Komunikacja szerokopasmowa zmienia ludzi, modele biznesowe i całe społeczeństwa
Na targach GSMA Mobile World Congress w Barcelonie, które odbywały się w dniach 15-18 lutego 2010 prezes i dyrektor generalny Ericssona Hans Vestberg zachęcał branżę telekomunikacyjną do wykorzystania dodatkowych możliwości rozwoju i pokierowania wprowadzaniem korzystnych zmian w społeczeństwie.
„Wykorzystując nasz wspólny potencjał możemy przekształcić inne branże, takie jak ochrona zdrowia, transport, media, administracja państwowa i sektor użyteczności publicznej. Komunikacja szerokopasmowa nie tylko odegra kluczową rolę w tworzeniu nowych modeli biznesowych, które zmienią gospodarkę, lecz także zmniejszy emisję związków węgla związaną ze wszystkimi aspektami naszej pracy i całego życia" - powiedział.
W swoim wystąpieniu Vestberg przedstawił poziomy transformacji obejmujące całe społeczeństwo, działalność biznesową, a zwłaszcza ludzi. Zmiany zachowań oraz wzrost liczby abonentów szerokopasmowych sieci bezprzewodowych mogą doprowadzić do sytuacji, gdy połączonych będzie 50 miliardów urządzeń. „Ludzie chcą podłączać swoje urządzenia i gotowi są za to płacić" - powiedział.
W Ericsson Consumer Lab zostało właśnie zakończone badanie ankietowe, z którego wynika, że użytkownicy są gotowi wydawać na dodatkowe urządzenia od 29 do 46 dolarów miesięcznie.
Vestberg zachęcał partnerów z branży i kolegów do współpracy w opracowywaniu standardów i w nowym myśleniu, aby jak najlepiej wykorzystać możliwości wzrostu. „Jesteśmy w wyjątkowej sytuacji. Nasza branża budzi optymizm, ale są także problemy. Potrzebujemy standaryzacji, która pozwoli obniżyć koszty i zwiększyć ruch, a także potrzebujemy zróżnicowanych planów płatności" - powiedział.
Szerokopasmowa komunikacja bezprzewodowa nie jest już tylko czymś, co warto mieć, stała się koniecznością. „Dawniej decydowaliśmy, kiedy nawiązać połączenie, teraz decydujemy, kiedy się rozłączyć" - zauważył Vestberg. „To pragnienie, aby być stale połączonym, oraz spadające ceny smartfonów, tanie laptopy i notebooki to dla naszej branży ogromna szansa wzrostu".
Vestberg podkreślił, że zmiany w telekomunikacji dotyczą nie tylko bogatych. „Dzisiaj przed światem stoją dwa poważne wyzwania: ubóstwo i zmiana klimatu. Nasza branża może odegrać bardzo istotną rolę w ich rozwiązaniu".
Ericsson, największy na świecie dostawca technologii i usług dla operatorów telekomunikacyjnych, jest liderem w dziedzinie technologii mobilnych 2G, 3G i 4G i obsługuje sieci, z których korzysta ponad miliard abonentów. Zajmuje również czołową pozycję na rynku usług zarządzanych. Oferta firmy obejmuje infrastrukturę sieci stacjonarnych i komórkowych, usługi telekomunikacyjne, oprogramowanie oraz rozwiązania szerokopasmowe i multimedialne dla operatorów, przedsiębiorstw i branży medialnej. Spółki joint venture Sony Ericsson i ST-Ericsson zapewniają klientom osobiste urządzenia komunikacji mobilnej wyposażone w bogaty zestaw funkcji.
Ericsson realizuje swój długofalowy cel, jakim jest „stać się siłą napędową postępu w świecie komunikacji" poprzez innowacje, zaawansowane technologie oraz rozwiązania biznesowe zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju. Firma powstała w 1876 r. Ma centralę w Sztokholmie. Działa w 175 krajach i zatrudnia ponad 75 000 pracowników. W 2008 r. uzyskała przychody w wysokości 209 mld SEK (32,2 mld USD). Ericsson jest notowany na giełdzie NASDAQ OMX w Sztokholmie i NASDAQ w Nowym Jorku.
Zapraszamy na:
www.ericsson.com/pl
www.twitter.com/ericsson_poland
www.youtube.com/ericssonpolska
Nadesłał:
ap
|