Volkswagen Cross Golf


Volkswagen Cross Golf
2010-03-10
Aktualna seria Golfów – najpopularniejsza koncepcja samochodów w historii – jednoznacznie podkreśla wszystkie swoje zalety na drogach całego świata. Podczas Genewskiego Salonu swoją światową premierę ma Cross Golf z nową stylistyką, nowymi silnikami TDI i TSI oraz nowym wyposażeniem.

Po klasycznym Golfie, Golfie Plus, Golfie Variant i Golfie GTI oraz wprowadzonym przed kilkoma tygodniami Golfie R, oferta będzie obejmowała teraz sześć wyjątkowych modeli. Nowy Cross Golf, tak jak jego poprzednik, opiera się na Golfie Plus.

Cross jako samochód uniwersalny stanowi pomost między MPV (Multi Purpose Vehicle) a SUV (Sport Utility Vehicle), łączy zatem możliwości adaptacji wnętrza znane z vanów z wytrzymałością samochodu terenowego. Dla jednego i drugiego wspólna jest ciesząca się coraz większą popularnością podwyższona pozycja za kierownicą.

Wzorcowo oszczędne TDI i TSI

Nowy Cross Golf będzie dostępny na wybranych rynkach już w kwietniu. Nabywcy tego wszechstronnego pięciodrzwiowego samochodu odczują korzyści, jakie niesie ze sobą nowa generacja napędów, pozwalająca na znaczne obniżenie zużycia paliwa. Montowane będą wyłącznie silniki benzynowe z doładowaniem (TSI) i wysokoprężne z bezpośrednim wtryskiem (TDI z Common Rail), które zapewniają zarówno wysoką dynamikę, jak i oszczędność. Wyraźnie widać to na przykładzie Cross Golfa 1.4 TSI z silnikiem o mocy 118 kW/160 KM: silnik benzynowy z turbosprężarką i kompresorem, uzyskujący moment obrotowy 240 Nm (od 1.500 obr./min), pozwala na osiągnięcie maksymalnej prędkości 207 km/h i z 6-biegową przekładnią zużywa średnio zaledwie 6,8 litra paliwa (emisja CO2 159 g/km). Nawet w porównaniu ze słabszym o 20 KM TSI pierwszej generacji oznacza to oszczędność 0,5 litra. Jako alternatywa, do wyboru jest TSI z opcjonalną 7-biegową DSG. Także w tym przypadku zużycie paliwa wynosi 6,8 litra. Kolejnymi wariantami TSI są jednostki napędowe o mocy 77 kW/105 KM i 90 kW/122 KM.

Zgodnie z oczekiwaniami ekstremalnie oszczędne są również nowe silniki TDI Cross Golfa. Mają one moc 77 kW/105 KM (1,6 l.) i 103 kW/140 KM (2,0 l.) i są połączone seryjnie z filtrem cząsteczek stałych. TDI o mocy 140 KM z 6-biegową przekładnią manualną zużywa tyko 5,3 litra oleju napędowego (138 g/km CO2). Maksymalny moment obrotowy tego silnika wynoszący 320 Nm, osiągany jest już od 1.750 obr./min.

DSG - automatyczna przekładnia naszych czasów

Wszystkie silniki z wyjątkiem TSI o mocy 105 KM mogą być połączone z automatyczną przekładnią - dwusprzegłową DSG. Dla silników benzynowych i TDI 105 KM stosowana jest wersja 7-biegowa, w przypadku TDI 140 KM jest to specjalnie przystosowana do wysokich momentów obrotowych przekładnia 6-biegowa. Wszystkie silniki Cross Golfa spełniają surowe normy emisji spalin Euro5.

Wygląd zewnętrzny Cross Golfa

Druga generacja Cross Golfa, podobnie jak wszystkie inne nowe modele, realizuje DNA designu Volkswagena. Widać to wyraźnie w ułożonym poziomo, między reflektorami, pasie osłony chłodnicy i w przednim zderzaku, w którym również przeważają poziome linie. W porównaniu z pierwszą generacją Cross Golfa masywne osłony terenowe otaczające całe nadwozie stały się bardziej eleganckie i dopasowane do nowego oblicza Volkswagenów. Podobnie jak w nowym Cross Polo, także w Golfie największym modyfikacjom poddany został przód nadwozia. Ciemnopopielata, górna część przedniego zderzaka nawiązuje optycznie do poziomego układu stylistycznego. Po bokach wbudowane są seryjne reflektory przeciwmgielne. Od dołu przód nadwozia ogranicza srebrna poprzeczna osłona. Z boku nowy Cross Golf ma typowe nakładki poszerzające nadkola, osłony progów i nakładki na drzwi. Tylny zderzak jest osłonięty podobnie jak przedni i posiada stylizowaną, srebrną osłonę podwozia. Dzięki pokrytym ciemnym lakierem nakładanym elementom podwyższony o 20 milimetrów Cross Golf bez problemów radzi sobie z lekkimi odcinkami bezdroży. Jednocześnie osłony te chronią przed uszkodzeniami, o które nietrudno w codziennym, miejskim życiu.

Tak jak w pozostałych modelach Cross, osłony lusterek są srebrne. Ten sam kolor mają elementy w zderzakach chroniące przed uszkodzeniem w przypadku najechania na przeszkodę. Seryjny reling dachowy jest także srebrny. Uzupełnienie wyglądu zewnętrznego stanowią chromowane aplikacje i napis „Cross Golf" na bocznych listwach oraz nowe, 17-calowe obręcze kół ze stopu metali lekkich (Budapest).

Volkswagen oferuje nowego Cross Golfa w sześciu wersjach kolorystycznych - modnej bieli Candy, w kolorze United Grey, w metalicznym lakierze srebrny Reflex, granatowym Shadow Blue i brązowym Kashmir oraz w perłowym lakierze Deep Black.

Wnętrze: dużo miejsca w zindywidualizowanej kabinie

Wnętrze nowego Cross Golfa charakteryzuje niepowtarzalna stylistyka i świeżość. Seryjnie jest on wyposażony w sportowe fotele z przodu z dwukolorową tapicerką i wyraźnymi szwami. Środkowe części siedzisk i oparć pokryte są jasnopopielatą tkaniną o wzorze Cellular z kolorowymi szwami. Boki i tył siedzeń są czarne. W oparciach przednich foteli umieszczono składane stoliki i kieszenie. Optyczny akcent stanowią także kolorowe szwy dywaników.

Wloty powietrza w Cross Golfie otoczone są pierścieniami imitującymi stal nierdzewną. Seryjne są również trójramienna kierownica, gałka zmiany biegów oraz dźwignia hamulca ręcznego obszyte skórą. Kolejnymi elementami charakterystycznymi nowego Volkswagena są osłony na progach z przodu z napisem „Cross Golf" i nakładki na pedały.

Analogicznie do Golfa Plus, wnętrze nowego Cross Golfa charakteryzuje się dużymi możliwościami aranżacji i wysoką pozycją za kierownicą. Ponadto Cross Golf oferuje zarówno z przodu, jak i z tyłu dużo miejsca na nogi. Zależnie od położenia dzielonej asymetrycznie i przesuwanej do przodu i do tyłu tylnej kanapy, pojemność bagażnika może wynosić od 395 litrów do maksymalnie 540 litrów. Po całkowitym złożeniu oparć kanapy pojemność przestrzeni bagażowej wyniesie nawet 1.450 litrów.

Bogate wyposażenie seryjne

Cross Golf opuszcza fabrykę między innymi z elektrycznie regulowanymi i ogrzewanymi lusterkami zewnętrznymi, diodowymi światłami tylnymi, zielonymi szybami termoizolacyjnymi, światłami do jazdy w dzień i centralnym zamkiem. We wnętrzu wyposażenie seryjne obejmuje m.in. półautomatyczną klimatyzację Climatic, fotel kierowcy z regulacją wysokości, elektrycznie sterowane przednie i tylne szyby, kolumnę kierownicy z regulowaną odległością i wysokością, komputer pokładowy, zamykany i chłodzony schowek oraz lampki do czytania z przodu.

Jako opcję Volkswagen oferuje do Cross Golfa takie elementy jak skórzaną tapicerkę (typ Vienna), reflektory bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów oraz kamerę wsteczną. Jeżeli ktoś chciałby sobie ułatwić parkowanie, może zamówić Cross Golfa z systemem Park Assist.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl