Nissan rozpoczął sprzedaż modelu NV200 w Polsce


Nissan rozpoczął sprzedaż modelu NV200 w Polsce
2010-05-06
Zupełnie nowy NV200 to nowe podejście Nissana do rynku małych furgonów – nowy standard przestronności wnętrza, komfortu i funkcjonalności przy zaskakująco kompaktowych wymiarach nadwozia: 4,4 m długości, 1,86 m wysokości i 1,695 m szerokości.

Niezła dynamika, mały promień zawracania i godna pozazdroszczenia reputacja Nissana jako marki niezawodnych i udanych pojazdów dostawczych sprawiają, że NV200 staje się doskonałym narzędziem pracy w ruchu miejskim.

Mimo ceny zaledwie 41 952 zł. (bez VAT), furgon w wersji podstawowej Basic jest wyposażony między innymi w ABS, EBD, pełną przegrodę przedziału bagażowego. Nieco tylko droższa wersja Comfort (46 092 zł., bez VAT) ma dodatkowo elektrycznie sterowane szyby boczne z przodu, sterowane elektrycznie, podgrzewane lusterka, klimatyzację, radioodtwarzacz CD z gniazdem do podłączenia odtwarzacza MP3 i zdalnie sterowany centralny zamek.

Pięciomiejscowy Combi Basic kosztuje 53 314 zł. Do standardowego wyposażenia należy także komputer pokładowy oraz ABS, EBD. Dostęp do ogromnego bagażnika (3,1 m3) umożliwiają dwuskrzydłowe oszklone tylne drzwi. Pasażerowie podróżujący na dzielonej w stosunku 60:40 tylnej kanapie wsiadają przez drzwi przesuwane po obu stronach pojazdu.

Combi Comfort kosztuje od 57 804 zł. i oprócz wyposażenia z wersji Basic ma także zderzaki w kolorze nadwozia, klimatyzację i radioodtwarzacz CD z gniazdem do podłączenia odtwarzacza MP3, elektrycznie sterowane szyby i lusterka. Dla klientów, dla których przestronność wnętrza i korzystny stosunek ceny do wartości są równie ważne, jak najwyższy poziom bezpieczeństwa przygotowano pakiet Safety, wyposażoną w ESP i boczne poduszki powietrzne.

Zbudowany na zmodernizowanej platformie B Nissana NV200 wyróżnia się takimi atutami, jak wysoka pozycja za kierownicą, dobra widoczność oraz przemyślane rozwiązania konstrukcyjne, które umożliwiły wygospodarowanie przepastnej przestrzeni ładunkowej o długości ponad 2 metrów, pozwalającej zmieścić dwie standardowe europalety. Dzięki niskiej podłodze, znajdującej się zaledwie 524 mm nad ziemią, kubatura przestrzeni ładunkowej wynosi aż 4,2 m3, czyli o 25 procent albo o 1 m3 więcej w porównaniu ze średnią pod tym względem w konkurencyjnych modelach.

Uzupełnieniem oferty vanów są funkcjonalne pięcio- i siedmiomiejscowe Combi, oferujące wyjątkowo dużo miejsca na nogi i kolana. Te praktyczne, dostępne w niewygórowanej cenie i uniwersalne wersje z pewnością zainteresują także niektórych nabywców samochodów rodzinnych. Nawet przy siedmiu fotelach do bagażnika zmieszczą się jeszcze dwie duże walizki. Po złożeniu dwóch ostatnich foteli znajdzie się miejsce nawet na pięć takich walizek.

Koszty eksploatacji NV200 nie nadwyrężą portfela. Wiele samochodów rodzinnych z trudem osiąga podobne wyniki w zakresie zużycia paliwa i emisji CO2: 5,2 litra paliwa na 100 km i 137 g/km w przypadku vana oraz 5,3 l/100 km i 139 g/km w przypadku Combi.

Liczne nagrody na koncie
Mimo że NV200 dopiero od niedawna jest obecny na europejskim rynku pojazdów dostawczych, już zdążył odnieść spore sukcesy dzięki funkcjonalności i korzystnej relacji ceny do wartości: jury złożone z 23 europejskich dziennikarzy specjalistycznej prasy, czytanej przez ponad pół miliona właścicieli pojazdów dostawczych, przyznało mu prestiżowy tytuł Międzynarodowego Vana Roku 2010. W Wielkiej Brytanii pojazd otrzymał nie mniej prestiżowy tytuł Vana Roku 2010 przyznany przez czasopismo What Van? oraz Institute of Transport Management (Instytut Zarządzania Transportem).

Zaprojektowany w Japonii, z naciskiem na najwyższy poziom jakości w swojej klasie, przy znaczącym wkładzie europejskich ośrodków badawczo-rozwojowych i stylistycznych Nissana, NV200 jest prawdziwie globalnym modelem. W Europie jest to innowacyjny pojazd łączący atuty dwóch segmentów: przestronność wnętrza dużo większego samochodu dostawczego z kompaktowym nadwoziem porównywalnym z pojazdami dostawczymi opartymi na samochodach osobowych. Dzięki temu model powinien być atrakcyjny dla nabywców z obydwu tych segmentów.

Wśród praktycznych rozwiązań należy wymienić dwoje przesuwanych drzwi bocznych we wszystkich wersjach oraz dwuskrzydłowe drzwi z tyłu pojazdu. Wersja Combi jest też dostępna z opcjonalną tylną klapą.

Do napędu wszystkich wersji służy ultra efektywny turbodiesel 1.5 85 KM (63 kW), współpracujący z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Dobrą elastyczność zapewnia maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny już przy 2000 obr./min.

W celu maksymalnego wykorzystania ogromnej kabiny NV200 do przewozu pasażerów w Combi Comfort można wybrać wersję z trzecim rzędem foteli, który zwiększa liczbę miejsc do siedmiu.

Początkowo NV200 będzie dostarczany na rynek europejski z fabryki Nissana w Shatai (Japonia). Później produkcja zostanie przeniesiona do Barcelony.

„Klienci docenią NV200 jako narzędzie pracy. Jesteśmy przekonani, że samochód wprowadza nowe, inteligentne rozwiązania na rynek" - mówi Simon Thomas, Starszy Wiceprezes ds. Sprzedaży i Marketingu w europejskim oddziale Nissana. „Innowacyjne rozwiązania konstrukcyjne pozwoliły stworzyć pojazd z ogromną przestrzenią ładunkową mimo relatywnie niewielkich rozmiarów zewnętrznych. Wersje Combi podnoszą wszechstronność modelu NV200, który w pełni dopasowuje się do potrzeb klientów" - dodaje Thomas.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl