Kabriolet od Nissana - 370Z Roadster


Kabriolet od Nissana - 370Z Roadster
2010-02-10
Mocny sportowy Nissan 370Z doczekał się wersji z miękkim składanym dachem. Dynamiczny 370Z Roadster, zaprojektowany od początku jako kabriolet, może dołączyć do niesamowitego GT-R i budzącego respekt 370Z Coupe jako kolejny sportowy samochód w ofercie Nissana.

Niższy, smuklejszy, lżejszy i szybszy od poprzednika, nowy roadster debiutuje na rynku na 40-lecie serii Z.

Cytat:

„Kiedy kilka lat temu rozpoczynaliśmy prace nad 370Z od razu zapadła decyzja, że samochód będzie produkowany zarówno w wersji coupe, jak i ze składanym dachem, dlatego obydwie wersje były projektowane i konstruowane równolegle. Dzięki temu mogliśmy uzyskać zdecydowanie lepszą sztywność nadwozia wersji Roadster w porównaniu z poprzednikiem, co gwarantuje brak kompromisów w aspektach, które w samochodzie sportowym liczą się najbardziej: dynamice i osiągach."

Pierre Loing, Wiceprezes ds. Planowania Produktów w europejskim oddziale firmy Nissan.

Fani samochodów sportowych, którzy cierpliwie oczekiwali na pojawienie się w Europie nowego 370Z Roadster będą musieli poczekać jeszcze chwilę, aby cieszyć się wiatrem we włosach... dokładnie 20 sekund.

Tyle bowiem trwa operacja składania dachu w tym dwumiejscowym dynamicznym kabriolecie. Zarówno składanie, jak i rozkładanie dachu jest w pełni zautomatyzowane. Żadnych kłopotliwych obsługiwanych ręcznie zatrzasków - wystarczy nacisnąć przycisk.

Nowy 370Z Roadster został zaprojektowany od podstaw jako kabriolet, co gwarantuje brak kompromisów, jeżeli chodzi o przyjemność z jazdy. Samochód jest tak samo dynamiczny, stabilny i dysponuje identycznymi właściwościami jezdnymi o charakterystyce typowej dla aut z tylnym napędem, jak cieszący się uznaniem 370Z Coupé. A oprócz tego można w nim złożyć i schować dach.

Podobnie jak Coupé, samochód jest napędzany najnowszą wersją wielokrotnie nagradzanego sześciocylindrowego widlastego silnika Nissana o pojemności 3,7 litra i mocy 328 KM. Po wprowadzonych ostatnio modyfikacjach jednostka spełnia rygorystyczne wymagania normy Euro 5 w zakresie emisji spalin.

I tak samo jak Coupé, 370Z ze składanym dachem jest dostępny w dwóch odmianach: jako 370Z Roadster i GT Pack. Każdy Roadster ma kompletne wyposażenie standardowe, obejmujące nowo zaprojektowane 18-calowe aluminiowe felgi, deflektor wiatrowy, system uruchamiania/wyłączania silnika za pomocą przycisku, elektrycznie regulowane fotele, moduł Bluetooth, kierownicę z przyciskami do sterowania telefonem i systemem audio oraz ksenonowe reflektory.

GT Pack to dodatkowo także skórzana tapicerka foteli ze wstawkami z miękkiej ażurowej tkaniny, specjalnie zaprojektowany system audio marki BOSE ze zmieniarką na sześć CD i ośmioma głośnikami oraz tempomat. Standardowym luksusowym dodatkiem w GT Pack jest też układ przewietrzania foteli. Klimatyzowane powietrze może przepływać przez ażurowy materiał tapicerki, zapewniając przyjemny chłód nawet gdy z nieba leje się żar. Zimą fotele kierowcy i pasażera mogą być natomiast podgrzewane ciepłym powietrzem.

Jako wyposażenie opcjonalne oferowana jest między innymi siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów. W Europie Roadster z automatyczną przekładnią jest dostępny po raz pierwszy. Standardowa sześciobiegowa skrzynia manualna wyposażona jest w układ Synchro Rev Control. To jedyne takie rozwiązanie na świecie, które zapewnia idealne dopasowanie prędkości obrotowej silnika przy redukcji biegów, co pozwala zmieniać przełożenia w prawdziwie rajdowym stylu.

Kolejna opcja to zawansowany system nawigacji satelitarnej Connect Premium z twardym dyskiem 40 GB i nowym wyświetlaczem o wysokiej rozdzielczości.

„Rozpoczęcie sprzedaży modelu 370Z Coupé przed rokiem potwierdziło pozycję Nissana jako producenta prawdziwie sportowych aut, których sztandarowym przykładem jest GT-R. Roadster to odmiana modelu 370Z, dzięki któremu imponujące osiągi stały się dostępne także dla zwolenników kabrioletów" - powiedział Vincent Wijnen, Wiceprezes ds. Marketingu w europejskim oddziale firmy Nissan.

Wzornictwo

Niektóre kabriolety wyglądają lepiej ze złożonym dachem, inne - z rozłożonym. Nowy 370Z zawsze prezentuje się znakomicie. Przystępując do projektowania Roadstera równocześnie z rozpoczęciem prac nad Coupé, projektanci Nissana mogli zagwarantować, że także wersja z miękkim dachem otrzyma wyrafinowaną sylwetkę, a sam dach zostanie lepiej i w bardziej naturalny sposób zintegrowany z kształtem nadwozia.

Wyrazista sylwetka „zetki" z charakterystycznymi opływowymi kształtami i agresywnie krótkimi zwisami harmonizuje z linią rozłożonego dachu, która naturalnie przechodzi w tylną część nadwozia.

Złożony dach chowa się pod twardą pokrywą w kolorze nadwozia, która pomaga także ograniczać turbulencje przy dużej prędkości, dzięki czemu kierowca i pasażer w „podwójnym kokpicie" mogą w pełni docenić dźwięk i inne wrażenia związane z jazdą kabrioletem. Pomiędzy dwoma wzmocnieniami za fotelami zamontowano także szklany reflektor wiatrowy, który również do minimum ogranicza dyskomfort związany z zawirowaniami powietrza.

W Roadsterze można znaleźć szereg rozwiązań wzorniczych znanych już z Coupé. Są to między innymi wyraziste tylne światła LED w kształcie bumerangu oraz przypominające grot strzały klosze przednich reflektorów. Nie zabrakło także typowych dla „zetki" pionowych klamek, dwóch końcówek tłumika oraz bocznych kierunkowskazów z emblematem „Z".

W kabinie podporządkowanej kierowcy także znalazły się liczne elementy kojarzone z modelami z serii „Z", takie jak przycisk do uruchamiania/wyłączania silnika, pedał przyspieszenia zakotwiczony w podłodze, centralnie umieszczony obrotomierz oraz trzy osadzone w osobnych tubach tarcze wskaźników pośrodku górnej części deski rozdzielczej, z których jeden informuje o temperaturze oleju. Z boku konsoli centralnej - tam, gdzie zwykle opiera się kolano kierowcy - zastosowano miękką wykładzinę, której obecność można docenić zwłaszcza przy dynamicznej jeździe.

Istotne zmiany wprowadzono w konstrukcji dachu Roadstera. Mechanizm składania dachu działa w pełni automatycznie, bez konieczności ręcznego obsługiwania zatrzasków. Dach można rozłożyć przy prędkości do 5 km/h, co także jest nowością w stosunku do poprzednika.

Przełącznik sterujący mechanizmem rozkładania dachu umieszczono wygodnie w konsoli centralnej, między przełącznikami ogrzewania/chłodzenia foteli. Rozłożenie i zablokowanie dachu lub jego złożenie i ukrycie pod osłoną trwa tylko 20 sekund. Kolejnym innowacyjnym udogodnieniem jest możliwość opuszczenia dachu spoza samochodu. W tym celu należy nacisnąć i przytrzymać przez 3 sekundy przycisk pilota zdalnego sterowania odblokowujący zamki drzwi.

Brezentowy dach został wyposażony w gładkie wewnętrzne poszycie, które osłania elementy konstrukcyjne, a także zmniejsza hałas dochodzący z zewnątrz. Ciche działanie mechanizmu zapewnia nowa hydrauliczna pompa, która zastąpiła silnik elektryczny stosowany w poprzednim modelu. Kolejna korzyść wynikająca z faktu, że samochód był od początku projektowany jako kabriolet to usprawnienie mechanizmu rozkładania i składania dachu, którego działanie nie wymaga już przesuwania fotela pasażera do przodu w trakcie tej operacji.

„Dzięki dużemu nakładowi pracy oraz doświadczeniu projektantów i inżynierów udało nam się zapewnić pełne zintegrowanie dachu z całą sylwetką modelu 370Z Roadster. Obecne rozwiązanie nie tylko prezentuje się lepiej niż stosowane w poprzednim modelu, ale także działa szybciej i sprawniej" - wyjaśnił Pierre Loing, Wiceprezes ds. Planowania Produktów w europejskim oddziale firmy Nissan.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl