Pieczywo i mąki z godłem „Doceń polskie”
Certyfikat Ogólnopolskiego Programu Promocyjnego „Doceń polskie” zdobyło dotychczas ponad 500 artykułów spożywczych różnego typu, w tym także wyroby z branży piekarskiej. W trakcie przeprowadzonego w lipcu IX audytu, eksperci programu nagrodzili pieczywo i mąki 9 producentów.
Artykuły spełniające ten warunek są oceniane przez Lożę Ekspertów podczas audytów certyfikacyjnych. Każdy z pięciu członków tego grona przyznaje wówczas żywności punkty za smak i wygląd, ocenia także stosunek jakości wyrobu do jego ceny.
Do dyspozycji ekspertów są noty w skali 1-10. Certyfikatem nagradza się produkty, którym Loża przyznała wysokie oceny. Żywność, która zdobyła maksymalne noty otrzymuje także tytuł TOP PRODUKT. W ten sposób z grona produktów biorących udział w programie wybiera się, a następie wyróżnia produkty naprawdę wysokiej jakości.
Honorowy patronat nad programem promocyjnym „Doceń polskie” (od początku jego istnienia) sprawuje Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Działania resortu dotyczące opisywanego przedsięwzięcia nie ograniczają się jednak wyłącznie do patronatu. Jednym z członków Loży Ekspertów jest bowiem przedstawiciel ministerstwa, który (podobnie jak pozostali specjaliści) ocenia wyroby. Poza nim, jury tworzą także doświadczeni szefowie kuchni oraz osoby zawodowo zajmujące się żywnością i technologią żywienia. Składowi eksperckiemu przewodniczy Mirek Drewniak, członek Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
W trakcie przeprowadzonego ostatnio, dziewiątego już, audytu do grona artykułów spożywczych, które mogą posługiwać się znakiem „Doceń polskie” dołączyły m.in. wyroby piekarń i młynów.
Certyfikat zdobyły:
- Chleb firmowy (TOP PRODUKT) Piekarni-Cukierni BRZĘCZEK z Pszczyny (woj. śląskie),
- Chleb Baltona oraz Bułka poznańska (oba wyroby nagrodzone tytułami TOP PRODUKT) wypiekane przez „Społem” Powszechną Spółdzielnię Spożywców „Górnik”, mieszczącą się w Brzeszczach (woj. małopolskie),
- Chleb firmowy - wyrób Piekarni-Ciastkarni Jan Kampa z Lublińca (woj. śląskie),
- Chleb królewski, Chleb staropolski i Chleb farmerski (dwa ostatnie to TOP PRODUKTY) z oferty Piekarni Cukierni GROMULSKI z Mińska Mazowieckiego (woj. mazowieckie),
- Chleb żytni beż drożdży (TOP PORODUKT), który powstaje w Piekarni Jan Kopacz, znajdującej się w Krośnie.
W tej certyfikacji nagrodzono również mąki. Znak promocyjny otrzymały:
- Mąka pszenna tortowa typ 450 oraz Mąka pszenna luksusowa typ 550 z Młyna Staniszewski i Wspólnicy mieszczącego się Ludwikowicach Kłodzkich (woj. dolnośląskie),
- Mąka pszenna typ 450 z Zakładu Przetwórstwa Zbożowego „JAKPOL” ze Świny (10 km od Koluszek, woj. łódzkie),
- Mąka wrocławska (TOP PRODUKT) oraz Mąka pszczyńska – pszczyńskiej firmy MŁYNEX (woj. śląskie),
- Mąka luksusowa oraz Mąka tortowa (TOP PRODUKT) – przedsiębiorstwa MŁYNOMAG z miejscowości Reszel (woj. warmińsko – mazurskie).
Wśród laureatów IX audytu znalazło się 9 firm z branży piekarskiej. Loża wyróżniła 15 wyrobów, spośród których 8 otrzymało także tytuł TOP PRODUKT. Nie oznacza to jednak, że podczas poprzednich audytów wypieki i mąki nie zostały docenione.
Laureatami poprzednich certyfikacji są:
- Firma „Wysocki” z Gliwic – certyfikat otrzymał Chleb wiejski,
- Mieszczący się w Koluszkach Zakład E. P. Olszyńscy. Loża nagrodziła Chleb Staropolski oraz Chleb żytni z ziarnami (TOP PRODUKT) tego producenta,
- Piekarnia Familijna z Krośnic, godło programu zdobył Bochen zbójecki,
- Piekarnia „u Pawełka” (Kwaśniów Górny), której Chleb Jurajski wyróżniono certyfikatem i tytułem TOP PRODUKT,
- Młyn Niedźwiady z Kalisza, którego Mąka pszenna pełnoziarnista oraz Mielona łuska gryczana zyskały uznanie Loży Ekspertów.
Poza tym, znakiem „Doceń polskie - Marki Własne” nagrodzono Mąkę wrocławską REVA , Mąką poznańską 1kg REVA (TOP PRODUKT), Mąka luksusowa REVA (TOP PRODUKT) , które w swojej ofercie posiada sieć sklepów Intermarche.
Podczas dziewięciu dotychczasowych audytów, Loża Ekspertów doceniła również inne produkty branży piekarniczej, m.in. ciasteczka i ciasta, a także pieczywo lekkie oraz bułki tarte.
Zestawienie wszystkich nagrodzonych wyrobów jest dostępne na blogu programu.
Niezależnie od rodzaju nagrodzonego artykułu, posiadanie certyfikatu pozwala jego producentowi wyróżnić się na tle konkurencji i daje mu dodatkowe możliwości promocyjne. Dla konsumentów znak „Doceń polskie” to z kolei wskazówka pomocna przy robieniu zakupów i dowód, że produkt został sprawdzony przez specjalistów i warto zwrócić na niego uwagę.
* * *
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmuje się piątka specjalistów zawodowo związana z żywnością i technologią żywienia, która tworzy Lożę Ekspertów. Zasiada w niej m.in. reprezentant Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi, a także członkowie Fundacji Klubu Szefów Kuchni.
Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego projektu skierowanego do blogerów kulinarnych. Celem przedsięwzięcia jest propagowanie wspólnego gotowania wśród pasjonatów kuchni, którzy swoją wiedzą i przepisami dzielą się w Internecie. Dzięki ogólnopolskiemu konkursowi, warsztatom i pokazom kulinarnym, blogerzy mają okazję do spotkań, poznawania nowych miejsc i produktów, wymiany doświadczeń, nauki oraz dobrej zabawy.
* * *
KONTAKT:
Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”
www.blog.docenpolskie.pl
Anna Koza
specjalista ds. public relations
anna.koza@adventure.media.pl
Adventure Media s.c. Agencja Public Relations
www.adventure.media.pl
tel. 32 724 28 84
fax 32 417 01 70
Nadesłał:
Adventure Media
|