Safer Points, czyli Durex po stronie bezpiecznego seksu
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej to nie tylko widowiskowa zabawa pełna sportowych emocji, ale również różnego rodzaju pokusy. Jest to także czas intensywnej wymiany międzykulturowej, która sprzyja przypadkowym kontaktom seksualnym.
Ich skutkiem może być natomiast zarażenie wirusem HIV lub inną chorobą przenoszoną drogą płciową. Dlatego wraz z początkiem Euro 2012 w Warszawie rozpoczęła się akcja profilaktyczna „Safer Points", przygotowana przez Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy". Partnerem projektu została natomiast marka Durex.
„Safer Points"
Akcja prowadzona jest w Warszawie na terenie Dzielnicy Śródmieście, a jej celem jest promowanie bezpiecznych zachowań seksualnych. W dni meczowe (8, 12, 16, 21 i 28 czerwca), na 4 godziny przed rozpoczęciem spotkania, w okolicach Ronda Charles'a de Gaulle'a i PKP Powiśle będą działały stoiska „Safer Points". Wolontariusze udzielą wszelkich informacji i porad dotyczących zagrożeń związanych z chorobami przenoszonymi drogą płciową. Dodatkowo rozdawane będą prezerwatywy przekazane przez markę Durex oraz polsko-angielskie informatory na temat m.in. bezpieczeństwa seksualnego.
Stoiska są obsługiwane przez wykwalifikowanych streetworkerów, których zadaniem jest udzielanie informacji, wskazówek i porad dotyczących bezpieczeństwa, jak również zagrożeń wynikających z wymiany międzykulturowej podczas Euro 2012. Będą także rozdawane bezpłatne pakiety ochronne w postaci prezerwatyw minimalizujących ryzyko zakażenia chorobami przenoszonymi drogą płciową - mówi Robert Piotr Łukasik, Prezes Zjednoczenia „Pozytywni w Tęczy".
Prezerwatywa - prosty sposób na ochronę
Stosowanie prezerwatywy jest prostą i ogólnodostępną metodą, która pomaga chronić przed groźnymi chorobami przenoszonymi drogą płciową, w tym przed wirusem HIV. Niestety jak wynika z badań przeprowadzonych przez markę Durex, jedynie 14% spośród respondentów stosuje ją zawsze podczas stosunku.
Badanie Global Sex Welbeeing Survey 2012 przeprowadzone przez markę Durex w 36 krajach świata, pokazuje, że pomimo wysokiego poziomu wiedzy (82%) na temat bezpieczeństwa seksualnego, praktyka wciąż pozostawia wiele do życzenia. W związku z tym zainaugurowaliśmy kampanię społeczno-edukacyjną „Bezwstydnie, o...", której jedynym z celów jest poprawianie poziomu bezpieczeństwa seksualnego oraz podnoszenie świadomości w tym zakresie. Podobne zadania postawiło przed sobą Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy" - autorzy akcji „Safer Points". Durex postanowił zaangażować się w ten projekt, aby wspólnymi siłami wzmacniać ważny społeczny przekaz - podsumowuje Maja Medowska, Durex Brand Manager.
Zjednoczenie „Pozytywni w Tęczy" wchodzi w skład Zespołu ds. realizacji Krajowego Programu Zapobiegania Zakażeniom HIV i Zwalczania AIDS w województwie mazowieckim, które prowadzi wiele podobnych akcji na terenie strefy kibica, w nocnych klubach i dyskotekach, okolicach stadionu, na ulicach oraz w placówkach opieki medycznej.
Nadesłał:
Multi Communications
|