Łódź musi zbudować swoją markę
Łódź stwarza wiele możliwości dla sektora nieruchomości komercyjnych. Deweloperzy doceniają klimat inwestycyjny panujący w mieście, ale jednocześnie apelują o podjęcie działań promujących markę aglomeracji i regionu na świecie.
Równie istotne jest przygotowanie terenów pod projekty komercyjne, co nie będzie możliwe bez przyśpieszenia prac nad uchwalaniem planów zagospodarowania przestrzennego – to najważniejsze wnioski płynące z konferencji Property Forum Łódź.
Miasto dysponuje historycznymi obiektami i dobrze przygotowanymi terenami inwestycyjnymi w specjalnej strefie ekonomicznej. Nieruchomości te coraz częściej znajdują się na celowniku deweloperów, doceniających ich unikalną wartość architektoniczną.
– Niewiele trzeba, by wypromować Łódź i jej pozytywny wizerunek. Nieruchomościowy potencjał miasta to między innymi 300 dawnych fabryk, 27 pałaców czy 47 willi – wszystko w wielkomiejskiej strefie, czyli najatrakcyjniejszym miejscu do inwestowania – mówił na konferencji Property Forum Łódź Marcin Włodarczyk, dyrektor Biura Obsługi Inwestora Urzędu Miasta Łodzi.
Małgorzata Podobińska, dyrektor łódzkiego oddziału Arche, apelowała do inwestorów o wykorzystywanie architektonicznych perełek. – Zamierzamy dalej inwestować w tym mieście. Poddaliśmy już modernizacji dawne fabryki, przebudowując je w hotel i mieszkania. Jednak, aby takie inwestycje miały sens, władze miasta powinny robić wszystko, by zatrzymać tu mieszkańców – mówiła.
Tymczasem, jak podaje GUS, tylko od września 2011 do września 2012 roku z miasta ubyło 6 tys. łodzian, czyli 0,8 proc. całej populacji. Co więcej, w tym roku Łódź znalazła się na drugim miejscu pod względem bezrobocia wśród wszystkich miast wojewódzkich.
Tomasz Sadzyński, prezes zarządu ŁSSE, także zauważył, że jednym z największych atutów Łodzi są jej mieszkańcy, ale trzeba im stwarzać atrakcyjne warunki do życia.
Janusz Machnicki, dyrektor departamentu zarządzania majątkiem ABB, zaznaczył, że firmy mają coraz większy problem z pozyskaniem pracowników w Łódzkiem. – Miasto nie może sobie pozwolić na dalszy „wymarsz mózgów" – przekonywał na Property Forum Łódź.
Robert Jaruga, prezes Eko-Vit, właściciel spółki Centrum-Hotele, podkreślał, iż wartością miasta są jego przedsiębiorcy, ludzie stwarzający nowe miejsca pracy i inwestujący pieniądze. – Dla mnie jako przedsiębiorcy jednym z największych problemów w prowadzeniu nieruchomościowego biznesu jest brak planów zagospodarowania przestrzennego. Chciałbym, żeby miasto podjęło kroki, aby powstały one jak najszybciej – apelował.
W tej kwestii miasto ma wiele do nadrobienia, ale jeszcze dwa lata temu plany miejscowe obejmowały ok. 4 proc. powierzchni Łodzi. – Teraz szybko się to zmienia i do końca kadencji zamierzamy objąć planami 20 proc. powierzchni miasta – przekonywał Marek Cieślak, pierwszy wiceprezydent Łodzi.
Uczestnicy konferencji zgodnie przyznali, iż Łodzi potrzebne jest budowanie silnej marki miasta i sukces, jaki w tym zakresie udało się osiągnąć np. we Wrocławiu. To wielkie pole do popisu dla władz miasta i regionu. Działania powinny być skierowane na zmianę dotychczasowego, negatywnego wizerunku pofabrycznego miasta, z wysokim bezrobociem i bez perspektyw dla nowoczesnego biznesu.
***
Property Forum Łódź było szóstym regionalnym spotkaniem branży nieruchomości komercyjnych, organizowanym przez Grupę PTWP SA, wydawcę portalu Propertynews.pl. Przedstawiciele władz samorządowych oraz biznesu dyskutowali o największych atutach i bolączkach inwestycyjnych województwa i Łodzi, zrealizowanych i planowanych projektach infrastrukturalnych wpływających na atrakcyjność inwestycyjną oraz jakość życia mieszkańców, sytuacji na rynku nieruchomości komercyjnych w regionie oraz roli i znaczeniu specjalnej strefy ekonomicznej.
Regionalne konferencje Property Forum, zorganizowane do tej pory w takich miastach jak: Gdańsk, Poznań, Katowice, Wrocław, Kraków stały się platformą szerokiej debaty merytorycznej poświęconej nieruchomościom komercyjnym w najważniejszych regionach kraju.
Raz do roku organizowane jest także ogólnopolskie Property Forum, największa impreza dedykowana temu sektorowi w Polsce. W dwudniowym spotkaniu udział biorą przedstawiciele kadry zarządzającej spółek deweloperskich, działających w segmencie nieruchomości komercyjnych, z zarządcami obiektów i najemcami powierzchni.
Organizatorem konferencji jest Grupa PTWP SA, wydawca portalu propertynews.pl.
Szczegółowe informacje na temat konferencji oraz artykuły, galerie zdjęć i filmy znajdują się pod adresemwww.propertynews.pl.
***
###
Informacje o Grupie PTWP SA:
Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych rozwiązań w obszarze komunikacji obejmujących wydawanie magazynów prasowych i specjalistycznych publikacji, budowę i zarządzanie portalami internetowymi, a także organizację kongresów, konferencji, seminariów i wydarzeń specjalnych oraz szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej.
Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i miesięcznika Farmer, a także tytułów z grupy Publikator, m.in.: Dobrze Mieszkaj, Świat Łazienek i Kuchni, 100% Wnętrza, Meble Plus, Łazienka. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in.: wnp.pl, propertynews.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, infodent.pl, pulsHR.pl, promocjada.pl, farmer.pl, serwis gieldarolna.pl oraz dobrzemieszkaj.pl.
W kwietniu br. Grupa PTWP zadebiutowała na rynku NewConnect.
Zapraszamy na stronę www.ptwp.pl.
Nadesłał:
ImagoPR
|