Sezon wymiany opon będzie wyjątkowo krótki
Przejście od temperatur zimowych do letnich odbyło się w tym roku wyjątkowo radykalnie. W najbliższych dniach oblężenie przeżyją serwisy oponiarskie. Podpowiadamy, jak uniknąć kolejek w warsztatach i ułatwić sobie sezonową wymianę opon.
W całej Polsce wiosna przyszła właściwie z dnia na dzień, ucinając tym samym spekulacje na temat tego, czy należy już zmienić opony. W tym roku tego dylematu nie będzie. Kierowcy będą się raczej głowić, jak zrobić to możliwie najszybciej.
Kolejki w serwisach
Brak klasycznego przedwiośnia oznacza skrócenie okresu sezonowej wymiany opon. Kierowcy zachęceni wysokimi temperaturami masowo ruszyli do serwisów. W konsekwencji kolejki do wymiany opon mogą być wyjątkowo długie. Wynika to jednak nie tyle z faktu, że wszystkie okoliczne serwisy są maksymalnie obłożone pracą, a z fizycznych możliwości dotarcia do warsztatów oponiarskich. Właściciele samochodów wykonują nie więcej, niż 2-3 telefony do warsztatów samochodowych - na więcej nie pozwala im czas i cierpliwość.
Rozwiązaniem tego problemu mogą być internetowe zapisy na wymianę opon. W serwisie WymianaOpon.pl użytkownicy mogą zapisać się do warsztatu w niemal całej Polsce. - Zaletą tego rozwiązania jest oszczędność czasu. Kierowcy nie muszą obdzwaniać kilkunastu okolicznych warsztatów, aby znaleźć wolny termin wymiany opon. To może być frustrujące. Zapisy za pośrednictwem naszego serwisu zajmują zdecydowanie mniej czasu – przekonuje Andrzej Skowron właściciel serwisu WymianaOpon.pl.
Obecnie w ramach projektu funkcjonuje ponad 400 warsztatów, głównie w największych polskich miastach. - Chcemy, aby nasz system był swego rodzaju kalendarzem rezerwacji, do którego będą trafiać rezerwacje umawiane telefonicznie, bezpośrednio w warsztacie oraz przez Internet. W ten sposób cały plan pracy warsztatu będzie dostępny online – dodaje Andrzej Skowron.
A może w ogóle nie zmieniać?
Opony zimowe użytkowane w lecie zużywają się szybko. Wynika to z faktu, że pod wpływem wysokiej temperatury mieszanka gumy zastosowana w oponie zimowej robi się zbyt miękka. Podczas jazdy opona bardziej się rozgrzewa i rosną opory toczenia. W konsekwencji bieżnik ściera się znacznie szybciej, niż powinien.
Bardziej istotnym argumentem przeciwko jeżdżeniu na oponach zimowych w lecie jest aspekt bezpieczeństwa. Samochód poruszający się na oponach zimowych hamuje w lecie zdecydowanie słabiej, niż auto na oponach letnich. Według analiz niemieckiej organizacji ADAC, różnica w drodze hamowania z prędkości 100 km/h może wynosić nawet 16 metrów - oczywiście na niekorzyść opon zimowych. Patrząc więc z tej perspektywy wymiana opon na letnie wydaje się być obowiązkiem każdego właściciela pojazdu.
Wasze komentarze (1):
-
~czesto, 2013-05-13 16:34:35
Teraz wszystko jest możliwe online i to cieszy :P