie zachodzą właśnie ważne dla niej i jej otoczenia, przełomowe zmiany;

        ma miejsce wysokiej rangi wydarzenie branżowe, w które jesteś zaangażowany;

        firma podaje do publicznej wiadomości wyniki badań, które przeprowadziła.

Również tutaj najważniejsze kryterium brzmi: historia musi być warta opublikowania, by pozytywnie przejść przez redaktorski test pt.: „no, i co z tego?”

3. Promocja strony i bloga firmowego

Przykuj uwagę klientów i partnerów biznesowych do nowych treści wideo na swojej stronie lub blogu. Istnieje wiele sposobów zastosowania wideo do prezentacji skuteczności i kreatywności naszych działań PR oraz współtworzenia pozytywnego wizerunku firmy. Oto kilka pomysłów:

        umieść na stronie firmowej wideo zawierające portfolio nowych kampanii i projektów, z których jesteście najbardziej dumni;

        publikuj na stronie krótkie filmy informacyjne i wywiady przedstawiające sylwetki kluczowych pracowników firmy;

        stwórz film w rodzaju „dzień z życia firmy”, który pozwoli lepiej ją poznać nowym pracownikom;

        poproś swoich klientów o referencje i opublikuj ich wypowiedzi w postaci wideo;

        twórz poradniki filmowe odpowiadające na najczęstsze pytania profesjonalistów, dostarcz im rzetelnej wiedzy.

4. Show na eventach

Jeśli nie chcesz otwierać organizowanej przez Twoją firmę konferencji, gali lub szkolenia kolejnym nudnym przemówieniem, ale zaskoczyć audytorium świeżym podejściem do tematu, to dobrze przygotowany i przemyślany spot wprowadzający może być kluczem do Twojego sukcesu.

 

Film ze świetnym podkładem muzycznym, profesjonalnie zmontowany, przedstawiający ciekawą historię niesie ze sobą nie tylko przewidywalną dla wszystkich informację, ale i emocje, dostarcza przeżyć estetycznych, nadaje dodatkowy wymiar wydarzeniu i podnosi rangę Twojej marki.

Przebojowe intro to rozrywka, show, które ludzie przecież uwielbiają. To także swoiste „5 minut” dla Twojej marki, produktu czy usługi, podczas którego ma ona szansę pokazać swoją inną, intrygującą i interesującą twarz. Dla przykładu, konferencję producentów obrabiarek do drewna, zamiast przemówieniem prezesa stowarzyszenia czy firmy, można rozpocząć dynamicznym klipem, przedstawiającym industrialne hale produkcyjne w artystycznym ujęciu, niebanalnych kadrach, opatrując je hasłami zgodnymi z misją marki, np.: „nowoczesność”, „wizjonerstwo”, „wiara w siłę ludzkiego umysłu”, przy akompaniamencie żywiołowej, energetycznej i porywającej piosenki. Takie wprowadzenie uratuje nawet najbardziej sztampowe spotkanie branżowe.

Warto zainwestować więc czas i kapitał w przygotowanie odpowiedniego materiału wideo i przeprowadzenie transmisji online z wydarzenia. Materiały te mogą Ci posłużyć później do innych celów wizerunkowych, i zostać przekształcony w inne „formy życia”, jak DVD dla uczestników, webcast, czy film promocyjny.

5. Budowanie zespołu i przywiązania klienta

Zainwestuj we własną platformę wideo i wykorzystuj ją w codziennej pracy – do budowania relacji wewnątrz firmy oraz z zewnętrznymi klientami. Mając dostępny cały warsztat wideo na co dzień – ograniczeniem w jego wykorzystaniu jest tylko Twoja kreatywność. Stwórz na przykład luźny, rozrywkowy materiał wideo pokazujący dzień pracy danego działu, przygotuj film z „dni otwartych” lub relację z wizyty Twoich klientów w firmie, uchyl rąbka tajemnicy, pokaż pracę firmy „od kuchni”. Następnie podziel się linkami z zainteresowanymi. Zobaczysz, jakie ożywienie więzi może wywołać taki materiał między Twoimi kolegami z pracy i między Tobą a klientami.

Dzięki postępowi nowoczesnych technologii, posługiwanie się PowerPointem do prezentacji informacji o firmie nie zrobi już wrażenia ani na jej klientach, ani akcjonariuszach. Szczególnie zaś agencje reklamowe i interaktywne, które chcą przekonać potencjalnych klientów o swoim przyszłościowym podejściu i kreatywności, muszą dziś inwestować w inteligentne sposoby prezentacji danych i wykorzystywać najnowocześniejsze kanały komunikacji.

Wideo, jak żadne inne medium pozwala nam wytworzyć “czynnik wow”, niezbędny w relacji z każdym klientem, ponieważ decyduje on o naszym sukcesie rynkowym.

W dobie ogromnej liczby danych, zalewających użytkowników internetu, sukces osiąga bowiem ten, kto dostarcza wartościowych informacji w formie jak najbardziej czytelnej i skondensowanej.

Więcej sposobów na wykorzystanie wideo w PR znajdziesz na stronie: 10 sposobów na efektywne wykorzystanie wideo w PR, na blogu firmowym Livingmedia, poświęconemu webcastingowi, streamingowi wideo i nowoczesnej komunikacji.

Livingmedia jest dostawcą nowoczesnych narzędzi wideo dla biznesu.

Nadesłał:

livingmedia

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl