W Internecie taniej o 24 procent
Korzystając z porównywarki cen możemy zaoszczędzić nawet 40 procent ceny kupowanego produktu – wynika z badania przeprowadzonego przez Nokaut.pl. Niektóre modele telewizorów kupimy w Internecie nawet o 2 tys. zł taniej niż w znanych marketach.
Nokaut.pl, największa polska porównywarka prezentująca ponad 14 milionów ofert, po raz drugi przeprowadziła badanie cen na losowo wybranej grupie 500 artykułów RTV i AGD.
Aż w 472 przypadkach ceny oferowane przez sklepy internetowe okazały się niższe od cen w najpopularniejszych sieciach handlowych ze sprzętem elektroniczym. Tegoroczne badanie wykazało, że za pośrednictwem Internetu możemy zakupić sprzęt RTV i AGD średnio o 24 procent taniej.
- Liczba użytkowników naszej porównywarki sięga już ćwierć miliona dziennie. Polacy coraz świadomiej planują zakupy i korzystają z możliwości, jakie niesie za sobą internetowe porównywanie cen – podkreśla Wojciech Czernecki, dyrektor zarządzający Nokaut.pl.
Planując prezenty świąteczne dla najbliższych warto przejrzeć oferty sklepów internetowych, w których możemy zaoszczędzić nawet kilkaset złotych. Wybierając upominek dla mężczyzny różnica w cenie pomiędzy tradycyjnym, a internetowym sklepem może wynieść kilkaset złotych. Na przykład na zakupie nawigacji samochodowej można zaoszczędzić prawie 200 zł, telefonu komórkowego - ok. 300 zł, zaś przy aparatach cyfrowych różnice mogą sięgać ok. 250 zł lub dużo więcej jeśli kupujemy lustrzankę cyfrową z obiektywami. Kupując sprzęt AGD zaoszczędzimy 160 zł na tosterze, 300 zł na mikrofali i odkurzaczu oraz ok. 150 zł na żelazku.
Z kolei na dużych zakupach korzystając z porównywarki możemy zaoszczędzić od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Wyposażając kuchnię w lodówkę, kuchenkę gazowo-elektryczną, piekarnik i ekspress do kawy zaoszczędzimy od 700 zł do nawet 1600 zł na całym zestawie. Największe różnice wykazują ceny telewizorów, na przykład 46 calowy telewizor LCD firmy Sharp można kupić nawet o 2600 zł taniej niż w znanym markecie w centrum handlowym.
Porównanie dotyczyło produktów znalezionych w sieciach elektromarketów zlokalizowanych na terenie Warszawy i ich cen na dzień 13 listopada 2009 r. Zeszłoroczna, pierwsza edycja raportu przyniosła równie zaskakujące i ciekawe wnioski. Wówczas ceny towarów w sklepach internetowych były średnio o 17 procent niższe, zaś największe różnice, sięgające 32 procent, dotyczyły sprzętu RTV i AGD.
- Wyniki badania przerosły nasze oczekiwania i wykazały, że w tym roku różnice w cenach sprzętu RTV i AGD w Internecie są jeszcze wyższe od zeszłorocznych. Mam nadzieję, że konstruktywne wnioski z kolejnej edycji raportu przyniosą wymierne korzyści osobom, które planują zakupy i liczą na znaczące oszczędności w domowym budżecie. To właśnie znacząca różnica w cenie powinna skłonić nas do korzystania z porównywarki cenowej i dokonywania zakupów za pośrednictwem Internetu – podsumowuje Wojciech Czernecki.
Informacje o firmie:
Misją Nokaut.pl (www.nokaut.pl) jest stworzenie platformy komunikacji na rynku internetowym pomiędzy sprzedającymi, a kupującymi. Zadaniem serwisu jest ułatwienie użytkownikom znalezienie poszukiwanych produktów na możliwie najlepszych warunkach oraz pomoc w dokonaniu wyboru.
Nokaut.pl współpracuje z 2200 sklepami, ma ponad 2,6 mln użytkowników miesięcznie, a obroty wygenerowane w sklepach internetowych za pośrednictwem Nokaut.pl w 2008 roku szacowane są na 620 mln zł.
Działania Nokaut.pl zostały docenione przez inwestorów, którzy wierzą w założenia projektu i jego powodzenie. W stałym podnoszeniu standardów działalności porównywarki Nokaut.pl pomagają fundusz venture capital bmp Media Investors oraz fundusz LM Inwestycje.
Nadesłał:
ks@innerlook.pl
|