Światowa jakość, rodzima produkcja
W globalnej gospodarce granice zacierają się coraz bardziej, a rosnąca konkurencja sprawia, że dbałość o wysoką jakość rozwiązań jest niezbędna, by sprostać wymaganiom rynku. Przykładem polskiej marki oferującej wyroby na światowym poziomie jest Alwood.
Z zalewem rynku przez – często niespełniające najważniejszych norm – produkty, mamy do czynienia niemal w każdej branży. Podobnie jest w przypadku branży aluminium. Rosnąca popularność wykorzystujących zalety aluminium rozwiązań konstrukcyjnych, takich jak profile architektoniczne czy drzwi przesuwne, związana jest z napływem wytworzonych w Azji produktów, których jakość pozostawia wiele do życzenia.
Patriotyzm gospodarczy kluczem do rozwoju
Alternatywą dla zagranicznych produktów są rozwiązania oferowane przez krajowych producentów. Dobry przykład "patriotyzmu gospodarczego" stanowią największe europejskie gospodarki, gdzie konsumenci starają się wybierać przede wszystkim wyroby rodzimych przedsiębiorców. Zyskują na tym zarówno miejscowe firmy, jak i budżet państwa, do którego trafiają dodatkowe środki. Dzięki temu, gospodarka danego państwa rozwija się, generując nowe miejsca pracy i dając zatrudnienie większej ilości osób. Świadomość gospodarcza wzrasta również wśród Polaków – według badania PBS, 30 % mieszkańców Polski twierdzi, że polskiej gospodarce najlepiej pomoże kupowanie rodzimych wyrobów. Sam fakt, że dany produkt wytworzony został na miejscu, w kraju, nie wystarczy jednak, by znalazł on uznanie odbiorców. Żeby tak się stało musi się on również charakteryzować wysoką jakością.
Gwarancja najwyższej jakości
Znakomitym przykładem polskiej marki oferującej rozwiązania najwyższej jakości jest Alwood, należąca do firmy Yawal S.A. – jednego z największych dostawców aluminiowych systemów profili architektonicznych w Polsce. Szeroka oferta marki Alwood obejmuje funkcjonalne systemy do drzwi przesuwnych, balustrady i barierki aluminiowe, wykonane z aluminium parapety, ramki do frontów meblowych oraz profile standardowe. – Alwood to w 100% polska marka – produkcja naszych rozwiązań odbywa się w całości w Polsce, w oparciu o rodzimą technologię. Dysponujemy własną lakiernią i zespołem konstruktorów – wyjaśnia Agnieszka Jeznach, Dyrektor Marki Alwood – Dajemy zatrudnienie polskim pracownikom i płacimy podatki w kraju, co wpływa na rozwój rodzimej gospodarki. Dzięki temu, że korzystamy z własnego zaplecza produkcyjnego, możemy zaoferować rozwiązania najwyższej jakości i szybkie terminy dostaw – podkreśla. Wszystkie wyprodukowane elementy aluminiowego systemu, jak również akcesoria do systemu, magazynowane są w jednym miejscu w firmie Yawal, która posiada nowoczesny magazyn wysokiego składowania. Stąd odbywa się dystrybucja na cały kraj.
Kontrola na każdym etapie
Dzięki tłoczeniu i anodowaniu sytemu Alwood w polskich fabrykach, systemy spełniają standardy najwyższej jakości. Kontrola odbywa się na każdym etapie ich wytwarzania. Od momentu tłoczenia profili, procesu anodowania, magazynowania i wydania towaru klientowi – tak, aby otrzymany produkt był najwyższej jakości. Wysoka jakość rozwiązań Alwood poparta jest odpowiednimi certyfikatami. Anodowane powłoki profili aluminiowych wykonywane są zgodnie z warunkami certyfikatu QUALANOD, co zapewnia odporność antykorozyjną i przekłada się na długość użytkowania wyrobu. Profile mogą być również malowane na dowolny kolor z palety barw RAL. Polskie produkty
W wielu krajach można zaobserwować rozwój tzw. etnocentryzmu konsumenckiego, co oznacza, że konsumenci wybierają głównie wyroby krajowej produkcji. Tradycja wspierania własnej kultury jest silnie zakorzeniona np. we Francji. Choć do Francuzów dużo nam brakuje, coraz więcej Polaków zaczyna świadomie kupować to, co polskie. Patriotyzm konsumpcyjny powoli przenika także nasz kraj.
Zalet współpracy z rodzimymi producentami jest wiele. Kupując polskie wyroby i korzystając z rozwiązań oferowanych przez polskich przedsiębiorców, nie tylko otrzymujemy produkt najwyższej jakości, ale mamy też gwarancję terminowości dostaw, możliwość bezpośredniego i szybkiego kontaktu z producentem. I – co najważniejsze dla gospodarki kraju – przyczyniamy się do jej rozwoju.