Klarna prezentuje największe trendy w bożonarodzeniowych stylizacjach Polaków.


2022-12-23
Bożonarodzeniowa moda łączy pokolenia. 87 proc. Polaków, którzy przyznali, że uwielbiają świąteczne swetry, zdecyduje się na ich założenie w dniu Wigilii. Dotyczy to zarówno młodych ludzi między 18 a 25 rokiem życia (84 proc.), jak i starszych w wieku 58-76 lat (88 proc.).

Warszawa, 22 grudnia 2022 r. – Boże Narodzenie to magiczny czas, do którego wszyscy staramy się przygotować jak najlepiej – także pod kątem świątecznych stylizacji. Choć oczywiście najważniejszy w tym okresie jest czas spędzony wśród najbliższych, wielu z nas zastanawia się, jak ubrać się na wigilijną kolację. Klarna wiodący, globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa sprawdziła, jakie podejście do świątecznej mody mają polscy konsumenci.

Badanie zostało zrealizowane w 17 krajach, w tym także w Polsce na próbie ponad 17 tys. konsumentów między 18 a 65 rokiem życia. (po 1000 w każdym kraju).[1]

 

Czas, by zabłysnąć

Świąteczne swetry, błyszczące rajstopy, czy pluszowe piżamy – kiedyś synonimy kiczu, dziś modowe hity, bez których nie wyobrażamy sobie świąt. Według badań na zlecenie Klarny blisko 30 proc. polskich konsumentów planuje w tym roku uzupełnić swoją garderobę o nowe świąteczne dodatki. Choć można byłoby pomyśleć, że chodzi tu przede wszystkim o kobiety, to płeć nie odgrywa w tym przypadku tak dużej roli, jak wiek. Osoby z pokolenia Z (43 proc.) są ponad cztery razy bardziej skłonne do wydawania pieniędzy na nowe ubrania, niż Baby Boomersi (7 proc).

 

Na jaki styl najchętniej się decydujemy?

 

Wigilia i Boże Narodzenie to uroczysty czas, który wymaga odpowiedniego stroju. Jednak, czy rzeczywiście świąteczny dress code musi oznaczać jedynie elegancki ubiór? W Polsce (55 proc.), podobnie  jak w Hiszpanii (51 proc.), Francji (48 proc.) oraz Finlandii (43 proc.) w trakcie tej uroczystości konsumenci stawiają przede wszystkim na ubrania w stylu smart casual. Inne państwa takie jak USA, Kanada, czy Australia wolą zachować swobodny styl, a w Wielkiej Brytanii, Niemczech, czy Portugalii króluje moda świąteczna.

 

Materiał ma znaczenie

 

Elegancja to nie tylko drogi garnitur czy wytworna sukienka, to także odpowiedni materiał, z którego zostało wykonane ubranie. Wyniki badania potwierdzają, że w Polsce w trakcie świąt konsumenci decydują się przede wszystkim na bawełniane stylizacje, które wskazało blisko 70 proc. badanych. Na drugim miejscu znalazły się ubrania z jedwabiu (44 proc.), a także wełny (43 proc.). Bawełna jest najpopularniejsza tkaniną, na którą w czasie świąt stawiają obywatele 15 z 17 krajów biorących udział w badaniu. Tylko we Włoszech i Finlandii najpopularniejszym materiałem jest wełna.

 

(Brzydkie) świąteczne swetry

 

Jedni je kochają, drudzy nienawidzą, ale trudno nie zgodzić się z twierdzeniem, że nic tak nie podkreśla bożonarodzeniowej atmosfery, jak właśnie świąteczne swetry. Co sprawia, że potocznie nazywane są brzydkimi? Przede wszystkim chodzi o ozdoby – im więcej tym lepiej. Dzianina pokryta bałwanami, mikołajami, czy reniferami? Super! Jeszcze lepiej, gdy wszystko mieni się od świecących elementów.

 

Jak potwierdzają badania przeprowadzone na zlecenie Klarny, najbardziej kochają je Irlandczycy (58 proc.), Kanadyjczycy (55 proc.) oraz Amerykanie (54 proc.). W Polsce za brzydkimi świątecznymi swetrami opowiedziało się 41 proc. badanych, głównie między 18 a 25 rokiem życia.

 

 

Boże Narodzenie to czas pojednania…

 

….także dla zwolenników świątecznych swetrów! 87 proc. Polaków, którzy przyznali, że uwielbiają ten element garderoby, zdecyduje się na jego założenie w dniu Wigilii. Dotyczy to zarówno młodych ludzi między 18 a 25 rokiem życia (84 proc.), jak i starszych w wieku 58-76 (88 proc.) Dla porównania w Norwegii co trzecia osoba (mimo pozytywnego nastawienia) wskazała, że nie założyłaby ich w ten wielki dzień.

 

 

Kontakt:

Zuzanna Kanabrocka, PR Coordinator, Zuzanna.Kanabrocka@havas.com, tel. +48 508 012 201

Iga Krysa, Senior PR Consultant, Iga.Krysa@havas.com, tel. +48 508 012 182

 

O Klarnie

Od 2005 r. Klarna realizuje misję zrewolucjonizowania branży bankowości detalicznej. Dzięki 150 milionom aktywnych użytkowników na całym świecie i 2 milionom transakcji dziennie, Klarna spełnia zmieniające się wymagania konsumentów, pomagając im oszczędzać czas i pieniądze, jednocześnie lepiej zarządzać przepływem gotówki i podejmować świadome decyzje zakupowe. Już ponad 400 000 globalnych partnerów handlowych, w tym H&M, Saks, Sephora, Macy's, IKEA, Expedia Group i Nike, zintegrowało innowacyjną technologię Klarny, aby zapewnić swoim klientom bezproblemowe zakupy online i w sklepach tradycyjnych. Zatrudniająca ponad 5000 pracowników Klarna jest aktywna na 45 rynkach. Więcej informacji na www.klarna.pl.

 

 



[1] Badanie Klarny zostało wysłane online w październiku 2022 roku we współpracy z agencją badawczą Dynata do reprezentatywnej próby ponad 17 540 konsumentów w 17 krajach i na 3 kontynentach, z ponad 1000 respondentów w każdym kraju, w wieku między 18-65 rokiem życia.

Nadesłał:

Wiktoria Machul

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl