Tylko wakacje lepsze niż bilet na Euro 2012
Jak wynika z badania On Board PR i Instytutu Homo Homini tylko wizja wygrania zagranicznej wycieczki okazuje się dla Polaków bardziej kusząca od prezentu w postaci biletu na Mistrzostwa Europy. Polacy wyjątkowo cenią sobie możliwość obejrzenia na żywo spotkań piłkarskich rozgrywanych w ramach UEFA Euro 2012. Na potrzeby raportu On Board PR i Instytutu Homo Homini „Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?" zapytano ich o to, którą rzecz spośród przedstawionych propozycji najbardziej chcieliby dostać. Okazuje się, że tylko wizja zagranicznej wycieczki jest dla Polaków bardziej kusząca od prezentu w postaci biletu na Mistrzostwa Europy w piłce nożnej. Wycieczkę wybrało 28% badanych, natomiast bilet - 19%.
Wobec powyższych wyników, interesujący staje się fakt, iż 85% Polaków przyznaje, że dokonując zakupów produktów lub usług nie zwraca uwagi na te oferty, które umożliwiają udział w losowaniu biletów na mecz podczas turnieju Euro 2012. Jedynie 14% spośród badanych jest zainteresowanych takimi ofertami.
- Bilet na mecz Euro 2012 przewyższa swoją wartością nadaną dobra, które Polacy potencjalnie chcieliby otrzymać. Jednak niepewność szans na jego uzyskanie zmniejsza nasze zaangażowanie w szukaniu dróg jego nabycia. Stąd prawdopodobnie tak niewielki odsetek osób zwraca uwagę na produkty lub usługi umożliwiające udział w losowaniu biletów - komentuje Tomasz Lis z On Board PR.
***
Wyniki dotyczące form aktywności polskich konsumentów przed Mistrzostwami Europy w Piłce Nożnej są częścią większego projektu realizowanego wspólnie przez On Board PR Ecco Network oraz Instytut Badania Opinii Homo Homini. Dane dotyczące innych obszarów są udostępnione w formie raportu - „Euro 2012: Czy Euro opłaci się sponsorom?".
Badanie zostało zrealizowane w styczniu 2012 roku, na terenie całego kraju, na reprezentatywnej liczbowo grupie 2425 Polaków, w wieku powyżej 18 lat. Badanie przeprowadzoną metodą standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych w technice CATI. Ze względu na badany przedmiot, za wyróżnik popularności tematu (względem płci), przyjęto chęć udziału w pomiarze, nie stosując wag stratyfikacyjnych wyrównujących udział danej płci w badaniu do populacji generalnej. Tym samym notuje się zainteresowanie mężczyzn na poziomie 70 proc. (48 proc. w populacji generalnej) i kobiet na poziomie 30 proc.(52 proc. w populacji generalnej).
Więcej informacji dla mediów:
Marcin Dalewski
On Board Public Relations Sp. z o.o.,
Ul. Wolska 88, 01-141 Warszawa
tel.(+48 22) 321-51-33,
e- mail: mdalewski@onboard.pl