Media społecznościowe jako narzędzie do poszukiwania pracownika


2014-11-20
Poszukiwanie pracowników to trudne i czasochłonne zajęcie, do którego używa się wielu zróżnicowanych narzędzi. Dziś coraz większe znaczenie mają media społecznościowe, które są skutecznym miejscem na znalezienie młodego pracownika.

Co w sieci piszczy?

Na początku roku ukazał się raport „Młodzi na rynku pracy. Jak jej szukają? Gdzie ją znajdują?”, który pokazał, że młodzi ludzie, do 30 roku życia, pracy szukają przede wszystkim przez Internet. Ponieważ w sieci spędzamy większość swojego wolnego czasu, naturalnym jest, że to z jej pomocą poszukujemy zatrudnienia.

Jeszcze do niedawna najwięcej ogłoszeń o pracę można było znaleźć w serwisach ogłoszeniowych. Dziś coraz więcej uwagi rekrutujący poświęcają mediom społecznościowym. Mowa tu nie tylko o wyspecjalizowanych portal zawodowych jak Goldenline czy Linkedin, ale również o Facebooku czy mediach specjalistycznych, hobbystycznych.

Ogłoszenia o pracę pojawiają się w elektronicznych mediach na wiele sposobów. Mogą to być konkretne oferty zamieszczane przez pracodawcę na jego fanpage`u, blogu czy Google+. Należąc do branżowej grupy można również liczyć na przekazywanie między sobą informacji o trwających rekrutacjach. Bez trudu znajdziemy także grupy poświęcone wyłącznie ogłoszeniom o pracę w danej branży.  Obserwując ją na bieżąco możemy śledzić oferowane posady w interesującej nas dziedzinie.

 

Druga strona medalu

Choć media społecznościowe są dobrym źródłem informacji o rekrutacjach, mają również swoje wady. Najważniejszą jest to, że obnażają nas przed potencjalnym pracodawcą. W sieci pełno jest informacji o nas, niekoniecznie dla  nas korzystnych.  Coraz częściej rekruterzy przed zaproszeniem nas na rozmowę kwalifikacyjną sprawdzają informacje o nas dostępne w Internecie. Poszukując pracy musimy zadbać, by nasz wizerunek w sieci nie odbiegał od tego, czego oczekują pracodawcy. W przytaczanym raporcie znajdziemy również odpowiedź na pytanie, jakie treści są najbardziej szkodliwe dla naszej reputacji. Według badanych unikać należy komentarzy pokazujących,  że łamiemy zasady obowiązujące w pracy lub uczelni oraz tych mówiących o narkotykach.

 

Korzystać czy nie?

Media społecznościowe są bardzo dobrym narzędziem wspomagającym poszukiwanie pracy. Z jednej strony zyskujemy dostęp do informacji  o pracodawcy, z drugiej szybko odnajdziemy najnowsze oferty pracy. Jeśli tylko usuniemy zagrażające naszemu wizerunkowi treści o nas, Internet i media społecznościowe staną się doskonałym narzędziem do znalezienia pracy.

 

http://jobsplus.pl/

Nadesłał:

Ela_K

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl