OSM Piątnica stawia na jakość


OSM Piątnica stawia na jakość
2010-02-25
OSM Piątnica to jedna z najszybciej rozwijających się mleczarni w kraju. W minionym roku spółdzielnia osiągnęła największy w swojej historii przychód w wysokości 487 mln zł, odnotowując niemal 15% wzrost sprzedaży.

Dobre wyniki finansowe oraz mocna pozycja firmy na rynku to efekt konsekwentnej polityki ukierunkowanej na najwyższą jakość produktów. OSM Piątnica może zaliczyć miniony rok do udanych. Pomimo trwającego na rynku spowolnienia gospodarczego, mleczarnia umocniła swoją pozycję, uzyskując rekordowy przychód ze sprzedaży w wysokości ponad 487 mln zł. Całkowity zysk netto spółdzielni wyniósł ok. 20 mln zł.

Natomiast wartość kapitałów własnych firmy w 2009 r. przekroczyła 154 mln zł. To aż o 33 mln zł więcej niż w roku poprzednim. Równie szybko wzrasta wartość samej marki Piątnica, która w najnowszym rankingu najcenniejszych polskich marek opracowanym przez dziennik „Rzeczpospolita” została wyceniona na ok. 209 mln zł. 

Mleczarnia w Piątnicy cały czas dynamicznie się rozwija. W minionym roku spółdzielnia skupiła ponad 171 mln litrów mleka – aż o 12% więcej niż w 2008 r. W przeciwieństwie do wielu innych polskich mleczarni OSM Piątnica nie obniżyła swoim właścicielom – dostawcom mleka – cen za pozyskiwany surowiec. Spółdzielnia już 10. rok z rzędu płaci rolnikom najwyższą w kraju cenę za mleko, średnio – 1,55 zł za litr. Kwota ta jest jedną z najwyższych w Unii Europejskiej. 

Chcąc sprostać oczekiwaniom rynku, firma wprowadziła wiele nowych rozwiązań technologicznych. Do najważniejszych przedsięwzięć należy zaliczyć montaż instalacji do mikrofiltracji – zagęszczania mleka, zakup maszyny pakującej do śmietan o wydajności ok. 36 tys. kubków na godzinę, tunelowego systemu chłodniczego, systemu automatycznego paletyzowania, a także budowę nowoczesnego magazynu opakowań. Od stycznia do grudnia 2009 r. mleczarnia wydała na inwestycje ponad 33 mln zł.  

Jak mówi prezes OSM Piątnica – Zbigniew Kalinowski – tajemnica sukcesu mleczarni tkwi w konsekwentnie realizowanej strategii, ukierunkowanej na wytwarzanie nowoczesnych, naturalnych produktów o najwyższej jakości. – „Cały czas udoskonalamy nasz proces produkcji, wprowadzamy nowoczesne technologie oraz rozwiązania” – dodaje prezes. „W 2009 r. wprowadziliśmy na rynek nieznany dotychczas, innowacyjny produkt – Serek Wiejski z probiotykiem. W pierwszych dniach 2010 r. powiększyliśmy naszą ofertę o nowy smak serka śmietankowego – Twój Smak Puszysty z łososiem. Wkrótce planujemy wprowadzenie kolejnych nowości. Pomimo że nasza firma nie prowadzi kampanii reklamowych, produkty marki Piątnica cieszą się rosnącym zaufaniem konsumentów. Główną stosowaną przez nas formą promocji marki jest dostarczanie klientom znakomitych wyrobów oraz zapewnienie ich dostępności we wszystkich regionach kraju” – wyjaśnia Zbigniew Kalinowski. 

Potwierdzeniem najwyższych standardów OSM Piątnica jest przyznany firmie z końcem 2009 r. międzynarodowy certyfikat IFS (International Food Standard). Poświadcza on, że zakład spełnia wszystkie wymagania standardu w zakresie bezpieczeństwa jakości oraz zarządzania bezpieczeństwem i higieną. OSM Piątnicą jest drugą mleczarnią w Polsce, która spełnia te wymagania na poziomie wyższym. 

OSM Piątnica nie zamierza spocząć na laurach. Rok 2010 będzie dla mleczarni czasem ważnych inwestycji oraz przedsięwzięć. Firma planuje wprowadzenie kolejnych nowych produktów, a także dalszy, intensywny rozwój zakładu, m.in. rozpoczęcie budowy nowej hali produkcyjnej oraz nowoczesnego magazynu wysokiego składowania. W planach mleczarni jest także budowa biogazowni.

Nadesłał:

Effective Public Relations
http://effectivepr.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl