mBank będzie pierwszym polskim bankiem w Huawei AppGallery
Aplikacja mBanku będzie pierwszą polską aplikacją bankową, która znajdzie się w Huawei AppGallery, autorskim sklepie z aplikacjami Huawei.
– Rozpoczęliśmy prace nad wprowadzeniem aplikacji mBank do Huawei AppGallery, wkrótce będzie ona dostępna dla naszych użytkowników korzystających zarówno z urządzeń opartych na Google Mobile Services, jak i Huawei Mobile Services. Jest to kwestia kilku najbliższych miesięcy – mówi Witold Walczak, dyrektor rozwoju ekosystemu w Huawei CBG Polska. – Pojawienie się na naszej platformie tak ważnego gracza rynku bankowego, jakim jest mBank, to ważny punkt w rozwoju ekosystemu Huawei.
– mBank to ikona mobilności. Aż czterech na pięciu aktywnych klientów korzysta z naszego banku w smartfonie. To wyjątkowa grupa, chętnie korzystająca z nowych technologii, w tym ze smartfonów Huawei. Użytkownicy tej marki to ok. 20 proc. wszystkich klientów z aplikacją banku. Dlatego pracujemy nad tym, aby zapewnić im wygodny dostęp do bankowości mobilnej nie tylko dzisiaj, ale i w przyszłości, z wykorzystaniem nowych rozwiązań firmy – mówi Robert Piotr Hibner, dyrektor departamentu kanałów elektronicznych w mBanku.
Aplikacja mBanku będzie pierwszą polską aplikacją bankową w sklepie Huawei AppGallery, w którym w tej chwili znajduje się już ponad 900 polskich aplikacji. Każdego miesiąca ze sklepu korzysta ponad 390 milionów aktywnych użytkowników na całym świecie. Sklep jest częścią ekosystemu Huawei Mobile Services, w skład w której wchodzą też takie usługi jak Chmura, Przeglądarka i Motywy. Kluczem do ekosystemu HMS jest ID Huawei, czyli cyfrowy identyfikator użytkownika umożliwiający szybki i łatwy dostęp do usług na urządzeniach Huawei.
mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Był pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznacza kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Wspólnie z klientami tworzy najbardziej mobilny bank w Polsce.
Huawei jest drugim największym producentem smartfonów na świecie – awansował na tę pozycję w połowie 2018 roku. Usługi i urządzenia Huawei dostępne są w ponad 170 krajach, docierając do ponad 1/3 ludzkości. Firma posiada 16 centrów badań i rozwoju w różnych częściach świata, m.in. w Niemczech, Szwecji, Rosji, w Indiach i Chinach. Huawei Consumer Business Group jest jedną z trzech grup biznesowych Huawei i odpowiada za szerokie portfolio produktowe, w tym smartfony, laptopy, tablety i wearables, a także domowe routery oraz usługi w chmurze.
Nadesłał:
Mateusz Rogowski
|