Outsourcing sprzedaży – antykryzysowy trend dla branży FMCG


2022-11-14
Wzrost inflacji, która na produktach FMCG osiągnęła rekordowe 30 proc. , idzie w parze z przewartościowaniem wyborów konsumentów. 60 proc. Polaków zaczęło już oszczędzać na jedzeniu . 32 proc. rodaków jest przygotowanych na to, że „chudsze” lata nie skończą się w przyszłym roku.

Wzrost inflacji, która na produktach FMCG osiągnęła rekordowe 30 proc. idzie w parze z przewartościowaniem wyborów konsumentów. 60 proc. Polaków zaczęło już oszczędzać na jedzeniu. 32 proc. rodaków jest przygotowanych na to, że „chudsze” lata nie skończą się w przyszłym roku. W sytuacji niepewności ekonomicznej, zwiększonego nacisku na odpowiedzialność społeczną i szybkiego tempa zmian trendów, firmy z branży FMCG bardziej niż kiedykolwiek wcześniej potrzebują narzędzi, które pozwolą na wnikliwą analizę i natychmiastową reakcję. Rozwiązaniem na optymalizację kosztów i uproszczenie procesów jest outsourcing sprzedaży, który pozwala firmom utrzymać dynamikę sprzedaży, spełniać oczekiwania konsumentów i rozwijać swoje marki.

 

W tak dynamicznie zmieniających się warunkach rynkowych tworzenie skutecznych i efektywnych struktur to wyzwanie angażujące duże zasoby w firmie. Dzięki delegacji procesu sprzedażowego lub jego wybranych części poza organizację, firmy mogą skupić się na rozwoju rynków, tworzeniu nowych kategorii produktowych czy wprowadzaniu innowacji technologicznych. 

 

Outsourcing sprzedaży

W Polsce firmy poznały już zalety outsourcingu np. obsługi IT. Eksperci przewidują dalszy dynamiczny wzrost zainteresowania tą usługą. Natomiast to samo rozwiązanie, ale dotyczące procesów sprzedaży, nie jest jeszcze powszechną praktyką. Prekursorem outsourcingu sprzedaży w Polsce jest Target PRO, który zwiększył w tym roku swoje struktury do 1200 osób w sprzedaży obsługujących 80 tys. sklepów w Polsce. Obecnie firma zapewnia wsparcie w procesach sprzedażowych 24 polskim i światowym markom z branży FMCG i planuje dalszy rozwój z pomocą nowych technologii.

 

- Transformujemy rynek sprzedaży w branży FMCG poprzez outsourcing sprzedaży, który oznacza dla firm duże korzyści i oszczędności. Posiadając dogłębną znajomość branży i dysponując odpowiednimi narzędziami do analizy, realizacji i audytu procesów sprzedaży, możemy szybko reagować na zmiany warunków rynkowych. W tym roku po raz kolejny zwiększyliśmy nasze struktury i kompetencje, a co ważniejsze – zrealizowaliśmy kolejne projekty, które skutkują zaufaniem nowych klientów  mówi Łukasz Gajewski, prezes zarządu Target PRO.

 

Target PRO – strategiczne doradztwo w obszarze sprzedaży

 

Target PRO posiada blisko 20-letnie doświadczenie w konsultingu sprzedaży dla liderów z branży FMCG. W 2003 r. firma przejęła 100-osobowy dział sprzedaży Mars Polska, powiększając go dwukrotnie w ciągu dwóch lat. Wśród klientów, którzy docenili optymalizację procesów i kosztów, opierając swoje codzienne operacje na modelu Target PRO są m.in. takie firmy, jak: Unilever, Kraft Heinz, Grupa Żywiec, Algida, Danone, Coca Cola, Żywiec Zdrój, Polkomtel.

 

Nasi handlowcy są tam, gdzie bije serce handlu FMCG. To daje nam możliwość przewidywania trendów i reagowania proaktywnie. To skomplikowana machina, której sukces zależy od kompetencji naszych pracowników. W naszych strukturach jest ponad 1200 specjalistów w obszarze sprzedaży, merchandisingu i doradztwa biznesowego, którzy świetnie znają rynek, a to podstawa dla skutecznej optymalizacji procesów naszych klientów  dodaje Łukasz Gajewski.

 

Firma od lat świadczy usługi swoim klientom modelem „Pay for Performance”, w którym Target PRO w pełni odpowiada za realizację celów. Ostatnio firma pracuje także nad rozwijaniem kompetencji w zakresie budowania dystrybucji krajowej i eksportowej, restrukturyzacji działów sprzedaży oraz ekspertyzy w tworzeniu strategii sprzedażowych (RtM).



Nadesłał:

Mateusz Rogowski

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl