Silesia City Center pokonuje barierę dźwięku


Silesia City Center pokonuje barierę dźwięku
2017-03-30
Silesia City Center znana jest z dbania o potrzeby swoich odwiedzających. Teraz może pochwalić się dołożeniem kolejnej cegiełki na rzecz integracji i traktowania na równi klientów. Jako pierwsze i jedyne centrum handlowe na Śląsku, wprowadziła bowiem od lutego br. usługę tłumacza dla osób Głuchych.

Codzienna rzeczywistość ludzi Głuchych w Polsce często wygląda tak, że aby załatwić jakąkolwiek sprawę w urzędzie, w sklepie czy w kawiarni muszą oni zabrać ze sobą osobę towarzyszącą, która będzie pośredniczyła w rozmowie. W praktyce jest to na tyle uciążliwe, że osoby te często ograniczają konieczność komunikacji ze słyszącymi do absolutnego minimum. W naszym Centrum dokładamy wszelkich starań, by każdy klient czuł się komfortowo i by mógł bez przeszkód zrealizować wszystkie cele, po które do nas przyszedł. Wierzymy, że aplikacja, którą stworzyliśmy okaże się dla osób Głuchych pomocna i pozwoli w pełni i samodzielnie korzystać z usług, które oferujemy na co dzień – mówi Monika Pyszkowska, dyrektor Silesia City Center.

Bezpłatna usługa tłumacza języka migowego w Silesia City Center dostępna jest od połowy lutego br. Działa ona w trzech obszarach odpowiadając na wszelkie rodzaje interakcji, jakie osobom Głuchym mogą sprawiać potencjalny problem.

Pierwszy obszar działania to witryna internetowa. Na stronie głównej SCC, w prawym górnym roku widnieje ikonka, której naciśnięcie powoduje połączenie wideo z tłumaczem języka migowego. Tłumacz prowadzi rozmowę z osobą Głuchą; w jej imieniu kontaktuje się z odpowiednim sklepem, składa reklamację i w czasie rzeczywistym odpowiada na wszystkie pytania. Infolinia umożliwia połączenie trójstronne tak, by na ekranie widać było twarze wszystkich uczestników rozmowy: tłumacza, pracownika Centrum oraz osoby dzwoniącej.

Drugim obszarem działania jest wideo terminal dostępny w Punkcie Informacyjnym Silesia City Center. Jeśli osoba Głucha będzie potrzebować pomocy na miejscu – w Centrum – wystarczy, że uda się do punktu informacji, gdzie pracownicy połączą ją z tłumaczem języka migowego za pomocą urządzenia z kamerą. I podobnie, jak w przypadku strony internetowej, tłumacz będzie pośrednikiem między osobą Głuchą a pracownikami Centrum, którzy pomogą rozwiązać jej problem.

Trzeci i najważniejszy obszar działania, który umożliwia osobom Głuchym sprawniejsze funkcjonowanie na co dzień – w sytuacjach związanych nie tylko z wizytą w SCC – to aplikacja mobilna Tłumacz Migowy Seventica. Narzędzie to umożliwia skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego w dowolnym miejscu w Polsce (tam, gdzie zasięg sieci 3G pozwala na transmisję obrazu). Aplikacja wyświetla również mapę wszystkich punktów dostosowanych do obsługi ludzi Głuchych w kraju. Tłumacz Migowy Seventica działa na systemach android, można go pobrać w Google Play. Aplikacja jest darmowa, ale korzystanie z niej wiąże się z opłatami za transfer danych.

Autorem usługi tłumacza dla osób Głuchych jest firma Seventica, krajowy lider systemów komunikacji niewerbalnej. Jak piszą twórcy na stronie, skąd można pobrać aplikację, celem tego narzędzia jest: „walka z wykluczeniem jakie dotyka ludzi Głuchych w naszym kraju. Dzięki naszej aplikacji wizyta w urzędzie, sklepie, czy załatwienie sprawy na mieście przestaje urastać do rangi dużego problemu komunikacyjnego i pozwala uczestniczyć ludziom Głuchym w życiu społecznym, kulturalnym i zawodowym na równi z całym społeczeństwem”.

Nadesłał:

PRinspiration

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl