Polki dbają o środowisko
Aż 80 procent kobiet w Polsce deklaruje, że kwestie ochrony środowiska są dla nich ważne lub bardzo ważne – wynika z najnowszego badania opinii przeprowadzonego przez firmę GFK dla Henkel Polska. Tylko 2 procent respondentek przyznaje, że nie interesuje się tym tematem.
Badanie zostało przeprowadzone w sierpniu 2011 roku na grupie 523 kobiet w wieku powyżej 15 lat i dotyczyło zarówno postaw związanych z ochroną środowiska, jak i korzystania z lepszych dla środowiska, skoncentrowanych produktów codziennego użytku.
Co piąta respondentka twierdzi, że dzisiaj dba o środowisko w większym stopniu niż 5 lat temu. Na zmianę postawy Polek wpłynęły takie czynniki jak zdobycie bardziej pogłębionej wiedzy o środowisku (46%), pogarszający się stan środowiska naturalnego (32%), częstsze myślenie o przyszłości, np. w związku z urodzeniem dziecka (13%), a także większa liczba publikacji o tematyce ekologicznej w mediach (13%).
Na pytanie, w jaki sposób dbają o środowisko naturalne, 66% procent respondentek odpowiedziało, że segreguje śmieci, 62%, że stara się ograniczyć zużycie wody, a prawie tyle samo, czyli 61%, że dąży do tego, aby ograniczyć zużycie energii. Ponadto, co trzecia Polka (32%) stara się redukować liczbę odpadów, dbając o opakowania, a co czwarta kobieta deklaruje, że czyni wysiłki, aby częściej korzystać z transportu publicznego lub roweru.
- Proekologiczna postawa Polek i ich rosnąca świadomość odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego, napawają optymizmem, tym bardziej, że to właśnie w codziennych czynnościach takich jak pranie, sprzątanie i gotowanie możemy realnie wpływać
na przyszłość Ziemi – mówi Sławek Brzózek, wiceprezes Fundacji Nasza Ziemia. – Zachęcam wszystkich, którzy do pory nie zastanawiali się nad kwestiami środowiskowymi, do bardziej świadomej ekologicznie postawy konsumenckiej.
Czas na skoncentrowane produkty
W drugiej części badania firmy Henkel Polki zostały zapytane o to, czy znają i korzystają z lepszych dla środowiska, skoncentrowanych produktów. Z wywiadów wynika, że aż 2/3 respondentek (63%) świadomie sięga po tego typu ofertę na półce sklepowej.
Wśród produktów skoncentrowanych Polki sięgają najczęściej po środki zmiękczające (65%), środki czyszczące (59%) i środki piorące (52%), dużo rzadziej wymieniane są za to środki do zmywania (21%). Respondentki dostrzegają także korzyści środowiskowe związane z używaniem skoncentrowanych produktów. Ponad 2/3 pytanych zgadza się, że mniejsze opakowania produktów (68%) oraz zmniejszone dozowanie (72%), a to właśnie umożliwiają skoncentrowane produkty, oznacza mniejszy wpływ na środowisko.
- Wyniki naszego badania pokazują, że Polki są gotowe, aby sięgać po odważne, lepsze dla środowiska koncepty produktów, co jest zgodne także z priorytetami firmy Henkel. Chcemy bowiem oferować produkty jak najlepszej jakości, które mają jak najmniejszy wpływ na środowisko - mówi Edyta Wróbel, senior brand manager w dziale środków piorących i czystości Henkel Polska. – Z tym większą satysfakcją mówimy o naszej najnowszej propozycji dla świadomych ekologicznie konsumentów, czyli o marce Persil Expert. Jest to pierwszy proszek dostępny w szerokiej dystrybucji w Polsce, który umożliwia stosowanie tylko 80 g produktu na pranie, zamiast 100 g rekomendowanych dotychczas.
Badanie firmy Henkel pokazuje także, że Polki właściwie rozumieją ideę oraz korzyści płynące z używania skoncentrowanych produktów. Świadczy o tym fakt, że 54% respondentek jako kluczową cechę skoncentrowanych proszków do prania wskazuje obniżoną rekomendację dozowania, czyli używanie mniejszej ilości proszku na jedno pranie. Ponadto, 38% pytanych kobiet rozumie, że mniejsze opakowanie skoncentrowanego detergentu starcza na taką samą liczbę prań, co poprzednie, większe opakowanie.
Nowa formuła Persil Expert spełnia standardy jakości przyjęte w Europie Zachodniej, gdzie detergenty o tym poziomie koncentracji są stosowane od ponad trzech lat.
Informacje o Persil Expert – korzyści dla klientów i środowiska
Nowy, skompaktowany Persil Expert zapewnia klientom najwyższą jakość już przy użyciu 80 g na pranie zamiast, jak dotychczas, 100 g. Jest dostępny w nowych, lżejszych opakowaniach o dogodniejszych rozmiarach, które wystarczają na tyle samo prań, co poprzednie, większe opakowania. – Dla przykładu, nowe opakowanie Persil Expert o gramaturze 4 kg umożliwia wykonanie 50 prań – dokładnie tylu samo, ile przed kompaktyzacją zapewniało opakowanie Persila o wadze 5 kg – mówi Edyta Wróbel, senior brand manager marki Persil.
Rekomendowana detaliczna cena producenta dla nowych opakowań Persil Expert nie ulega zmianie w stosunku do odpowiadających im poprzednich wersji. Głównym kryterium oceny wielkości opakowania staje się teraz liczba prań, a nie – jak dotąd – waga opakowania.
Zmniejszenie o 20% ilości proszku potrzebnego na jedno pranie przynosi klientom także oczywiste, praktyczne korzyści: mniejsze opakowania łatwiej jest przenosić i przechowywać w domu. Dodatkowo, Persil Expert gwarantuje jeszcze lepsze rezultaty prania. Usuwa nawet najbardziej uporczywe plamy, lepiej niż dotychczasowe warianty proszku, dzięki zawartości dodatkowego enzymu o nazwie liaza pektynowa, który ma sprawdzoną wysoką skuteczność usuwania plam z owoców i dżemów, zwłaszcza w niższych temperaturach.
Nowy proszek Henkla przynosi wiele korzyści dla środowiska. Zredukowane o 20 procent dozowanie proszku oznacza, że podczas każdego cyklu prania 20 procent mniej substancji chemicznych dostaje się do systemu kanalizacyjnego, co w skali roku powinno dać w Polsce łącznie aż 6 tysięcy ton mniej*. Mniejsze opakowania proszku umożliwiają zmniejszenie zużycia plastikowych opakowań o 24 procent, co bezpośrednio wpływa między innymi na ograniczenie ilości odpadów wytwarzanych przez handel i gospodarstwa domowe. Z kolei transport lżejszych o 20 procent opakowań proszku Persil Expert jest bardziej efektywny, a to umożliwia zużycie mniejszej ilości paliwa, a w efekcie zmniejszenie emisji CO2.
* w oparciu o dane GFK Polonia oraz estymację sztuk opakowań proszku Persil, wprowadzonych
do obrotu w 2011 roku
Nadesłał:
ma_ks
|