PIERWSZE W POLSCE BADANIA CODZIENNEJ PRAKTYKI MEDYCZNEJ W APTEKACH
FARENTA Research rozpoczęła, pierwsze w Polsce, badania codziennej praktyki medycznej w aptekach w całym kraju.
Pionierski projekt badawczy dotyczy nadciśnienia tętniczego. Tematyka przyszłych badań będzie różna, jednak ich wspólnym mianownikiem pozostanie codzienna praktyka medyczna. Przede wszystkim chodzi o badania, które służą ocenie postaw, preferencji i potrzeb pacjentów, efektywności terapii, zrozumieniu i porównaniu schematów leczenia oraz tego jak
w rzeczywistości przestrzegane są zalecenia lekarskie i wytyczne medyczne.
Podstawowym obszarem działalności Farenta jest FARENTA Research, czyli sieć badawcza umożliwiająca prowadzenie innowacyjnych i unikalnych badań dostarczających danych
z rzeczywistej praktyki medycznej bezpośrednio od pacjentów. Przynależność aptek do sieci badawczej FARENTA Research umożliwia udział w badaniach obejmujących szerokie spektrum praktyki medycznej i farmaceutycznej. Obecnie trwa pierwsze przekrojowe badanie dotyczące nadciśnienia tętniczego, w którym pacjenci oceniają efektywność terapii, przestrzeganie jej zasad, znajomość celu terapeutycznego oraz praktykę wykonywania pomiarów ciśnienia krwi.
„Uważam, że farmaceuta to niezwykle ważny uczestnik całego systemu ochrony zdrowia, dlatego też powinniśmy szukać miejsc, gdzie jego wiedza i potencjał zostaną efektywnie wykorzystane w działaniach wszystkich jednostek opieki zdrowotnej. Potencjał naukowo-badawczy farmaceuty jest olbrzymi – to zaufany profesjonalista opieki zdrowotnej, którego wiedza i doświadczenie oraz codzienny kontakt z pacjentami zapewniają sprawne pozyskiwanie danych o odpowiedniej jakości” – mówi Marcin Balcerzak, Dyrektor Generalny Farenta Polska.
Badania sieci FARENTA Research są konstruowane w taki sposób, aby farmaceuta, który je przeprowadza w sposób wystandaryzowany szybko i efektywnie uzyskał konkretne dane,
a pacjent bez większych trudności mógł odpowiedzieć na pytania. Badania są opracowywane
i prowadzone z poszanowaniem prywatności, bezpieczeństwa i rzetelności naukowej. Czas pracy pracownika apteki potrzebny na przeprowadzenie badania jest rekompensowany
w formie finansowej. Rozmowa w trakcie badania to także forma komunikacji z pacjentami, która jest nie tylko wygodna i opłacalna, ale może się również przyczynić do rozwoju działalności placówki, zapewniając jej zdecydowaną przewagę na rynku. Farmaceuta ma wyjątkową możliwość poszerzenia swojej wiedzy na temat potrzeb i oczekiwań pacjentów. To pozwoli mu lepiej przygotować się do rozmowy z pacjentem i służyć merytorycznym wsparciem ukierunkowanym specjalnie na jego potrzeby i wymagania. Zwłaszcza, że uczestnicząc w badaniach, apteka otrzymuje dostęp raportów, które może wykorzystać do rozwoju wiedzy i swoich usług. FARENTA cały czas poszukuje nowych aptek chętnych do udziału w projektach badawczo-rozwojowych.
”Każdego dnia ponad 20 tysięcy farmaceutów ma kontakt z polskimi pacjentami. Farmaceuci mają olbrzymi potencjał, nie jest on jednak w pełni wykorzystany. Myślę, że farmaceutów można bardziej zaangażować w system opieki medycznej. Wierzę, że oferta, którą przygotowaliśmy nie tylko pomoże im w rozwoju ich zawodowych możliwości i umiejętności, ale także, w perspektywie długofalowej, pozwoli na rozwój i wzmocnienie polskiego rynku farmaceutycznego” – dodaje Marcin Balcerzak, Dyrektor Generalny Farenta Polska.
W swojej ofercie firma ma także serwis (FARENTA Net), który zapewnia dostęp do codziennie uaktualnianych informacji dotyczących m.in.:
· zmian dostępności produktów leczniczych, wyrobów medycznych oraz innych produktów, a także modyfikacji dotyczących rejestracji i refundacji,
· aktualności pochodzących z samorządu aptekarskiego i urzędów regulujących gospodarkę lekami,
· informacji od firm farmaceutycznych, dystrybutorów, organizatorów szkoleń,
· aktualnych kampanii promocyjnych i ofert handlowych.
Firma Farenta powstała w 2003 roku w Finlandii, gdzie aktualnie pracuje 400 farmaceutów. Badania sieci FARENTA Research prowadzone są tam w 150 placówkach.
Więcej informacji: www.farenta.com/pl
Kontakt dla mediów:
Joanna Hryć
Tel. + 48 602 212 076
E-mail: j.hryc@primum.pl
Nadesłał:
primum_pr
|