Nie jeden, lecz wiele modeli telefonów dla seniorów


Nie jeden, lecz wiele modeli telefonów dla seniorów
2010-02-05
Jak wygląda przyszłość telefonii komórkowej w starzejącym się społeczeństwie? Jakie potrzeby mają starsi ludzie? Jakie są ich wymagania wobec produktów?

Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć w Wiedniu w dniach 28-29 styczna 2010 r. uczestnicy konferencji „Mobile Communication in an Ageing Society" („Telefonia komórkowa w starzejącym się społeczeństwie"), której gospodarzem była emporia.

W Wiedniu nad potrzebami seniorów debatowali przedstawiciele organizacji działających na rzecz osób starszych z kilkunastu europejskich państw oraz ze Stanów Zjednoczonych. Nie zabrakło też tematów społecznych związanych z technologicznym wykluczeniem seniorów we współczesnym świecie. Międzynarodowa konferencja to bez wątpienia kolejny krok firmy Emporia Telecom w pracach nad dostosowaniem produktów i usług do wymagań starzejącego się społeczeństwa.

Najważniejszym wnioskiem ze spotkania jest stwierdzenie, iż starsi ludzie nie są jednolitą grupą, a więc nie można mówić o jednym telefonie komórkowym przeznaczonym dla wszystkich. - Starsze osoby to bardzo zróżnicowana grupa docelowa - mówi Albert Fellner, założyciel firmy Emporia Telecom. Dlatego przyszłość to nie jeden, lecz wiele różnych modeli telefonów dedykowanych dla seniorów. - Starsi ludzie mają różnorodne wymagania i zainteresowania. Wybór produktów powinien być równie bogaty, jak przekrój ludzkich osobowości - dodaje.

Najważniejszymi prelegentami podczas konferencji byli dr Helene Karmasin, austriacka badaczka ludzkich motywacji, oraz Ian Hosking z Department of Engineering Uniwersytetu Cambridge. Zdaniem Hoskinga starzenie się społeczeństwa to z jednej strony wyzwanie, a z drugiej okazja biznesowa. Sukces odniosą ci ludzie i te firmy, którzy stawią czoła temu wyzwaniu i zaprojektują swoje produkty w taki sposób, aby mogła z nich korzystać jak największa grupa użytkowników z seniorami włącznie. Z kolei Helene Karmasin wyjaśnia: - W zachodnich społeczeństwach wciąż dominuje kult młodości. Kojarzy się ona z elastycznością, gotowością do podejmowania ryzyka, chęcią do nauki i otwartością na nowinki technologiczne. Jednocześnie w tych samych społeczeństwach liczną grupę stanowią osoby w wieku 60+, dla których technologia to niejednokrotnie bariera nie do pokonania. Skuteczna pomoc w przezwyciężeniu pewnych trudności może oznaczać dla nich odzyskanie niezależności i możliwości samostanowienia.
Właśnie w przezwyciężaniu barier i technologicznego wykluczenia pomaga seniorom emporia. Firma zawsze poważnie traktuje życzenia, wymagania i troski ludzi w podeszłym wieku. - Naszym celem jest włączanie ludzi w rynek telefonii mobilnej - tłumaczy Eveline Pupeter-Fellner, CEO Emporia Telecom - Jesteśmy dumni, że eksperci z całej Europy są z nami i że wspólnie możemy walczyć o lepszą przyszłość - dodaje.
Informacje o firmie emporia:

Emporia Telecom to założona w 1991 roku prywatna firma, która opracowuje, produkuje i sprzedaje telefony komórkowe dla konsumentów w wieku 60 lat i powyżej. Emporia Telecom jest synonimem prostej komunikacji bez barier. Zamiast natłoku funkcji klienci zyskują łatwiejsze kontakty z bliskimi. Dział badań i rozwoju emporia, zatrudniający jedną trzecią z 65-osobowego personelu firmy, wykorzystuje technologię do uproszczenia skomplikowanych procesów, aby komunikacja była przystępna dla każdego. Wszystko to wyłącznie po to, by zaspokoić potrzeby pokolenia seniorów. Emporia Telecom, austriacka firma z siedzibą w Linz, to globalny lider rynkowy i technologiczny w segmencie telefonów komórkowych dla starszych osób. Produkty emporia dostępne są już w 22 krajach.

Kontakt dla mediów

Monika Konieczna
Account ManagerAgencja 21tel. +48 22 511 13 80kom.: +48 601 930 488E-mail: monika.konieczna@agencja21.pl

Agnieszka Sabat
Senior Account Executive
Agencja 21
tel. +48 22 511 13 85
E-mail: agnieszka.sabat@agencja21.pl

Nadesłał:

agencja21

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl