Pojazdy Scania nowej generacji wspierają sieć McDonald’s w redukcji CO2
Pojazdy Scania nowej generacji oraz związane z nimi usługi zostaną wykorzystane w projekcie mającym na celu redukcję śladu węglowego przewozów prowadzonych na rzecz sieci McDonald’s. Zadanie to ma zostać zrealizowane w ciągu 5 lat. Działania rozpoczną się na początku trzeciego kwartału tego roku.
Przeciwdziałanie globalnym zmianom klimatu to główne założenia współpracy uczestników projektu - przedstawicieli firm Scania i HAVI - na rzecz zrównoważonego transportu i logistyki.
Założenia projektu obejmują znaczące zmniejszenie udziału pojazdów zasilanych olejem napędowym w transporcie do 2021 roku. Dodatkowo projekt ma na celu przestawienie 70 proc. floty HAVI w wybranych krajach na alternatywne układy napędowe, np. gazowy czy hybrydowy. Dlatego, dostawy do sieci McDonald's będą wykonywane przez HAVI przy użyciu pojazdów Scania nowej generacji i wspomagających je usług. Emisja CO2 będzie monitorowana na bieżąco, co stanowi nową jakość w usługach telematycznych. Przewiduje się, że w wyniku współpracy redukcja emisji CO2 na kilometr wyniesie od 15 do 40 proc. - w zależności od trasy, paliwa i warunków jazdy.
- Innowacyjność ma ogromne znaczenie jeśli chodzi o działania wspierające zrównoważony rozwój, szczególnie biorąc pod uwagę wykorzystanie skali, na jaką działamy. Współpracując aktywnie z takimi firmami, jak HAVI i Scania wdrażamy do łańcucha dostaw bardziej zrównoważone rozwiązania, które stanowią wkład w naszą globalną strategię zrównoważonego rozwoju - komentuje Chris Young, dyrektor logistyki globalnej w McDonald's.
- Liderzy biznesu ponoszą szczególną odpowiedzialność za wyznaczanie nowych kierunków jego rozwoju. W tym wypadku tworzymy nowy standard dostaw miejskich. Mam na myśli nie tylko planowanie, ale także wprowadzanie wskaźników obrazujących korzyści, jakie odnoszą społeczności w wyniku naszych działań - wyjaśnia Haluk Ilkdemirci, dyrektor logistyki w HAVI.
- Obecnie obserwujemy wyraźny wzrost zapotrzebowania na zrównoważone rozwiązania transportowe. Ten projekt stanowi dowód przemyślanej współpracy, dzięki której możemy być bardziej innowacyjni i wspólnie przyspieszyć rozwój zrównoważonego transportu - komentuje Henrik Henriksson, prezes i dyrektor generalny Scania CV AB.
Korzyści społeczne i środowiskowe
Pojazdy ciężarowe zasilane gazem oraz hybrydowe emitują znikomą ilość spalin i znacząco redukują emisję CO2 w miastach. Pracują znacznie ciszej, co w połączeniu z cichymi urządzeniami chłodniczymi zmniejsza obciążenie, jakie dystrybucja niesie ze sobą dla mieszkańców centrów miast i nie tylko.
Ponadto eksperci firm HAVI i Scania wspólnie projektują pojazd ciężarowy z wyposażeniem do odbioru odpadów z restauracji przeznaczonych do recyklingu: zużytego oleju spożywczego, plastiku i kartonu. Przyczyni się to do zwiększenia efektywności odzysku odpadów i ograniczenia ilości śmieci wywożonych zwykłymi śmieciarkami, co zmniejszy ich ruch i dodatkowo zredukuje emisję CO2.
Dzięki współpracy, przedstawiciele HAVI i Scania nie tylko budują zrównoważoną przyszłość, ale także aktywnie tworzą rozwiązania dostępne tu i teraz dla swoich klientów, takich jak sieć McDonald's.
Nowa inicjatywa obejmie na początku kraje europejskie, ale wkrótce zostanie wdrożona również w Azji.
***
Nadesłał:
Scania Polska
|