Podnoszenie kwalifikacji dzięki szkoleniom biznesowym


2014-10-20
Szkolenia są obecnie powszechną formą podnoszenia kwalifikacji pracowników i są traktowane jako strategiczna działalność ukierunkowana na rozwój firmy. Konieczność szkoleń wynika więc z dynamicznego charakteru przedsiębiorstw, które nieustannie dostosowują się do zmian zachodzących na rynku.


Jeśli zmienia się branża, natychmiast musi też ulec zmianie charakter firmy, jednak nie tylko pod względem struktury i organizacji, ale też kompetencji pracowników. Każda innowacja powoduje konieczność podnoszenia kwalifikacji przez pracowników, którzy w ten sposób stają się specjalistami w swojej branży. To z kolei przekłada się na jakość samej formy, która może rozszerzyć zakres swoich usług, ponieważ dzięki kompetentnym pracownikom będzie w stanie je zrealizować. Obecnie szkolenia przynoszą więc korzyści zarówno pracownikom, jak i pracodawcy.

Korzyści dla pracodawcy

Dzięki wykwalifikowanym pracownikom możliwy jest intensywny rozwój firmy. Pracownicy, zyskawszy nowe umiejętności, chętnie stosują je w praktyce, dzięki czemu w firmie są wprowadzane innowacje pozwalające na realizowanie większych projektów. W ten sposób oferta zostaje znacznie poszerzona o nowe produkty bądź usługi, co sprzyja pozyskiwaniu klientów i kontrahentów. Wszystko to przekłada się na większy zysk, który jest przecież nadrzędnym celem każdego biznesu.

W firmach z wykwalifikowaną kadrą pracowników szybciej są wprowadzane nowe rozwiązania poprawiające funkcjonowanie przedsiębiorstwa i jakość świadczonych usług. Usprawnieniu ulegają wszystkie procesy biznesowe, jak zarzadzanie czy komunikacja między pracownikami.

Korzyści dla pracowników

Podczas szkolenia pracownik zyskuje nową wiedzę, poznaje skuteczne metody pracy w zakresie swojej specjalizacji, poprawia umiejętności tak te związane z wykonywanym zawodem, jak i tzw. psychospołeczne.
Wiedza merytoryczna sprawia, że pracownik jest pewny siebie, chętniej wychodzi z inicjatywą i szybciej podejmuje decyzje. Nie tylko lepiej odnajduje się w środowiska firmy, ale też na zewnątrz – w kontaktach biznesowych z klientami i kontrahentami. Bardzo duże znacznie mają szkolenia z zakresu technik negocjowania i sprzedaży, które są kluczowe w relacjach biznesowych.

Szkolenia pracownicze mogą dotyczyć zagadnień merytorycznych z zakresu zawodu, ale mogą się też odnosić do osobowości człowieka. Wówczas ćwiczone są tzw. kompetencje miękkie, do których zalicza się komunikatywność, kreatywność, dynamizm działania, elastyczność, gotowość do podejmowania inicjatywy, praca indywidualna i praca w grupie czy zdolność zarządzania czasem i organizacji własnej pracy. Pracownicy o dobrze wykształconych kompetencjach miękkich są dla pracodawców bardzo wartościowi, ponieważ wykazują zaangażowanie i sprawniej wykonują swoje obowiązki, co pozytywnie wpływa na przebieg procesów biznesowych.

Funkcja integracyjna szkoleń

Szkolenia dla pracowników danej firmy pełnią funkcję integrującą. Pracownicy mają okazję lepiej się poznać, a w ten sposób często powstają skuteczne w działaniu zespołu. Również dla pracodawcy szkolenie jest okazją do poznania swojego zespołu i jego poszczególnych członków. Wiedza ta i powstałe relacje przekładają się później na komfort wspólnej pracy.

Źródło informacji: http://www.innpuls.pl/oferta/innpuls-dla-firm/

Nadesłał:

blackppp

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl