Obsługa na najwyższym poziomie priorytetem w sieci Bosch-Service w Polsce


Obsługa na najwyższym poziomie priorytetem w sieci Bosch-Service w Polsce
2010-03-10
Bosch-Service jest największą na świecie, bo liczącą ponad 14 tys. placówek niezależną siecią warsztatową oferującą kompleksowe usługi w zakresie serwisowania i naprawy pojazdów.

W warsztatach Bosch-Service oprócz dbałości o profesjonalizm, stawia się duży nacisk na wysoką jakość obsługi klienta i właśnie z myślą o doskonaleniu tej kompetencji co roku firma Bosch przeprowadza konkurs na najlepszego doradcę serwisowego sieci Bosch-Service.

Bosch-Service chce się wyróżniać na rynku polskim wysoką jakością oferowanych usług i jednocześnie najwyższym poziomem obsługi klienta. Przede wszystkim temu zagadnieniu dedykowany jest program szkoleń nietechnicznych, którym od siedmiu lat objęta jest sieć warsztatowa. Szkolenia składają się z kilku modułów doskonalących między innymi jakość obsługi klienta, psychologię kontaktu z klientem w trudnych sytuacjach, a także poruszają zagadnienia benchmarkingu. Program oferuje również analizę warsztatową i szkolenia menedżerskie.

Innym elementem strategii zapewniającej obsługę klienta na najwyższym poziomie jest organizowany co roku przez firmę Bosch konkurs na najlepszego doradcę serwisowego sieci Bosch-Service. W konkursie mogą wziąć udział wszystkie warsztaty sieci. Jest on nie tylko sprawdzianem wiedzy i umiejętności uczestników, lecz daje im możliwość weryfikacji umiejętności obsługi klienta. Dzięki konkursowi i jego wynikom firma Bosch może cyklicznie dostosowywać program szkoleń z obsługi klienta w zależności od umiejętności prezentowanych przez uczestników.

W grudniu 2009 roku miała miejsce czwarta edycja konkursu. Wzięło w nim udział ponad 120 doradców. W pierwszym etapie, który ma charakter internetowego testu, należało wykazać się podstawową wiedzą z zakresu profesjonalnego kontaktu z klientem oraz szczegółową znajomością procesu obsługi klienta w warsztacie samochodowym. Etap drugi, do którego zakwalifikowało się 61 osób, odbywał się w tym samym czasie w trzech miastach - Warszawie, Poznaniu oraz Krakowie i polegał na rozwiązaniu testów poszerzonych o zadania praktyczne: przeprowadzenie rozmowy telefonicznej z klientem czy sprzedaż produktów z oferty Bosch. Do finału awansowało 12 osób z najlepszymi wynikami. Wszyscy spotkali się w nowej siedzibie firmy Bosch w Warszawie, przy ulicy Jutrzenki, gdzie przed uczestnikami postawiono trudne zadania praktyczne w warunkach naśladujących ich prawdziwą, codzienną pracę. Finałowe zadania obejmowały poszczególne etapy procesu obsługi klienta i były oceniane przez jury złożone zarówno z pracowników firmy Bosch odpowiedzialnych za rozwój koncepcji Bosch-Service w Polsce, jak również przez niezależnych ekspertów motoryzacyjnych.

W roku 2009 zwycięzcą konkursu został pan Marcin Zenowicz z Bosch Car Service Rożeń w Bytomiu. Pan Zenowicz był także zwycięzcą drugiej edycji konkursu z roku 2007 oraz uczestnikiem finału edycji trzeciej. Drugie miejsce na podium zajął pan Piotr Rutkowski z Bosch Car Service Polmozbyt w Olsztynie, także będący uczestnikiem finału trzeciej edycji konkursu. Trzecie wyróżnienie trafiło w ręce kobiety - pani Barbary Różalskiej z Bosch Car Service RS Bosch Service z Wrocławia, która na tej samej pozycji uplasowała się również w roku 2008.

Troje laureatów otrzymało atrakcyjne nagrody rzeczowe z oferty koncernu Bosch. Ponadto właściciele Bosch Service, w których pracują laureaci, otrzymali nagrody stanowiące uzupełnienie wyposażenia technicznego ich warsztatów. Jubileuszowa V Edycja Konkursu odbędzie się jesienią 2010 roku.

W Polsce warsztaty pod szyldem Boscha istnieją od roku 1992. Obecnie na terenie całego kraju działa blisko 300 serwisów, z czego ponad 90 wdrożyło System Zarządzania Jakością ISO 9001:2000. Sieć oferuje usługi z zakresu elektrotechniki i elektroniki samochodowej, napraw układów ABS/ASR/ESP, diagnostyki silników benzynowych i Diesla, układów hamulcowych, przeglądów okresowych, obsługi klimatyzacji i napraw typowo mechanicznych. Dewizą tej największej w Polsce markowej sieci naprawy samochodów jest oferowanie usług dorównujących jakością ASO, jednak za korzystniejszą cenę.

Więcej informacji na temat sieci warsztatów Bosch-Service oraz samego konkursu można znaleźć na stronie www.bosch-service.pl.

Grupa Bosch jest wiodącym w świecie przedsiębiorstwem technologiczno-usługowym. Poszczególne działy przedsiębiorstwa: Technika motoryzacyjna, Technika przemysłowa oraz Dobra użytkowe i techniczne wyposażenie budynków, w których zatrudnionych jest ok. 270 tys. pracowników, odnotowały w 2009 roku obrót w wysokości ok. 38 mld euro. Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz przeszło 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach świata. Z uwzględnieniem dystrybutorów, Bosch jest obecny w ok. 150 krajach na świecie. Światowa organizacja, na którą składają się ośrodki badawczo-rozwojowe, fabryki oraz sieć dystrybutorów jest filarem rozwoju przedsiębiorstwa. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3,5 mld euro na badania i rozwój oraz zgłasza do patentu ponad 3000 innowacji. Produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia ludzi, oferując im innowacyjne i praktyczne rozwiązania.

Przedsiębiorstwo, które początkowo nosiło nazwę „Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki", zostało założone w 1886 roku, w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861 - 1942). Społeczno-prawna struktura spółki Robert Bosch GmbH zapewnia Grupie Bosch niezależność i samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu tworzyć dalekosiężne plany oraz inwestować w ważne dla przyszłości firmy projekty. 92 proc. udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji Robert Bosch Stiftung GmbH. Prawem głosu dysponuje większościowo instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG, która pełni funkcje rynkowe udziałowca. Pozostałe udziały w spółce znajdują się w rękach rodziny i spadkobierców Roberta Boscha oraz spółki Robert Bosch GmbH.

Działalność Grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, elektronarzędzi Bosch, Skil, Dremel, Rotozip, CST/berger oraz urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50 proc.).

Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl