Nowy raport „Open for business” zachęca branżę turystyczną do przejścia na systemy otwarte


2012-09-17
Publikacja, autorstwa jednego z wybitnych ekspertów w dziedzinie nowoczesnych technologii – profesora Jima Nortona, zawiera analizę korzyści i potencjalnych trudności związanych z przejściem z systemów zamkniętych na otwarte

Warszawa, Polska, 17 września 2012 r.: Nowy, opublikowany w dniu dzisiejszym raport pt. „Open for business", zachęca branżę turystyczną do przejścia na oprogramowanie otwarte, oferujące korzyści w postaci innowacji, szybszego reagowania na zmiany i nowe oczekiwania konsumentów oraz obniżenia kosztów. Raport wskazuje, w jaki sposób może ono uwolnić firmy turystyczne od oprogramowania prawnie zastrzeżonego, zapewniając im większą przewagę konkurencyjną. Sponsorem raportu jest Amadeus IT Group.


Publikacja profesora Jima Nortona demonstruje rolę systemów otwartych w wymagających środowiskach przetwarzania danych w czasie rzeczywistym. Wskazuje zarówno korzyści, jak i trudności związane z przejściem z systemów zamkniętych na otwarte oraz pokazuje postęp tej technologii w czasie. Autor publikacji identyfikuje również zalety i wady dalszej, potencjalnej ewolucji kluczowych systemów przetwarzania transakcji w kierunku architektury otwartej.

Ponadto, raport pokazuje, jak systemy otwarte rozwijały się oraz dlaczego obecnie spełniają nie tylko konkretne wymagania, lecz również mogą przynosić korzyści całej branży. 

Publikacja może być także przewodnikiem dla firm i sektorów rozważających przejście na systemy otwarte, ponieważ przedstawia wyzwania i podaje wskazówki dotyczące ograniczenia ryzyka związanego z przejściem na tego rodzaju technologię. Wśród wymienionych rad warto przytoczyć choćby tę dotyczącą specjalistów odpowiedzialnych za projekt. Jak twierdzi autor, ze względu na integralność danych w systemach zamkniętych i otwartych istotne jest, aby zajmował się nimi ten sam zespół programistów, a także, aby przejście było traktowane jako zmiana biznesowa, a nie tylko techniczna.  

- Systemy otwarte funkcjonują już od przeszło dwudziestu lat, wkraczając obecnie na większą skalę do przedsiębiorstw i kluczowych systemów komputerowych. Droga od systemów zamkniętych do otwartych jest długa i często trudna, ale stanowi istotny przełom w branży IT. Prawie każda większa firma będzie musiała przynajmniej częściowo dokonać tej zmiany w niedalekiej przyszłości, zatem dostrzeżenie korzyści związanych z otwartym oprogramowaniem, a także realistyczna ocena potencjalnych wyzwań związanych z tym przejściem, są tu bardzo ważne - powiedział profesor Jim Norton, autor raportu.

- Jesteśmy zaangażowani w przejście naszej firmy na systemy o architekturze otwartej, przy ograniczeniu wszelkich elementów ryzyka z tym związanych. Długoterminowe korzyści w zakresie innowacji, szybsze wdrażanie nowych rozwiązań, przyciąganie wybitnych  talentów i obniżenie kosztów, są bardzo atrakcyjne zarówno dla nas, jak i dla naszych klientów - skomentował Hervé Couturier, wiceprezes ds. rozwoju w firmie Amadeus. - Jako pionierzy w dziedzinie systemów otwartych, mogliśmy wprowadzić na rynek ważne innowacje, obejmujące nasze podstawowe rozwiązania - Altéa Customer Management System i Extreme Search - dodał.

Amadeus wprowadził w swojej działalności pionierskie zastosowania systemów otwartych:

  • Na poziomie systemu operacyjnego, Amadeus z powodzeniem przechodzi z systemów prawnie zastrzeżonych na Linux, na którym będzie funkcjonowało wiodące rozwiązanie dla linii lotniczych - Altéa Customer Management System.
  • Najważniejsze innowacje online, takie jak e-Retail, Dynamic Website Manager i Extreme Search, zostały stworzone przy szerokim wykorzystaniu komponentów technologii open source w sposób, w jaki nie byłoby to możliwe w oparciu o starsze elementy.
  • Amadeus ARIATM Templates - platforma, na której oparte są rozwiązania internetowe Amadeus IT Group - przeszła niedawno na open source, co umożliwia bezpłatne wykorzystywanie jej przez programistów z innych firm.

Amadeus IT Group dużo inwestuje w obszar R&D (łącznie w 2011 roku była to kwota w wysokości ponad 340 mln EUR), co zostało docenione przez Komisję Europejską. Raport „2011 EU Industrial R&D Investment Scoreboard", publikowany corocznie przez Komisję Europejską, jest zestawieniem 1000 największych europejskich firm, które w 2010 roku najwięcej inwestowały w badania i rozwój. Firma Amadeus znalazła się na pierwszym miejscu w Europie pod względem ogólnej wartości inwestycji w badania i rozwój w kategorii usług komputerowych oraz w obszhttp://www.amadeus.com/blog/17/09/open-for-business.

***

Informacje o firmie Amadeus

Amadeus to wiodący dostawca zaawansowanych rozwiązań technologicznych i usług przetwarzania danych dla światowej branży turystycznej.

Docelowe grupy klientów firmy to dostawcy usług turystycznych (np. linie lotnicze, hotele, przewoźnicy kolejowi, przewoźnicy promowi), sprzedawcy usług turystycznych (biura podróży, w tym online) i odbiorcy (firmy jak i turyści indywidualni).

Amadeus opiera swoją działalność na modelu biznesowym bazującym na transakcjach. W 2011 roku system Amadeus przetworzył niemal 947 milionów transakcji.

Amadeus ma swoje placówki w Madrycie (siedziba główna firmy), Nicei (dział rozwoju) i Erding (dział operacyjny - centrum przetwarzania danych) oraz biura regionalne w Miami, Buenos Aires, Bangkoku i Dubaju. Firma Amadeus świadczy usługi dla klientów za pośrednictwem 73 lokalnych Organizacji Handlowych Amadeus obejmujących swoją działalnością 195 krajów.

Spółka jest notowana na giełdach w Madrycie, Barcelonie, Bilbao i Walencji pod symbolem „AMS.MC". W 2011 roku firma odnotowała zysk w wysokości 2,712 mln euro oraz EBITDA w wysokości 1,039 mln euro. Amadeus zatrudnia na całym świecie około 10 000 pracowników, reprezentujących 123 narodowości.

Więcej informacji o firmie Amadeus można znaleźć na stronie internetowej www.amadeus.com.pl

Więcej informacji na temat działań firmy Amadeus w zakresie finansów i inwestycji można znaleźć na stronie www.investors.amadeus.com  

Kontakt dla mediów


Dorota Kaźmierska

Wicedyrektor

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: dorota.kazmierska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl


Elżbieta Więckiewicz

Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: elzbieta.wieckiewicz@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Ilona Tyczyńska

Junior Account Manager

Dział Nowych Technologii

Sigma International (Poland) LTD

tel: +48 22 628 04 88, 628 05 93

e-mail: ilona.tyczynska@sigma.com.pl

www.sigma.com.pl

Nadesłał:

EW

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl