Reklama ROCA „Inspiracje” doceniona w badaniach GfK Eye Tracking
Kampania ROCA „Inspiracje” została uznana za pozytywny przykład komunikacji z klientem w branży łazienkowej. Stwierdzono to na podstawie badania metodą GfK Eye Tracking, jednej ze skuteczniejszych metod badawczych na rynku.
Wśród zalet, które wpłynęły na sukces reklamy w badaniach, wymieniono: dobry branding, unikalność prezentacji oraz dobre proporcje poszczególnych elementów. Doceniono także fakt, że kampania ROCA „Inspiracje” jednoznacznie kojarzy się z branżą, którą reklamuje – wyposażeniem łazienek. Badacze zaliczyli reklamę do bardzo udanych, ponieważ przyciąga uwagę klienta, koncentruje ją na właściwych elementach i nie wprowadza w błąd. Sukces jest tym większy, że jak pokazały analizy, niedostosowanie elementów strategii komunikacyjnej okazuje się powszechnym błędem, który skazuje wiele kampanii na porażkę.
Kampania wizerunkowa „Inspiracje” firmy ROCA została przygotowana przez agencję reklamową S4. Miała na celu prezentację produktów wyposażenia łazienkowego marki ROCA i ich ciekawego wzornictwa. „Inspiracje” to prezentacja trzech różnych i niepowtarzalnych stylów, które wpisują się w oczekiwania klientów. Romantyczny, ponadczasowy i trendy – style odpowiadają inspiracjom projektantów zaproszonych do współpracy z koncernem ROCA.
Kampania „Inspiracje” trwała od 2008 roku. Była prezentowana w prasie, w materiałach POS i innych narzędziach BTL (katalogi, Internet itd.).
O metodzie badawczej
GfK Eye Tracking to nowatorska metoda badająca sposób postrzegania, która polega na podążaniu za wzrokiem konsumenta i na rejestrowaniu wszelkich drgnień gałki ocznej. Wszystko po to, by poznać tajemniczy świat percepcji i tworzyć skuteczne reklamy, które przyciągną wzrok i zmobilizują pamięć.
Budowa oka i możliwości ludzkiego mózgu sprawiają, że nasze postrzeganie podporządkowane jest pewnym ramom. Nie wszystkie informacje graficzne docierają do nas z taką samą intensywnością i skutecznością. GfK Eye Tracking pozwala na śledzenie wzroku klienta, podążającego za interesującymi elementami reklamy. Na podstawie analiz można stwierdzić, które z nich wymagają poprawy, a które decydują o przychylnym nastawieniu do prezentowanego produktu, budząc pozytywne emocje.
Nadesłał:
AgencjaS4
|