Systemy CRM i xRM nieodzownym elementem funkcjonowania instytucji branży finansowej
Podczas wczorajszej konferencji przedstawiciele firmy Microsoft podzielili się swoją wiedzą na temat możliwości systemów CRM i xRM dla instytucji sektora finansowego
Spotkanie pod hasłem „Błyskawiczne efekty z zastosowania Microsoft Dynamics xRM w branży finansowej" odbyło się w warszawskim hotelu Hilton, gromadząc Dyrektorów Pionów Biznesowych, Dyrektorów Strategicznych ds. Rozwoju oraz ds. Inwestycji, Dyrektorów Operacyjnych, Managerów ds. CRM, Dyrektorów Marketingu, a także Dyrektorów ds. Zarządzania Siecią Sprzedaży, Dyrektorów Działów Utrzymania Klienta oraz osoby zajmujące się rozwojem poszczególnych grup klienckich. Prelekcji udzielili przedstawiciele firmy Microsoft, w tym Max Fatouretchi, CRM Lead Architect, Financial Services Industry, Microsoft EMEA, oraz Paul Mare, CRM Architect, Microsoft EMEA, którzy omówili m.in. szerokie możliwości systemów CRM dedykowane sektorowi finansowemu oraz zaprezentowali wdrożenia rozwiązania w bankach oraz firmach ubezpieczeniowych i leasingowych, takich jak Allianz, ING czy Raiffeisenbank Kleinwalsertal AG.
- Podczas spotkania staraliśmy się przekazać jego uczestnikom, jak ważne dla efektywnego funkcjonowania instytucji finansowej jest połączenie biznesu z informatyką. Stale rosnąca liczba złożonych procesów zachodzących w bankach i zakładach ubezpieczeniowych oraz duży stopień ich wzajemnego przenikania się wymaga wprowadzenia systemów, które zapewniają skalowalność, bezpieczeństwo, a przede wszystkim elastyczność, oraz umożliwiają obsługę wielu różnych procesów w ramach jednej platformy - skomentował Adam Komorowski, Dyrektor Działu Aplikacji Biznesowych Microsoft Dynamics w polskim oddziale firmy Microsoft. - Każda organizacja finansowa powinna posiadać w swoich zasobach informatycznych system klasy CRM, stanowiący spójną bazę wiedzy o klientach, niezbędną do ich efektywnej obsługi i podtrzymywania pozytywnych relacji. Instytucje te mogą również iść o krok dalej, wykorzystując go jako platformę xRM. Dzięki temu jedno rozwiązanie pozwoli nie tylko na stworzenie spójnego widoku na klienta i historii interakcji z nim, lecz także na zaadresowanie wielu różnych procesów w ramach jednego rozwiązania - dodał.
Prezentując największe wyzwania w zakresie projektów wdrożeniowych, prelegenci wskazywali na dwa kluczowe aspekty gwarantujące powodzenie projektu: akceptację i adaptację rozwiązania przez użytkowników/pracowników oraz jakość danych. W tym kontekście omówiono intuicyjność rozwiązania Microsoft Dynamics CRM wraz z wykorzystaniem naturalnego środowiska pracy, jakim dla wszystkich niemal organizacji jest pakiet narzędzi Microsoft Office. Ciekawym punktem programu była demonstracja tabletów z aplikacją Microsoft Dynamics CRM dla branży bankowej i ubezpieczeniowej.
- Sektor finansowy podlega dynamicznym zmianom, które wymuszają na bankach czy zakładach ubezpieczeń podążanie za nowymi trendami, aby dotrzymać kroku silnej konkurencji. Cloud computing, mobilność, social media oraz big data należą dziś do światowych trendów i instytucje finansowe powinny o tym pamiętać - powiedział Paweł Jakubik, Dyrektor Sektora Finansowego w polskim oddziale Microsoft. - Obecna sytuacja rynkowa skłania instytucje finansowe do zmiany podejścia do wielu procesów związanych z obsługą klientów oraz wewnętrznymi procedurami. Wykorzystanie platformy xRM pozwala na elastyczność w skutecznym zarządzaniu tymi procesami. Platforma może być również wykorzystana jako antidotum na nieprzewidywalne koszty utrzymania różnych aplikacji do obsługi wielu procesów - dodał.
Pod koniec spotkania odbył się panel dyskusyjny, podczas którego zostały poruszone zagadnienia dotyczące wdrożenia systemu CRM, będącego przykładem projektu „Agile", a także kwestie związane z aktualnością tematu Time to Market oraz sposobu, w jaki system CRM może pomóc biznesowi w uzyskaniu quick wins.
***
Informacje o firmie:
Microsoft jest międzynarodowym producentem oprogramowania komputerowego, a także dostawcą kompleksowych rozwiązań cloud computing, aplikacji serwerowych i innych technologii informatycznych dla klientów indywidualnych, firm i administracji.
Sztandarowe produkty oferowane przez Microsoft to system operacyjny Windows z najnowszą wersją - Windows 8 oraz oprogramowanie biurowe Microsoft Office - którego najnowsza wersja Microsoft Office 2010 zadebiutowała na rynku w lipcu 2010. Poza tym w ofercie spółki znajdują się m.in.: konsola Xbox 360, Windows Live Essentials wraz z pocztą Hotmail, komunikatorem Windows Messenger oraz wirtualnym dyskiem SkyDrive, rozwiązania wspierające zarządzanie z rodziny Microsoft Dynamics, aplikacje serwerowe Microsoft Windows Server System, platforma Windows Azure oraz technologia Microsoft.NET. Microsoft jest również liderem w zakresie rozwiązań Cloud Computing, dostarczając zarówno aplikacje, infrastrukturę jak i platformę programistyczną w formie usług za pośrednictwem chmury obliczeniowej.
Microsoft Corporation powstał w 1975 roku w USA, a polski oddział firmy istnieje od 1992 r. W swoich filiach na całym świecie Microsoft zatrudnia blisko 90 tys. specjalistów z różnych dziedzin, w tym ponad 300 osób w Polsce. Ponadto, w Łodzi i Poznaniu działają Centra Innowacji Microsoft.
Polski oddział Microsoft bierze aktywny udział w rozwoju gospodarki i społeczności lokalnej w Polsce. W ramach realizacji swojej strategii odpowiedzialności, polski oddział Microsoft koncentruje działania na zwalczaniu zjawiska „wykluczenia informacyjnego" poprzez upowszechnianie wiedzy i umiejętności informatycznych. W tym celu współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi i wspólnie z nimi wspiera społeczności marginalizowane w dostępie do nowych technologii. W ramach programu „Microsoft dla non-profit", Microsoft przekazuje również bezpłatnie swoje oprogramowanie na rzecz organizacji o charakterze społecznym. W 2007 roku Microsoft otrzymał tytuł Dobroczyńcy Roku 2006 w kategorii „Strategiczne programy społecznego zaangażowania firmy", przyznany przez Akademię Rozwoju Filantropii w Polsce. Firma jest zaangażowana w działania w obszarze edukacji również poprzez projekt „Partnerstwo dla Przyszłości", który w 2007 roku został wyróżniony przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Głos Nauczycielski, otrzymując tytuł „Inicjatywy Edukacyjnej Roku 2007". Od maja 2009 roku Microsoft we współpracy z Fundacją Dzieci Niczyje oraz Fundacją „Kierowca Bezpieczny" Krzysztofa Hołowczyca, prowadzi także inicjatywę na rzecz bezpieczeństwa internetowego dzieci „3...2..1...Internet!". W ramach kampanii ponad 100 tysięcy dzieci w całej Polsce dowiedziało się jak bezpiecznie korzystać z Internetu. W lipcu 2010 roku w Polsce odbyły się światowe finały największego konkursu technologicznego na świecie Imagine Cup, który jest organizowany przez Microsoft od 9 lat. Microsoft konsekwentnie potwierdza także swoją wysoką pozycję wśród pracodawców, zajmując od kilku lat czołowe miejsca w badaniu prowadzonym przez Hewitt Associates i zdobywając tytuł „Najlepszego Pracodawcy w Polsce".
Zapraszamy do odwiedzenia polskiej strony firmy Microsoft pod adresem: http://www.microsoft.com/poland lub kontaktu z Centrum Obsługi Klienta Microsoft pod numerem 0 801 802 000 (opłata według stawek Twojego operatora).
Dodatkowych informacji udzielą:
Agnieszka Dziedzic
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: adziedzi@microsoft.com
Joanna Frąckowiak
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: joannafr@microsoft.com
Anna Klimczuk
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-anszte@microsoft.com
Marek Zaleski
Microsoft Sp. z o.o.
tel. 22 594 15 43
fax 22 594 10 02
kom. +48 505 191 543
e-mail: b-mazale@microsoft.com
Monika Burdach
Microsoft Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 195 A
02-222 Warszawa
tel. 22 594 10 00
fax 22 594 10 02
e-mail: v-monib@microsoft.com
Nadesłał:
EW
|