Reklamy telewizyjne – siła mediów


Reklamy telewizyjne – siła mediów
2013-02-24
Wybierając media do emisji naszych reklam kierujemy się przede wszystkim zasięgiem i skutecznością. W obu przypadkach bezkonkurencyjna bywa telewizja.
Dlaczego reklamy telewizyjne są tak skuteczne, dlaczego mają tak dużą siłę oddziaływania na konsumentów? Główna przyczyną jest zasięg, telewizja jest oglądana codziennie przez miliony widzów, naszych przyszłych klientów. Z drugiej strony telewizja kształtuje opinie, cieszy się zaufaniem, więc tym łatwiej konsumenci są skłonni uwierzyć reklamie. 

Wiadomo od dawna, że obraz przemawia najlepiej, zwłaszcza jeśli jest to ruchomy obraz połączony z dźwiękiem. Dlatego w reklamach telewizyjnych przykłada się duża wagę do obrazu – musi być ruch, kolory, gesty, wszystko co mocno przemawia do naszej wyobraźni. Oddziaływanie obrazu wzmacniamy oczywiście dźwiękiem, uzyskując przy okazji dodatkowy efekt w postaci docierania do tych widzów, którzy w przerwie na reklamę wyszli na przykład do kuchni. Bardzo często dźwięk w reklamie telewizyjnej i radiowej jest identyczny: ta sama muzyka i teksty. Reklama zasłyszana w radio od razu kojarzy nam się z tym co widzieliśmy w telewizji.

Dobra reklama powinna być krótka, do 30 sekund. W tym czasie powinniśmy zawrzeć przekaz w postaci jakiejś krótkiej historii z puentą. Dłuższa reklama z trudem zatrzymuje uwagę widza, jest nieefektywna, a tym samym droższa. Dobrze zrobione reklamy telewizyjne powinny łatwo dać się skrócić, tak, aby powstało kilka wersji. Emitujemy tę, która w danym czasie będzie najbardziej skuteczna. W dłuższych blokach reklamowych emituje się najpierw dłuższy film reklamowy, a po kilku minutach krótszy, dla utrwalenia przekazu. Reklamy telewizyjne trafiają również do internetu, do jej oglądania w sieci bardzo łatwo można zachęcić ludzi wrzucając tzw. wersje „nieocenzurowane”, które rozchodzą się w sieci jako tzw. reklama wirusowa.

Nadesłał:

Yeden

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl