Podstawowe rodzaje reklamy internetowej - cz. 1 Pozycjonowanie SEO


Podstawowe rodzaje reklamy internetowej - cz. 1 Pozycjonowanie SEO
2013-07-11
Istnieje kilka głównych typów reklamy internetowej, które zdecydowanie różnią się między sobą. Decydując się na poszczególne działania reklamowe musimy wziąc pod uwagę wiele czynników, m.in. grupę docelową, budżet, czas przeznaczony na osiągnięcie wyników.

Jeżeli rozwijamy swój biznes w Internecie, warto zastanowić się także nad pozycjonowaniem stron internetowych (SEO), które w dłuższej perspektywnie pozwoli nam osiągnąć wysokie pozycje w Google i zmniejszyć wydatki na reklamę w wyszukiwarkach typu AdWords.

SEO

SEO (Search Engine Optimization), inaczej - optymalizacja i pozycjonowanie stron internetowych, to metoda przez wielu nie powiązana związana wprost z reklamą, niemniej w dłuższej perspektywie jest niezmiernie istotna w procesie promowania biznesu. Polega na wprowadzeniu strony internetowej na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Użytkownicy wyszukują towary i usługi, wprowadzając zapytania na przykład do Google, a następnie dokonują wyboru na podstawie otrzymanych rezultatów. Oczywiście, najwięcej odwiedzin notują witryny, do których linki znalazły się na pierwszej stronie wyników. W większości przypadków to właśnie ten rodzaj działań w Internecie jest najbardziej efektywny z punktu widzenia kosztu przyciągnięcia końcowego klienta.

Mechanizm tej metody polega na dopracowaniu serwisu tak, aby podnieść jego pozycję w wynikach wyszukiwania. Można to osiągnąć przy pomocy środków, które rozdzielamy na dwie grupy: optymalizacja czynników wewnętrznych i zewnętrznych. Do pierwszych zalicza się pracę nad treścią serwisu, jego strukturą, znacznikami itd. Zewnętrzna optymalizacja dąży do uzyskania linków przychodzących, co jest brane pod uwagę przez praktycznie wszystkie wyszukiwarki.

Najistotniejsze zalety pozycjonowania:

  • obejmuje swoim zasięgiem szerokie audytorium, gdyż znacząca większość Internautów poszukuje informacji o towarach i usługach właśnie poprzez wyszukiwarki;
  • naturalność i niezauważalność, ponieważ zaufanie do wyników wyszukiwania jest o wiele większe niż do pozostałych popularnych rodzajów reklamy, co w rezultacie powoduje, że pozycjonowanie jest techniką niewychwytywalną dla przeciętnego użytkownika internetu;
  • stosunkowo niskie koszty przyciągnięcia klientów;
  • wyraźne ukierunkowanie, gdyż przy odpowiedniej optymalizacji z wyników wyszukiwania internauci przechodzą na te strony, które są najbardziej relewantne w stosunku do zapytania i zawierają poszukiwane informacje.

Niemniej SEO posiada też pewne niedostatki:

  • zazwyczaj potrzeba sporo czasu by osiągnąć oczekiwane efekty - w przypadku serwisów poprawnie zoptymalizowanych wejście do czołówki wyników zajmuje zazwyczaj około miesiąca w przypadku najprostszych fraz, 3-4 dla fraz średniokonkurencyjnych i powyżej 4 dla popularnych;
  • nie można bezpośrednio wpływać na rezultat pozycjonowania, gdyż zależy on od wielu czynników;
  • trudno jest wprowadzać tym sposobem na rynek nowe towary i usługi - Internauci nieznający ich - po prostu nie będą ich wyszukiwać.

Badanie efektywności pozycjonowania wymaga narzędzi, jak na przykład Google Analytics, dzięki któremu możemy otrzymać statystyki dotyczące naszych użytkowników, ich zachowań oraz ruchu na naszej stronie. Sprawdzimy także, jaka ilość użytkowników przyszła na naszą witrynę z naturalnych wyników wyszukiwania oraz określimy wykorzystane do tego zapytania - wpisywane frazy/słowa. Nie zawsze można jednak stwierdzić bezpośredni związek między odwiedzającymi serwis i dokonanymi zakupami. Tu mogą znaleźć zastosowanie pośrednie wskaźniki, takie jak:

  • liczba odwiedzających powracających na serwis;
  • czas spędzony na serwisie i ilość odwiedzonych stron;
  • wskaźnik odrzuceń.
 
źródło: SeoKurier - biuletyn SeoPilot 

Nadesłał:

SeoPilot.pl
http://www.seopilot.pl/?session=418a0ee57c5e705376669076a07cacfd

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl