Układ chłodzenia przed zimą


Układ chłodzenia przed zimą
2009-11-18
Układ chłodzenia to jeden z najważniejszych systemów w samochodach. Jego zadaniem jest utrzymanie optymalnego środowiska pracy dla jednostki napędowej.

Sprawny układ wraz z odpowiednim płynem chłodniczym ochroni silnik przed przegrzaniem się oraz przed niskimi temperaturami w okresie jesienno- zimowym. Odpowiednie jego zabezpieczanie i konserwacja będą gwarancją niezawodności. Należy pamiętać o szczelności wszystkich elementów układu oraz o regularnej wymianie płynów eksploatacyjnych, która w większości instrukcji samochodów osobowych wskazana jest na 60 000 km lub 3 lata.



Ciecz chłodząca:

K2 Kuler- płyn do chłodnic 
Nowoczesny, uniwersalny płyn do chłodnic spełniający rygorystyczne amerykańskie normy ASTM D 3306 i ASTM D 2570 oraz PN-C-40007. Najwyższa jakość płynu potwierdzona jest nadaniem Certyfikatu Zgodności przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie. Specjalnie opracowana receptura latem chroni silnik przed przegrzaniem, a zimą przed zamarzaniem. Pakiet inhibitorów złożony z kwasów karboksylowych z dodatkiem specjalnych inhibitorów korozji i środków antypiennych zabezpiecza silnik.

Produkt dostępny jest w dwóch wariantach- płyn gotowy do użycia oraz koncentrat. Temperatura zamarzania wynosi -35oC. K2 Kuler może być używany do wszystkich rodzajów chłodnic. Produkt jest przyjazny dla środowiska, nie zawiera azotynów, amin oraz fosforanów. Mieszalny ze wszystkimi wysokiej jakości płynami chłodniczymi na bazie glikolu etylowego.Produkt dostępny jest w opakowaniach 1 L, 4 L, 5 L, 20 L oraz w beczkach 200 L i 1000 L

Czyszczenie chłodnicy:

K2 Radiotor Flush- płukacz chłodnicy
Najwyższej jakości środek do płukania silnie zabrudzonych i przegrzewających się chłodnic. W ciągu 15 minut usuwa rdzę, kamień kotłowy i pozostałe zanieczyszczenia. Regularne stosowanie przy każdej wymianie płynu, pozwala na utrzymanie układu chłodzenia w czystości. Zmniejsza prawdopodobieństwo wystąpienia nieszczelności. Przeciwdziała przegrzewaniu się chłodnicy zapewniając optymalną temperaturę pracy silnika. Może być stosowany we wszystkich typach chłodnic, niezależnie od rodzaju płynu chłodniczego i stopnia jego rozcieńczenia z wodą. K2 Radioator Flush zaleca się używać przed każdą wymianą płynu chłodniczego.

Produkt dostępny w opakowaniu 400 ml.

Uszczelnianie chłodnicy:

K2 Radiator Stop Leak- Płynny uszczelniacz chłodnic
Produkt naprawia i uszczelnia zniszczone miejscowo elementy układu chłodzenia: chłodnice, nagrzewnice, bloki silnika i uszczelki, a także smaruje pompę wodną. Tworzy elastyczną warstwę metalu, która trwale wypełnia nieszczelności. Zawiera inhibitory przeciwdziałające powstawaniu ognisk korozji. K2 Radiator Stop Leak nie zapycha układu chłodzenia, jednocześnie zapobiegając odkładaniu się kamienia kotłowego. Produkt jest mieszalny z każdym rodzajem płynu chłodniczego, również z najnowszymi typu „long life".

Produkt dostępny w opakowaniu 400 ml.

Likwidacja wycieków przy łączeniach:

Opaski zaciskowe Prima:
Najwyższej jakości opaski ślimakowe o niezwykle szerokim zastosowaniu. Wysoką jakość produktu potwierdza zgodność z wieloma normami DIN oraz aprobata Instytutu Górnictwa Naftowego i Gazownictwa w Krakowie. Opaski Prima 9mm są łatwe w montażu i późniejszym demontażu.

Profesjonalne opaski Prima 9mm idealnie nadają się do wszelkich prac wykonywanych, gdzie wymagana jest łatwość montażu, wysoka trwałość oraz estetyczny wygląd. Świetnie sprawdzają się przy łączeniu węży układów chłodzenia oraz przewodów zasysania powietrza wykonanych z gumy oraz tworzyw sztucznych stosowanych w silnikach samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Opaski Prima są niezastąpione podczas montażu osłon przegubów układów kierowniczych. Siła ich zacisku oraz wysoka odporność na korozję zapewniają bardzo wysoką trwałość, tym samym przyczyniając się do większej bezawaryjności części pojazdów.

Użycie produktów:

Przeprowadzenie kompleksowej regeneracji chłodnicy produktami firmy K2 powinno następować w następującej kolejności:

1.    Płukanie chłodnicy K2 Radiotor Flush- dolać produkt do starego płynu znajdującego się w chłodnicy.
2.    Usunąć stary płyn chłodniczy, w którym znajdują się zanieczyszczenia usunięte podczas poprzednich zabiegów.
3.    Następnie przepłukać cały układ wodą w celu usunięcia resztek K2 Radiator Flush z układu.
4.    Uzupełnić układ nowym płynem chłodniczym K2 Kuler.
5.    W razie potrzeby uszczelnić chłodnicę K2 Radiator Stop Leak- produkt należy dolać w płynu znajdującego się w chłodnicy.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl