Systemy Boscha w nowym VW Polo
Nowy VW Polo został wybrany samochodem roku 2010. W modelu doceniono nie tylko stylistykę, lecz także najwyższy poziom technologiczny, bezpieczeństwo jazdy, moc i osiągi silnika oraz zastosowane rozwiązania ekologiczne.
W powodzeniu modelu ma swój udział także firma Bosch, która do nowego VW Polo dostarcza systemy wspomagające hamowanie ABS/ESP, system nawigacyjny RNS310, radio RCD310, świece żarowe z układem sterującym, sterowniki poduszek powietrznych, napęd wycieraczek, moduł pedału gazu, alternator, różnego typu czujniki, sygnał dźwiękowy, układy zasilania i sterowania nowoczesnych jednostek napędowych z rodziny TSI.
Przyznany VW Polo tytuł Car of the Year potwierdza nie tylko wysoką klasę samochodu, lecz stanowi jednocześnie wyraz uznania pracy między innymi boschowskich inżynierów, którzy zadbali o wysoki poziom bezpieczeństwa i komfort w aucie.
Systemy wspomagające układ hamulcowy ABS/ESP firmy Bosch, w które wyposażone jest nowe Polo oferują najwyższy stopień dodatkowego bezpieczeństwa podczas jazdy. System ABS został wprowadzony przez firmę Bosch na rynek samochodowy już w roku 1978 i był pierwszym, elektronicznie sterowanym systemem bezpieczeństwa aktywnego. ESP, który firma Bosch, również jako pierwsza wprowadziła do produkcji seryjnej w 1995 roku, stał się rozwiązaniem przełomowym. System zapobiega bowiem utracie przyczepności kół i wypadnięciu samochodu z toru jazdy. Zgodnie z międzynarodowymi badaniami ESP może zapobiegać nawet 80 proc. wszystkich wypadków spowodowanych nadsterownością lub podsterownością pojazdu.
W pojazdach, w których tak jak w nowym VW Polo do wyposażenia seryjnego należy ESP, Bosch stosuje koncepcję integracji czujników. Konstruktorzy Bosch zintegrowali w sterowniku ESP dwa dodatkowe elementy czujnikowe, które do tej pory były montowane oddzielnie. Ma to wpływ na zwolnienie powierzchni montażu, uproszczenie schematu instalacji elektrycznej i obniża koszt produkcji systemu.
Z programu Bosch pochodzi system radiowo-nawigacyjny RNS310, oferowany teraz także w modelu Polo. Urządzenie ma duży (13 cm) kolorowy wyświetlacz dotykowy, który umożliwia sterowanie niemal wszystkimi funkcjami. Kolorowy wyświetlacz wizualizuje w równie przejrzysty sposób dostępne stacje radiowe jak i geometrię ulic oraz symbole nawigacyjne przy stałej perspektywicznej prezentacji mapy. Użytkownik może skopiować dane nawigacyjne na kartę SD lub MMC (Secure Digital Card lub Multi Media Card). Przyspiesza to procedurę obliczania tras, podczas gdy napęd CD może być w tym samym czasie wykorzystywany do odtwarzania płyt audio CD lub płyt zawierających pliki w formacie MP3.
Grupa Bosch jest wiodącym w świecie przedsiębiorstwem technologiczno-usługowym. Poszczególne działy przedsiębiorstwa: Technika motoryzacyjna, Technika przemysłowa oraz Dobra użytkowe i techniczne wyposażenie budynków, w których zatrudnionych jest ok. 270 tys. pracowników, odnotowały w 2009 roku obrót w wysokości ok. 38 mld euro. Grupę Bosch reprezentuje spółka Robert Bosch GmbH oraz przeszło 300 spółek zależnych i regionalnych w ponad 60 krajach świata. Z uwzględnieniem dystrybutorów, Bosch jest obecny w ok. 150 krajach na świecie. Światowa organizacja, na którą składają się ośrodki badawczo-rozwojowe, fabryki oraz sieć dystrybutorów jest filarem rozwoju przedsiębiorstwa. Każdego roku Bosch przeznacza ponad 3,5 mld euro na badania i rozwój oraz zgłasza do patentu ponad 3000 innowacji. Produkty i usługi Bosch poprawiają jakość życia ludzi, oferując im innowacyjne i praktyczne rozwiązania.
Przedsiębiorstwo, które początkowo nosiło nazwę „Warsztat mechaniki precyzyjnej i elektrotechniki", zostało założone w 1886 roku, w Stuttgarcie przez Roberta Boscha (1861 - 1942). Społeczno-prawna struktura spółki Robert Bosch GmbH zapewnia Grupie Bosch niezależność i samodzielność. Umożliwia to przedsiębiorstwu tworzyć dalekosiężne plany oraz inwestować w ważne dla przyszłości firmy projekty. 92 proc. udziałów w spółce Robert Bosch GmbH należy do Fundacji Robert Bosch Stiftung GmbH. Prawem głosu dysponuje większościowo instytucja powiernicza Bosch Industrietreuhand KG, która pełni funkcje rynkowe udziałowca. Pozostałe udziały w spółce znajdują się w rękach rodziny i spadkobierców Roberta Boscha oraz spółki Robert Bosch GmbH.
Działalność Grupy Bosch w Polsce obejmuje sprzedaż części samochodowych i urządzeń diagnostycznych, elektronarzędzi Bosch, Skil, Dremel, Rotozip, CST/berger oraz urządzeń grzewczych oferowanych pod markami Junkers i Buderus, systemów zabezpieczeń i sprzętu z zakresu napędów i sterowań (Bosch-Rexroth). Ponadto w Polsce odbywa się produkcja systemów hamulcowych Bosch (w Mirkowie koło Wrocławia), a także sprzedaż i produkcja (w Łodzi) sprzętu AGD w ramach spółki Bosch-Siemens Sprzęt Gospodarstwa Domowego (udział Boscha 50 proc.).
Więcej informacji: www.bosch.com, www.bosch.pl