Warmia i Mazury chcą dać się poznać inwestorom
W regionie zdrowe życie idzie w parze z czystym zyskiem. Aby zachęcić przedsiębiorców do lokowania swojego kapitału inwestycyjnego, Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego wychodzi z inicjatywą organizacji wydarzeń o charakterze biznesowym skierowanych do różnych grup docelowych.
Województwo warmińsko-mazurskie może być postrzegane nie tylko jako region atrakcyjny przyrodniczo i turystycznie. W ramach swoich inicjatyw chce podkreślić walory, które decydują o tym, że jest to idealna przestrzeń do prowadzenia działalności gospodarczej. Dzięki priorytetowemu podejściu do ekologii, nowoczesnym technologiom oraz niespotykanej czystości powietrza „Kraina Tysiąca Jezior” jest najlepszym miejscem do życia, relaksu, ale również rozwoju biznesu.
„Warmia i Mazury to już nie tylko miejsce na weekendowy wyjazd czy urlop. Warmia i Mazury są doskonałą przestrzenią do funkcjonowania, pozwalającą na osiągnięcie idealnej równowagi między życiem prywatnym a zawodowym, tzw. work-life balance. Tym samym to znakomity region, by zainwestować swój kapitał, zrealizować marzenia i odnieść sukces, a przy tym nie zatracić możliwości i umiejętności cieszenia się pięknem otoczenia, czasem spędzonym z rodziną i przyjaciółmi” – na Festiwalu Promocji Gospodarczej mówił Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa.
Pierwszym z przewidzianych działań jest organizacja konferencji Business Breakfast. Wydarzenie jest skierowane do osób, które chcą zainwestować pieniądze w Polsce, myślą o otwarciu filii lub oddziału na terenie regionu czy mają zamiar re-lokować swoje firmy do miejsca, które gwarantowałoby dobre warunki finansowe. Uczestnicy spotkania będą mieli okazję zapoznać się z ofertą terenów inwestycyjnych w województwie, dowiedzieć się, na jakie wsparcie mogą liczyć, a także poznać historie tych podmiotów, którym udało się osiągnąć sukces.
W planach jest również stworzenie wyjątkowej przestrzeni dialogu do nawiązywania międzynarodowych relacji biznesowych oraz znalezienie nowych rynków zbytu. Temu celowi służyć mają misje przyjazdowe. W trakcie spotkań przedstawiciele firm z krajów UE spotkają się z przedsiębiorcami z północno-wschodniej części Polski. Inicjatywa będzie skierowana przede wszystkim do spółek związanych z inteligentnymi specjalizacjami regionu – ekonomią wody, żywnością wysokiej jakości i sektorem drzewno-meblarskim.
Wydarzeniem dla zagranicznych inwestorów będzie również konferencja „Otwarci na Skandynawię”. Przedstawiciele firm oraz instytucji otoczenia biznesu z Danii, Finlandii i Szwecji, zainteresowani podjęciem współpracy z partnerami z Warmii i Mazur, uzyskają możliwość zapoznania się z ofertą gospodarczą województwa. Przedsiębiorcy z krajów północy dzięki spotkaniu zyskają okazję, aby zaznajomić się z potencjałem inwestycyjnym regionu i jego możliwościami eksportowymi, natomiast przedstawiciele regionalnych firm dowiedzą się, jakie są perspektywy nawiązania efektywnej współpracy międzynarodowej.
Ze względu na sprzyjające warunki klimatyczne tego obszaru i dysponowanie odpowiednią bazą surowców przemysł drzewny stał się wizytówką regionu. Dlatego kolejną inicjatywą województwa jest organizacja konferencji meblarskiej. Celem przedsięwzięcia jest zainicjowanie dyskusji na temat aktualnych problemów i wyzwań przemysłu drzewnego oraz meblarskiego. Przedstawiciele branży z Warmii i Mazur będą mieli okazję podzielić się swoimi oczekiwaniami wobec rynku krajowego i międzynarodowego. Województwo w trakcie spotkań będzie mogło wyeksponować swoje atuty jako regionu idealnego do rozwoju firm w tych branżach.
Akcją skierowaną do najszerszej liczby odbiorców ma być Konferencja #WaMaMarketing – do udziału w której zaproszeni będą przedsiębiorcy, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje otoczenia biznesu, organizacje samorządowe sektora edukacyjnego, kulturalnego, naukowego, studenci i inni mieszkańcy regionu. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję zapoznać się z nowinkami z zakresu technologii, social media, e-commerce i wirtualnej rzeczywistości. Organizatorzy zapewniają, że konferencja będzie przeprowadzona w nowoczesnej formule, a wiedzą dzielić się będą doświadczeni prelegenci, eksperci z dziedziny marketingu, social media oraz nowych technologii z kraju i zagranicy. Dzięki udziałowi w #WaMaMarketing uczestnicy zdobędą nowe kompetencje digitalowe.
Więcej informacji na temat nadchodzących wydarzeń będzie można znaleźć na stronie: invest.warmia.mazury.pl. Spotkania będą organizowane w ramach projektu „Promocja gospodarcza Warmii i Mazur 2020+”, realizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
O autorze:
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego jest aparatem pomocniczym do realizowania zadań zarządu województwa określonych w ustawie o samorządzie województwa, statucie województwa warmińsko-mazurskiego, ustawach szczególnych oraz aktach wydanych w celu wykonania tych ustaw. Urząd wykonuje zadania samorządu województwa, należące do kompetencji marszałka i zarządu województwa, w szczególności z dziedziny: edukacji publicznej, w tym szkolnictwa wyższego; promocji i ochrony zdrowia; kultury oraz ochrony zabytków i opieki nad zabytkami; pomocy społecznej; polityki prorodzinnej; modernizacji terenów wiejskich; zagospodarowania przestrzennego; ochrony środowiska; transportu zbiorowego i dróg publicznych; kultury fizycznej i turystyki; ochrony praw konsumentów; obronności; bezpieczeństwa publicznego; przeciwdziałania bezrobociu i aktywizacji lokalnego rynku pracy; działalność w zakresie telekomunikacji. Przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Warmińsko-Mazurskiego funkcjonuje Centrum Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE), które zajmuje się też wspieraniem inwestorów przy poszukiwaniu terenów i obiektów inwestycyjnych, przejściu przez ścieżkę inwestycyjną oraz pozyskaniu dofinansowania.
Kontakt dla mediów:
Marta Dąbkowska-Wilczek
Zespół Projektów Gospodarczych, Departament Koordynacji Promocji
Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego
E: m.dabkowska@warmia.mazury.pl
E: PR@mastermind.pl
Nadesłał:
PR Mastermind
|