Toucan Systems i spacer po wirtualnej dżungli – targi CeBIT 2013


Toucan Systems i spacer po wirtualnej dżungli – targi CeBIT 2013
2013-03-08
Wirtualny spacer po lesie tropikalnym, zamieszkanym przez egzotyczne zwierzęta, który odbyć można wyłącznie za pomocą gestów i ruchu ciałem - to propozycja firmy Toucan Systems, przygotowana specjalnie dla odwiedzających stoisko gdańskiej firmy, w dniach 5 – 9 marca, na targach CeBIT w Hanowerze.

Gdańska firma specjalizuje się w tworzeniu systemów bezdotykowej interakcji człowieka z cyfrowym nośnikiem. „Na końcu spaceru na każdego użytkownika aplikacji czeka niespodzianka w postaci pamiątkowego zdjęcia z wirtualnej podróży, które wykonywane jest za pomocą jednego gestu"- mówi Radosław Zdunek, prezes firmy.

„Tropikalny spacer" - to przykład zastosowania rozwiązań technologicznych oferowanych przez firmę Toucan Systems, zajmującą się tworzeniem aplikacji w paradygmacie Natural User Interface (NUI). Paradygmat ten pozwala na nawiązanie bezdotykowego kontaktu człowieka z nośnikiem cyfrowym. Osoba przechodząca obok zainstalowanej witryny zostaje wciągnięta w interakcję przez system automatycznie wykrywający obecność człowieka. Za pomocą ruchu lub gestu, uczestnik ma możliwość sterowania treścią emitowaną na nośniku.

W swoich projektach firma Toucan Systems wykorzystuje technologie rozszerzonej rzeczywistości (ang. augmented  reality) polegającą na połączeniu świata rzeczywistego z wirtualnym. Technologia ta wykorzystuje obraz z kamery, na który nakłada się generowaną w czasie rzeczywistym grafikę 3D. Oznacza to, że klient, stojąc przed witryną, może odbyć wirtualny spacer po dżungli, Politechnice Gdańskiej lub też cofnąć się w czasie i zrobić sobie zdjęcie z uczestnikami strajku w Stoczni Gdańskiej w latach 80 - bo m. in.  takie realizacje ma w swoim portfolio firma Toucan Systems.

Dodatkowym atutem innowacyjnych rozwiązań oferowanych przez gdańską firmę jest możliwość bezpośredniego mierzenia efektywności emitowanego przekazu. Do tego celu firma Toucan Systems stworzyła system zautomatyzowanych statystyk OASA (Outdoor Advertising System Automated). Na jego podstawie możemy uzyskać informacje na temat liczby osób nawiązujących kontakt z nośnikiem i czas trwania tej interakcji. W niedalekiej przyszłości możliwości systemu mają zostać powiększone m.in. o możliwość rozpoznawania płci i wieku użytkowników.

Wybór lasu tropikalnego na główną scenerię aplikacji przygotowanej specjalnie na targi CeBIT nie był przypadkowy. Tropiki to naturalne środowisko występowania tukana - symbolu firmy. „Klienci zapamiętują nasze logo. Tukan to jeden z najbardziej inteligentnych, fascynujących i przyciągających uwagę ptaków. Podobnie jak nasze technologie z zastosowaniem inteligentnych rozwiązań, które mają na celu przyciągnąć uwagę jak największej liczby odbiorców" - mówi Radosław Zdunek, prezes firmy. - „Naszym celem jest przede wszystkim tworzenie innowacyjnych realizacji, a ponieważ wirtualna rzeczywistość jest nieograniczona - wszystko zależy od wyobraźni klientów" - dodaje.

CeBIT jest jednym z największych na świecie targów oprogramowania, sprzętu komputerowego i nowych technologii informatycznych. Polska jest partnerem strategicznym tegorocznych targów w Hanowerze. Wybór naszego kraju spowodowany był faktem, iż Polska okazała się jedynym z niewielu krajów UE, które uniknęły recesji w czasie kryzysu, dzięki czemu CeBIT zaprosił ją do przedstawienia swoich dokonań. Branżę informatyczną w Polsce porównuje się dziś pod względem dynamiki rozwoju z największymi na świecie.

MW

Nadesłał:

Marcin Keler

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl