Supermarkety z wyższymi cenami niż w czasie poprzedniej Wielkanocy – wynika z badania cen dlahandlu.


2012-04-05
Jak wynika z monitoringu cen portalu dlahandlu.pl, zakup 50 podstawowych produktów na tegoroczny stół wielkanocny będzie droższy o ok. 20 zł.

Jak wynika z monitoringu cen portalu dlahandlu.pl, zakup 50 podstawowych produktów na tegoroczny stół wielkanocny będzie droższy o ok. 20 zł. Najbardziej świąteczny towar – 10 jaj – rok temu kosztowało od 2,59 zł w Intermarche i 4,59 zł w Żabce do 4,99 zł w Społem. Dziś o takich cenach możemy pomarzyć. W Intermarche 10 jaj kosztuje 6,39 zł, w Społem 7,29 zł, a w Żabce 7,97 zł. Są to zatem podwyżki sięgające blisko 100 proc.

– Każda sieć stara się wypadać jak najtaniej, dlatego wszyscy detaliści starają się wprowadzać podwyżki na swoje półki jak najpóźniej. W tym roku ukrywanie podwyżek na dłuższą metę nie było możliwe, więc od stycznia obserwujemy rosnące ceny jaj, wieprzowiny, nabiału – mówi Edyta Kochlewska, redaktor naczelna portalu dlahandlu.pl. – Ich kumulację widzimy obecnie, gdy ceny żywności poszły w górę we wszystkich formatach sklepów: hipermarketach, dyskontach i supermarketach. Większość supermarketów podniosła ceny o ok. 10 proc. – dodaje.

 

Koszyk cenowy to największa porównywarka cen produktów spożywczych w sieciach handlowych. Jest to wspólny projekt portali dlahandlu.pl oraz portalspozywczy.pl, należących do Grupy PTWP SA. Monitoring prowadzony co tydzień prezentuje ceny 50 produktów detalicznych w wybranych sieciach handlowych. Prezentowane ceny są pozyskiwane przez ankieterów w czasie wizyt w sklepach oraz przesyłane przez sieci handlowe, a następnie są weryfikowane przez redakcję portalu.

Na początku kwietnia sieć Intermarche zaproponowała Koszyk 50 produktów w średniej cenie 284 zł. Rok temu pod koniec marca na zakupy w Intermarche trzeba było przeznaczyć od 260-268 zł. Oznacza to skok ceny o ok. 22 zł.

W sieci supermarketów POLOmarket zakupy z Koszyka cenowego kosztują obecnie od 285 zł we Wrocławiu do 287,5 zł w Warszawie. Rok temu za zakupy płaciliśmy tu od 268,5 zł na Górnym Śląsku do 277,8 zł w Warszawie, czyli obecnie za te same zakupy zapłacimy o blisko 20 zł drożej.

W sieci Stokrotka zakupy zrobiliśmy w przedziale od 291 zł w Krakowie do 298 zł w Warszawie. Rok temu Stokrotka oferowała ceny od 288 zł w Trójmieście i na Górnym Śląsku do 299 zł w Lublinie, czyli bardzo zbliżone do tegorocznych.

Zakupy w sieci Lewiatan to wydatek od 298 zł w Krakowie do 311 zł w Lublinie. Trzy tygodnie temu podobne zakupy kosztowały w tej sieci od 310 zł w Warszawie czy Wrocławiu do 350 zł w Trójmieście. W 2011 roku w sieci Lewiatan za zakup towarów z Koszyka płaciliśmy od 300 zł w Poznaniu do 329 zł w Warszawie.

W Społem w ostatnim tygodniu przed Wielkanocą ceny za 50 produktów z Koszyka wahały się od 304 zł we Wrocławiu do 349 zł w Poznaniu. W 2011 roku za te same produkty zapłaciliśmy od 300 zł w sklepie na Górnym Śląsku do 350 zł w Warszawie, czyli podobnie jak obecnie. Nie jest to jednak wynik braku podwyżek w tej sieci, a kwestia zmiany dostawców i asortymentu na korzystniejszy cenowo.

Zestawienie zamyka sieć sklepów osiedlowych Żabka, gdzie na zakupy trzeba przeznaczyć od 379,6 zł we Wrocławiu do 385 zł w Lublinie. Rok temu w Żabce na zakup 50 produktów z Koszyka przeznaczyliśmy od 330 zł we Wrocławiu do 380 zł w Poznaniu.

Monitoring przeprowadzono w dniach 30 marca-2 kwietnia br.

Więcej informacji:

http://www.dlahandlu.pl/koszyk

http://www.dlahandlu.pl/handel-wielkopowierzchniowy/wiadomosci/koszyk-cen-supermarkety-z-wyzszymi-cenami-niz-w-czasie-wielkanocy-2011,20966.html

###

 

Informacje o Grupie PTWP SA:

Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości powstało w Katowicach w 1995r. Grupa PTWP SA jest wydawcą m.in.: Miesięcznika Gospodarczego Nowy Przemysł, czasopisma Rynek Spożywczy, miesięcznika Rynek Zdrowia i magazynu Farmer oraz organizatorem spotkań biznesowych, konferencji i szkoleń, na czele z Europejskim Kongresem Gospodarczym – European Economic Congress (EEC) – jedną z najbardziej prestiżowych imprez odbywających się w Europie Centralnej. Grupa PTWP SA posiada 70 proc. udziałów w PTWP-ONLINE Sp. z o.o., do której należą branżowe portale m.in. wnp.pl, rynekzdrowia.pl, portalspozywczy.pl, dlahandlu.pl, rynekaptek.pl, portalsamorzadowy.pl, propertynews.pl, farmer.pl oraz serwis gieldarolna.pl.

Nadesłał:

ImagoPR

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl