Telechmura w MŚP - dlaczego warto jej zaufać?
Kontakt z klientami, kontrahentami czy partnerami biznesowymi to tylko wybrane obszary, których narażenie na szwank może sporo kosztować. W usprawnianiu codziennej komunikacji w firmie coraz większą rolę odgrywają rozwiązania teleinformatyczne dostępne w chmurze obliczeniowej.
Na kieszeń MŚP
Rozwiązania w modelu cloud computing nie wymagają również inwestycji w sprzęt ani oprogramowanie. W przypadku rozwiązań takich jak wirtualna centrala telefoniczna PBX, oznacza to, m.in. brak konieczności instalowania u klienta stacjonarnego sprzętu. Centrala w chmurze jest dostarczana do firmy, która tego potrzebuje jako usługa, a zarządzać nią można w prosty sposób z panelu www. Z jakimi wiąże się to oszczędnościami? Firma zatrudniająca 25 osób może mieć wirtualną centralę telefoniczną w chmurze, z numerami miejskimi oraz systemem zapowiedzi głosowych, już za nieco ponad 300zł.
W porównaniu z rozwiązaniami stacjonarnymi sam koszt utrzymania linii analogowych to wydatek kilkuset złotych, nie wspominając o zakupie stacjonarnej centrali. W przypadku chmury dodatkowe oszczędności generują również połączenia, które w ramach centrali PBX są bezpłatne.
Wsparcie techniczne po stronie dostawcy
To, co przemawia na korzyść chmurowych rozwiązań telekomunikacyjnych, to również wsparcie techniczne dostawcy usługi – szczególnie atrakcyjne z punktu widzenia firmy, która nie zatrudnia specjalistów IT. W przypadku usług w modelu cloud computing za serwis i modernizację platformy odpowiada dostawca usługi. Nowi klienci mogą liczyć również na bezpłatne szkolenia po realizacji wdrożenia. Rozwiązania w chmurze to istotna korzyść dla firmowych działów IT, polegająca na odciążeniu informatyków od obowiązku administrowania stacjonarną centralą telefoniczną. Specjaliści mogą dzięki temu skoncentrować się na innych zadaniach.
To co istotnie odróżnia usługi telekomunikacyjne w chmurze od ich stacjonarnych odpowiedników to skalowalność i elastyczność, dzięki któremu rozwiązania wzrastają razem z firmą. Jak to wygląda w praktyce? Firma, która zatrudnia 10 osób decyduje się na zakup tradycyjnej centrali, której ceny rozpoczynają się od kilku tysięcy złotych. Mając na względnie rozwój firmy i powiększanie się zespołu decyzja pada na zakup centrali na 15 pracowników. W rzeczywistości jednak okazuje się, że firma w dość krótkim czasie zatrudniła większą od przewidywanej liczbę osób. W tym momencie, w przypadku tradycyjnej centrali telefonicznej, konieczna będzie jej wymiana – w centrali w chmurze, która udostępniana jest jako usługa, w przypadku powiększenia zespołu, mówimy jedynie o dodaniu nowych numerów, które dostawcy zajmuje dosłownie chwilę.
Numer jeden
Firmy z sektora MŚP rozwijają się bardzo dynamicznie i potrzebują technologii, która podąży za przedsiębiorstwem i sprosta jego aktualnym potrzebom. Usługi teleinformatyczne w modelu cloud computing to odpowiedź technologii na te konkretne potrzeby. Jest absolutnym numerem jeden pod względem mobilności i elastyczności, a wszystko wskazuje na to, że w teleinformatyce jeszcze długo nie odda swojego miejsca.