Łódź Design Festival 2022 RE:GENERACJA – Tworzymy odważne wizje przyszłości!
Tegoroczna edycja Łódź Design Festival 2022, pod hasłem RE:GENERACJA, jest zachętą do poszukania odpowiedzi na wyzwania, z jakimi mierzymy się na początku trzeciej dekady XXI w.
Na festiwalu zaprezentujemy działania, które sprzyjają odbudowie zarówno indywidualnej, jak i systemowej. Poszukamy sposobów na zregenerowanie nie tylko środowiska naturalnego, ale i tkanki miejskiej, instytucji społecznych, a co najważniejsze - każdego z nas. Tak o koncepcie 11-dniowego festiwalu mówi jego dyrektor Michał Piernikowski.
Organizatorzy przygotowali bogaty program, w którym nie zabraknie międzynarodowego konkursu wzorniczego dla młodych projektantów make me! oraz plebiscytu must have na najlepsze polskie produkty. Na zwiedzających od 12 do 22 maja czekać będą także wystawy w przestrzeni Art_Inkubator oraz w miejscach towarzyszących, debaty i panele dyskusyjne, a także aktywności dla młodszej widowni.
Ideą, która będzie przyświecać wszystkim wydarzeniom, to zachęcenie do dokonania głębszej refleksji nad stanem aktualnego świata i wyzwaniom, które przed nami stawia. Aby na końcu stwierdzić, że tytułową RE:GENERACJĘ musimy traktować jako stały proces, który pozostanie już z nami na zawsze.
Niezwykle ciekawie zapowiada się tegoroczne otwarcie festiwalu, wzbogacone obecnością wybranych kuratorów, którzy oprowadzą festiwalową publiczność po swoich ekspozycjach. Start już w czwartek 12 maja o godz. 18:30, w Centrum Festiwalowym - Art_Inkubator w Fabryce Sztuki przy ul. Tymienieckiego 3. Ponadto w harmonogramie tego dnia swoje miejsce mają m.in. wernisaż wystawy „Słownik ukrainizmów" (Galeria Re:Medium) oraz warsztat „Re-kreacja: generowanie koncepcji kolekcji akcesoriów" organizowany przez sponsora festiwalu - markę odzieżową LPP.
Drugi dzień dostarczy zwiedzającym wyjątkowych emocji. A to wszystko za sprawą gali wręczenia nagród w konkursie make me! 2022. W tym roku wpłynęło 147 zgłoszeń, w tym z Niemiec, Szwajcarii, Włoch, Słowacji, Holandii, Kanady, Węgier, Litwy, Chin i Austrii, spośród których wybrano 26. finalistów. To oni powalczą o łączną pulę nagród, która dzięki Mecenasowi Festiwalu Ceramice Paradyż, sponsorom INTERPRINT Polska i LPP oraz partnerowi Cosentino wynosi aż 60 000 zł! Z opublikowaną 12 kwietnia listą finalistów, których prace trafią na ekspozycję, można zapoznać się na stronie lodzdesign.com
Nadesłał:
OKK!
|