Nissan 370Z Roadster - podwozie
Podobnie jak 370Z Coupe także nowy Roadster to przede wszystkim samochód sportowy. Auto mierzy 4250 mm długości, 1845 mm szerokości i 1325 mm wysokości. Rozstaw osi skrócono w nim o dokładnie 100 mm (z 2650 do 2550 mm), a rozstaw kół zwiększono o 15 mm z przodu i o 55 mm z tyłu.
Obniżono także środek ciężkości samochodu: teraz znajduje się on o 5 mm niżej niż u poprzednika; o 15 mm niżej osadzone są silnik i skrzynia biegów. Niższa (o 10 mm) jest też pozycja foteli. Dzięki temu samochód prezentuje się bardziej dynamicznie, wydając się jeszcze lepiej „przyklejonym" do drogi.
W zawieszeniu zastosowano sprawdzone rozwiązanie z podwójnymi wahaczami z przodu i układem wielodrążkowym z tyłu, aczkolwiek całą konstrukcję poddano kompleksowej modyfikacji. Elementy zawieszenia są lżejsze niż u poprzednika, ale także mocniejsze i zapewniają większą sztywność boczną w celu ograniczenia wpływu pochylenia kół.
Wykute ze stopu aluminium drążki w przednim zawieszeniu są o 25 procent lżejsze niż analogiczne elementy w poprzednim modelu, natomiast zmodyfikowana rama pomocnicza - element wykonany w technice odlewu próżniowego - zapewnia podobne zmniejszenie masy. Inne zmiany w przedniej części podwozia to wzmocnione drążki kierownicze i większe łożyska piast kół. Wydrążony stabilizator poprzeczny jest nie tylko lżejszy, ale o 35 procent skuteczniejszy.
Obniżenie masy z tyłu wynika z zastosowania lżejszych odlewów ze stopu aluminium, ale większość zmian dotyczy zwiększonej sztywności drążków i samej ramy. Podobnie jak z przodu, dopełnieniem konstrukcji są większe łożyska piast oraz sztywniejszy i lżejszy drążek stabilizujący. Wygodną jazdę zapewniają efektywne amortyzatory.
Masę samochodu zmniejszono aż o 97 kg w porównaniu z modelem 350Z Roadster, mimo że najnowsza generacja „Zetki" bez dachu ma znacznie bogatsze wyposażenie. Obniżenie masy to efekt szerokiego zastosowania aluminium, z którego wykonano na przykład maskę silnika i drzwi. Roadster jest tylko o 28 kg cięższy od Coupé. To kolejny efekt rozpoczęcia prac nad modelem 370Z z uwzględnieniem koncepcji roadstera na samym początku procesu projektowania.
Znakomite właściwości jezdne i ogólna bardzo dobra charakterystyka pracy nadwozia to efekt usztywnienia jego konstrukcji. Sztywność skrętna Roadstera zwiększyła się o 40 procent z przodu i o 45 procent z tyłu nadwozia. Sztywność pionowa z tyłu poprawiła się aż o 60 procent - co pozwala kierowcy na jeszcze bardziej dynamiczną jazdę.
Zmodyfikowano także hydrauliczne wspomaganie układu kierowniczego z przekładnią zębatkową w celu zapewniania bardziej precyzyjnych reakcji układu i lepszej dynamiki przy jeździe na wprost. System ułatwia manewrowanie pojazdem w mieście i poprawia stabilność przy prędkościach autostradowych.
Zadbano o poprawę parametrów układu hamulcowego poprzez zastosowanie większych wentylowanych tarcz hamulcowych z przodu i z tyłu oraz wprowadzenie pedału hamulca o zmiennym skoku. Przy niskich prędkościach skok pedału jest większy, zaś przy dużej prędkości hamulec działa bardziej zdecydowanie. Takie rozwiązanie zmniejsza podatność układu na osłabienie skuteczności przy rozgrzanych tarczach, zaś nowy materiał okładzin ciernych pomaga skrócić drogę hamowania. Inne zalety nowych okładzin to mniejsze pylenie i ograniczona skłonność do piszczenia. Materiał zastosowany w okładzinach został zmodernizowany specjalnie na potrzeby wersji przeznaczonej na rynek europejski, gdzie kierowcy jeżdżą zazwyczaj szybciej niż w Ameryce czy Japonii.
Nad bezpieczeństwem jazdy czuwają układy elektroniczne, takie jak najnowszej generacji ABS z elektronicznym rozkładem siły hamowania (EBD) i asystentem hamowania (BA).