Jedyna Polska Epica Award dla San Markos


2009-11-24
San Markos jedyną polską agencją nagrodzoną w konkursie Epica Awards 2009. Projekt „Kumpel z Przeszłości” zdobył główną nagrodę w kategorii „media innovation”.

Epica Award dla San Markos za projekt „Kumpel z Przeszłości” (www.sanmarkos.pl), to pierwsza od wielu lat nagroda w tym konkursie przyznana polskiej agencji reklamowej.

„Kumpel z Przeszłości”  został zrealizowany z okazji 65. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Jury konkursu doceniło nowoczesną formę przekazywania wiedzy o historii przyznając mu pierwsze miejsce w kategorii „media innovation - traditional media”. W tym roku do udziału w konkursie Epica Awards zgłoszonych zostało 3196 prac z 476 agencji z 48 krajów.

„Kumpel z Przeszłości” (youtube.com/watch?v=RaporHBfRHk) to projekt agencji San Markos zrealizowany wspólnie z firmą On Board PR (www.onboard.pl) i Biurem Promocji Miasta Stołecznego Warszawy, dla którego inspirację stanowiła 65. rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego. Na portalu społecznościowym Facebook stworzono dwa profile dwojga młodych ludzi – „Sosny” i „Kostka” – fikcyjnych powstańców. Aktualizowane codziennie, do końca Powstania (początek października) stanowiły prywatną kronikę Powstania Warszawskiego widzianego oczami dwojga młodych ludzi. „Kostek” i „Sosna” pisząc językiem ówczesnej młodzieży, opowiadali o swoich codziennych przeżyciach oraz umieszczali zdjęcia i filmy odzwierciedlające atmosferę tamtego okresu. Dzięki temu udało się zaprząc nowe technologie do zakrzywienia czasu i podróży do 1944 roku. „Kostek” i „Sosna” stali się jednymi z najpopularniejszych postaci prywatnych na polskim Facebooku. Ich losy śledziło niemal 4000 przyjaciół, którzy komentowali ich wpisy i toczyli żywe dyskusje na temat Powstania. Dotychczas projekt został nagrodzony srebrnym bębnem na festiwalu reklamowym Golden Drum oraz srebrną nagrodą Silver Spotlight Award.

Epica Awards (www.epica-awards.com) to jeden z najbardziej prestiżowych, międzynarodowych festiwali reklamy nagradzających najlepsze kampanie reklamowe w Europie. Na festiwalu Epica Awards nie przyznaje się złotych, srebrnych i brązowych nagród – wyłaniani są tylko zwycięzcy w poszczególnych kategoriach. Agencje, które nie zdobyły nagród, ale miały wysokie notowania w swoich kategoriach, otrzymują tytuły srebrnych i brązowych finalistów. W tym roku na Epikę zostało przysłanych 3196 prac z 476 agencji z 48 krajów. Polski udział w tej statystyce to 38 zgłoszeń z 11 firm.

SAN MARKOS – REPUBLIKA DOBREJ MARKI zajęła I miejsce w badaniu satysfakcji klientów z pracy agencji reklamowych - SMILE CHECK, organizowanym przez SAR i miesięcznik Press w 2008 i 2007 roku. Prezes agencji Magdalena Czaja pełni funkcję vice-przewodniczącej prezydium Komisji Etyki Reklamy oraz zasiada w kapitule programu Firma Przyjazna Klientowi. W portfolio agencji znajdują się m.in.: RWE, Gadu AIR, Neinver (centra outlet FACTORY), Budimex, AMS, Bosch, Olympus, OBI, Burger King, Multikino, Sony i Telekomunikacja Polska.

Nadesłał:

On Board PR
http://www.onboard.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl