Oracle ogłasza Program Oracle PartnerNetwork (OPN) Specialized
Największa zmiana w programie partnerskim Oracle od 10 lat polega głównie na wprowadzeniu specjalizacji produktowych dla partnerów oraz radykalnym obniżeniu bariery wejścia do Programu.
Oracle Polska ogłosił dzisiaj, że wprowadza znaczne zmiany do programu partnerskiego Oracle PartnerNetwork (OPN), który od dnia 1 grudnia 2009 będzie funkcjonował pod nazwą OPN Specialized.
- Zgodnie z nową nazwą, najważniejszą cechą programu OPN Specialized jest wprowadzenie dla partnerów możliwości specjalizowania się w konkretnych produktach Oracle. Na początku wydzielono 40 takich specjalizacji, ich liczba będzie się stopniowo zwiększać.
- Drugą ważną cechą nowego modelu jest wprowadzenie poziomu uczestnictwa o nazwie "Remarketer", w którym nie są potrzebne umowy i opłaty wstępne. Partnerzy tego poziomu będą mogli oferować klientom wybrane produkty Oracle za pośrednictwem firmy DNS Polska, która jest obecnie jedynym w kraju dystrybutorem Oracle.
Specjalizacje umożliwią partnerom uzyskanie przewagi nad konkurencją poprzez wyróżnienie się na rynku. Fakt ten przyniesie wiele korzyści zarówno partnerom, jak również firmie Oracle oraz wspólnym klientom:
- Partnerzy będą mogli zaprezentować swoją wiedzę w konkretnych dziedzinach i uzyskać możliwość posługiwania się specjalnymi logotypami;
- Oracle będzie mógł łatwiej identyfikować partnerów, którzy zainwestowali w ofertę produktów firmy;
- Klienci uzyskają dostęp do systemu wyszukiwania partnerów według kryterium specjalizacji, co pozwoli lepiej zidentyfikować te firmy, które dostarczą najlepsze rozwiązania dla specyficznych zagadnień biznesowych.
Program OPN Specialized przewiduje dla partnerów cztery poziomy uczestnictwa:
- Remarketer — podstawowy poziom umożliwiający oferowanie klientom produktów Oracle i współpracę z DNS Polska. Poprzez dystrybutora będzie możliwa sprzedaż produktów z grupy tzw. "1-Click" - głównie serii Standard Edition One oraz Standard Edition. Jednocześnie partnerzy tego poziomu będą mieli zapewniony dostęp do szkoleń online i materiałów wspierających sprzedaż.
- Silver — również ten poziom koncentruje się na produktach z grupy 1-Click. Oferuje partnerom liczne korzyści, m.in. dostęp do Oracle Partner Business Center, asysty technicznej oraz rozszerzonej oferty szkoleniowej i licencji programistycznych.
- Gold — poziom uczestnictwa w programie OPN Specialized, który oferuje dostęp i prawo do sprzedaży pełnej oferty rozwiązań technologicznych Oracle. Umożliwia też partnerom ubieganie się o dostęp i prawo do sprzedaży produktów z grupy Oracle Applications. To poziom, na którym firma partnerska uprawniona jest do rozwijania specjalizacji.
- Platinum — najwyższy i najbardziej elitarny poziom uczestnictwa w programie OPN Specialized. Partnerzy tej grupy są zobligowani do wykazania pięciu lub większej liczby specjalizacji, a tym samym mogą liczyć na takie korzyści, jak: pozycja o najwyższym priorytecie w katalogu Solutions Catalog, dedykowany doradca w ramach Oracle Partner Business Center oraz specjalne linie telefoniczne i adresy e-mail zapewniające priorytetową obsługę zgłoszeń partnera, czy zniżki na produkty i usługi działu szkoleń Oracle University.
Wypowiedzi towarzyszące
Zarówno cała branża IT, jak i Korporacja Oracle bardzo zmieniły się w ostatnim czasie. W ciągu kilku lat Oracle dokonał akwizycji ponad 50 firm, w wyniku czego ogromnie poszerzył się wachlarz produktów oferowanych przez Korporację – komentuje Grzegorz Grunwald, Dyrektor Działu współpracy z kanałem partnerskim w Oracle Polska. -Dlatego między innymi wprowadzamy program OPN Specialized, który jest najważniejszym rozszerzeniem programu dla partnerów w ciągu ostatnich 10 lat. Nowy program koncentruje się na specjalizacji. Pozwala naszym partnerom wyróżnić się na rynku i uzyskać przewagę nad konkurencją, dzięki której będą mogli zwrócić na siebie uwagę na tle innych firm. Od czasu, gdy wstępnie zapowiedzieliśmy wprowadzenie zmian w programie OPN, uzyskaliśmy od naszych partnerów niezwykle pozytywne sygnały, które świadczą o tym, że Oracle PartnerNetwork Specialized z pewnością przyczyni się do dalszego pomyślnego rozwijania wspólnego biznesu firmy Oracle i jej partnerów.
Oracle Partner Network jest programem stale rozwijającym się i dostosowującym się do potrzeb partnerów, dzięki któremu uzyskujemy wszelkie potrzebne informacje, a także budujemy partnerstwo biznesowe na najwyższym poziomie. Jako firma konsultingowa, posiadająca dedykowaną grupę wysokiej klasy specjalistów w obszarze technologii Oracle, możemy pogłębiać wiedzę i rozwijać nowe kompetencje w stale rozwijającej się ofercie rozwiązań. Zmiany w programie, takie jak 4-stopniowa gradacja firm partnerskich, pomogą nam wyróżnić się na rynku oraz w pełni zaprezentować ofertę naszych usług doradczych i technologicznych, a także dalsze, planowane kierunki rozwoju.
Małgorzata Zielińska, Alliance Manager, Infovide-Matrix S.A.
Pomysł wzbogacenia dotychczasowego programu OPN o możliwość zdobywania przez partnerów odpowiednich poziomów specjalizacji, odpowiadających ich wiedzy i doświadczeniu, zasługuje na uznanie i bez wątpienia zostanie pozytywnie odczytany przez rynek. Uruchomienie nowego programu doprowadzi prawdopodobnie do dalszej polaryzacji rynku dostawców technologii Oracle, podnosząc rangę firm o bardzo wysokich kompetencjach. Dla organizacji o bogatych doświadczeniach, dysponujących wysokokwalifikowanymi zespołami, dbających ponadto o wizerunek rzetelnych dostawców, planowane zmiany odczytać należy jako korzystne – zwłaszcza przy założeniu, że umacnianie renomy firmy przekłada się na jej obroty.
Marek Safiak, Wiceprezes Zarządu, COIG S.A.
Wprowadzenie przez Oracle nowego programu partnerskiego jest dla DNS i naszych partnerów przełomowym momentem. Dzięki nowej klasyfikacji partnerów i wyraźnej specjalizacji, program otwiera przed nimi całkiem nowe szanse. Dla partnerów nowych, bezpłatna możliwość rozpoczęcia współpracy z Oracle i odsprzedaży podstawowych produktów technologicznych, to jasny sygnał: ZAPRASZAMY NOWYCH PARTNERÓW! Natomiast obecni partnerzy mogą widzieć tu szansę na uporządkowany kanał partnerski, w którym każda firma może uzyskać unikalny status dzięki zdobytym kompetencjom. Liczę że nowy program pozwoli nam na dalszy wzrost liczby obsługiwanych partnerów i znaczące zwiększenie obrotów w najbliższych latach.
Tomasz Iwanciw, Business Development Manager w zakresie Oracle, DNS Polska Sp. z o.o.
Wydaje się, że największą korzyścią wynikającą z nowych programów jest możliwość zdobywania nowych specjalizacji, co pozwoli na uzyskanie przewagi nad konkurencją. Firmom, które wcześniej nie współpracowały z Oracle, programy pozwalają łatwiej uzyskać kompetencje: poprzez szkolenia, zniżki na kursy oraz asystę techniczną. Dzięki temu partnerzy będą mieli szanse na rozwój prowadzonej działalności poprzez zwiększenie różnorodności oferowanych produktów i usług. W firmie Consortia uważamy, że program Oracle da nam możliwość zdobycia pozycji o najwyższym priorytecie, a korzyści wynikające z nowego modelu z pewnością doprowadzą do poszerzenia grona naszych klientów, a co za tym idzie – do zwiększenia zysków.
Małgorzata Suchecka, Software Sales Manager, Consortia Sp. z o.o.
W szybko zmieniającej się branży IT długo nie zmieniany program partnerski był ewenementem, stąd obecne zmiany mają charakter niemalże rewolucyjny. Nowy program sprzyja rozwojowi partnerów, skłaniając ich do ciągłego zwiększania kompetencji. Szczególnie istotna jest łatwiejsza możliwość specjalizowania się, co daje większe szanse mniejszym partnerom. Nowy program daje wiele nowych możliwości, proponując dużą gamę różnych modeli partnerstwa do wyboru. Dla naszej firmy istotne jest aby wyspecjalizować się w określonych produktach, więc cenna jest niska bariera wejścia. Ten aspekt jest z pewnością ważny także dla innych podmiotów, gdyż daje możliwość robienia biznesu z Oracle praktycznie każdej firmie IT.
Mirosław Maciążek, Prezes Zarządu, Fast Sp. z o.o.
Oracle wprowadzając nowy program OPN Specialized stawia na partnerów, którzy poprzez zdobyte specjalizacje, będą wyróżniać się na rynku oraz będą w stanie stawić czoła najbardziej wygórowanym wymaganiom ich klientów. Nowe wymagania wymuszają na partnerze posiadanie odpowiedniego poziomu autoryzacji oraz wysoko wyspecjalizowanej kadry handlowej, konsultingowej i technicznej. Jest to bardzo korzystne dla klientów końcowych, ponieważ uzyskane specjalizacje będą dla nich gwarantem wysokiej jakości usług i kompetencji oferowanych przez partnera. Przed firmami, które uzyskają odpowiednie specjalizacje, z pewnością otworzą się nowe perspektywy rozwoju biznesu.
Marek Krupiński, Dyrektor Centrum Współpracy z Partnerami Technologicznymi, Comarch S.A.
Informacje dodatkowe
Oracle Partner Business Center:
Bezpłatna infolinia: 00 800-44-11-572
Strona internetowa: partner.oracle.com
O Korporacji Oracle
Oracle jest największym na świecie dostawcą oprogramowania biznesowego. Więcej informacji na stronie www.oracle.com
Znaki towarowe
Oracle jest zarejestrowanym znakiem towarowym korporacji Oracle i/lub jej filii.
Inne nazwy mogą być znakami towarowymi zarejestrowanymi na rzecz odpowiednich osób uprawnionych.
Kontakt
Katarzyna Pilarska, PR Manager Oracle Polska, tel. 0 602 410 795
Nadesłał:
Oracle
|