Najlepsze polskie komedie – ranking Salonu
Przedstawiamy subiektywny ranking stu najlepszych polskich komedii.
Przedstawialiśmy już w Salonie Kulturalnym nasz subiektywny ranking stu najlepszych filmów komediowych świata, teraz przyszła pora na komedie polskie.
Wśród wybranych przez nas stu najlepszych polskich komedii aż dziewięć filmów wyreżyserował Juliusz Machulski, po sześć Stanisław Bareja, Tadeusz Chmielewski i Roman Załuski, pięć filmów jest dziełem Andrzeja Kondratiuka. Układając listę braliśmy pod uwagę zarówno filmy przedwojenne, jak i te zrealizowane całkiem niedawno.
Filmy są ułożone w kolejności alfabetycznej. Gdybyśmy jednak mieli wybrać pierwszą trójkę, wyglądałaby ona następująco: 1. „Seksmisja”, 2. „Miś”, 3. „Jak rozpętałem II wojnę światową”.
Oto ranking Salonu Kulturalnego:
- „Ada, to nie wypada”, reż. Konrad Tom
- „Ajlawju”, reż. Marek Koterski
- „Anioł w Krakowie”, reż. Artur Więcek
- „Awans”, reż. Janusz Zaorski
- „Big Bang”. reż. Andrzej Kondratiuk
- „Baśń o ludziach stąd”, reż. Władysław Sikora
- „Brunet wieczorową porą”, reż. Stanisław Bareja
- „Cafe pod Minogą”, reż. Bronisław Brok
- „Ciało”, reż. Tomasz Konecki, Andrzej Saramonowicz
- „Chłopaki nie płaczą”, reż. Olaf Lubaszenko
- „C.K. Dezerterzy”, reż. Janusz Majewski
- „Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz”, reż. Stanisław Bareja
- „Czas surferów”, reż. Jacek Gąsiorowski
- „Człowiek z…”, reż. Konrad Szołajski
- „Człowiek z M-3”, reż. Karol Chodura
- „Deja vu”, reż. Juliusz Machulski
- „Dzień świra”, reż. Marek Koterski
- „Dziewczyny do wzięcia”, reż. Janusz Kondratiuk
- „Dzięcioł”, reż. Jerzy Gruza
- „E=mc2”, reż. Olaf Lubaszenko
- „Ewa chce spać”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Filip z konopi”, reż. Józef Gębski
- „Fuks”, reż. Maciej Dutkiewicz
- „Galimatias, czyli kogel-mogel II”, reż. Roman Załuski
- „Gangsterzy i filantropi”, reż. Jerzy Hoffman, Edward Skórzewski
- „Gdzie jest generał?”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Giuseppe w Warszawie”, reż. Stanisław Lenartowicz
- „Hallo Szpicbródka”, reż. Mieczysław Jahoda. Janusz Rzeszewski
- „Hydrozagadka”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Idealny facet dla mojej dziewczyny”, reż. reż. Andrzej Saramonowicz, Tomasz Konecki
- „Jak rozpętałem II wojnę światową”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Jak to się robi”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Job, czyli ostatnia szara komórka”, reż. Konrad Niewolski
- „Kariera Nikosia Dyzmy”, reż. Jacek Bromski
- „Kiler”, reż. Juliusz Machulski
- „Kiler-ów 2-óch”, reż. Juliusz Machulski
- „Kochaj albo rzuć”, reż. Sylwester Chęciński
- „Kogel-mogel”, reż. Roman Załuski
- „Komedia małżeńska”, reż. Roman Załuski
- „Konopielka”, reż. Witold Leszczyński
- „Konsul”, reż. Mirosław Bork
- „Lejdis”, reż. reż. Andrzej Saramonowicz, Tomasz Konecki
- „Małżeństwo z rozsądku”, reż. Stanisław Bareja
- „Miś”, reż. Stanisław Bareja
- „Motodrama”, rż. Andrzej Konic
- „Nic śmiesznego”, reż. Marek Koterski
- „Nie lubię poniedziałku”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Nie ma mocnych”, reż. Sylwester Chęciński
- „Nie ma róży bez ognia”, reż. Stanisław Bareja
- „Och, Karol”, reż. Roman Załuski
- „Obywatel Piszczyk”, reż. Andrzej Kotkowski
- „Operacja Koza”, reż. Konrad Szołajski
- „Ostatnia akcja”, reż. Michał Rogalski
- „Papierowe małżeństwo”, reż. Krzysztof Lang
- „Pieczone gołąbki”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Pieniądze to nie wszystko”, reż. Juliusz Machulski
- „Piłkarski poker”, reż. Janusz Zaorski
- „Pociąg do Hollywood”, reż. Radosław Piwowarski
- „Pogoda na jutro”, reż. Jerzy Sthur
- „Poranek kojota”, reż. Olaf Lubaszenko
- „Porno”, reż. Marek Koterski
- „Poszukiwany, poszukiwana”, reż. Stanisław Bareja
- „Pułkownik Kwiatkowski”, reż. Kazimierz Kutz
- „Rejs”, reż. Marek Piwowski
- „Rezerwat”, reż. Łukasz Palkowski
- „Rozmowy kontrolowane”, reż. Sylwester Chęciński
- „Rozwodów nie będzie”, reż. Jerzy Stefan Stawiński
- „Rzeczpospolita babska”, reż. Hieronim Przybył
- „Sami swoi”, reż. Sylwester Chęciński
- „Seksmisja”, reż. Juliusz Machulski
- „Show”, reż. Maciej Ślesicki
- „Skarb”, reż. Leonard Buczkowski
- „Słoneczny zegar”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Statyści”, reż. Michał Kwieciński
- „Sublokator”, reż. Janusz Majewski
- „Superprodukcja”, reż. Juliusz Machulski
- „Szczęśliwego Nowego Jorku”, reż. Janusz Zaorski
- „Sztos”, reż. Olaf Lubaszenko
- „Sztuka kochania”, reż. Jacek Bromski
- „Testosteron”, reż. Andrzej Saramonowicz, Tomasz Konecki
- „To nie tak jak myślisz, kotku”, reż. Sławomir Kryński
- „U Pana Boga w ogródku”, reż. Jacek Bromski
- „U Pana Boga za piecem”, reż. Jacek Bromski
- „Upał”, reż. Kazimierz Kutz
- „Vabank I”, reż. Juliusz Machulski
- „Vabank II”, reż. Juliusz Machulski
- „Vinci”, reż. Juliusz Machulski
- „Wesele”, reż. Wojciech Smarzowski
- „Wielka majówka”, reż. Krzysztof Rogulski
- „Wielka wsypa”, reż. Jan Łomnicki
- „Wiosna, panie sierżancie”, reż. Tadeusz Chmielewski
- „Włóczęgi”, reż. Michał Waszyński
- „Wniebowzięci”, reż. Andrzej Kondratiuk
- „Wtorek”, reż. Witold Adamek
- „Wyjście awaryjne”, reż. Roman Załuski
- „Zakochani”, reż. Piotr Wereśniak
- „Zemsta”, reż. Andrzej Wajda
- „Zezowate szczęście”, reż. Andrzej Munk
- „Złote runo”, reż. Janusz Kondratiuk
- „Zróbmy sobie wnuka”, reż. Piotr Wereśniak
Nadesłał:
puella
|