Ważne jest bezpieczeństwo w pracy!
Nie tylko pensja, dodatki socjalne czy rodzaj umowy wpływają na komfort pracy. Równie ważne jest bezpieczeństwo. Białostocka spółka KAN zakończyła właśnie praktyczne szkolenia pracowników z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
To jeden z elementów wdrożonych przez firmę, mających na celu podniesienie poziomu wiedzy i świadomości pracowników w kwestii zdrowia i bezpieczeństwa. Władze spółki stawiają przy tym na dodatkowe działania prewencyjne, bo zdrowy i bezpieczny pracownik to podstawa każdej organizacji.
- Wypadek, jako zdarzenie losowe, może niestety mieć miejsce w każdym, nawet najlepiej funkcjonującym pod względem obowiązywania i przestrzegania zasad przedsiębiorstwie. Wszędzie tam, gdzie człowiek współdziała z maszyną może dojść do nieprzewidzianego zdarzenia. Dlatego postanowiliśmy dodatkowo zabezpieczać nasz zespół poprzez ponadstandardowe działania, mające na celu nabycie praktycznych umiejętności w zakresie bezpieczeństwa pracy – mówi Jan Kaczan wiceprezes spółki KAN.
W ciągu miesiąca, w sumie ponad 40 pracowników uczestniczyło w intensywnych warsztatach z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. To osoby zatrudnione przede wszystkim w działach produkcyjnych, a więc potencjalnie narażone na ewentualne zagrożenie wypadkiem.
- Kluczowe jest odpowiednie postępowanie w czasie pierwszych chwil po zdarzeniu, a umiejętność działania w stresującej sytuacji ma znaczenie fundamentalne – przyznaje jeden z przeszkolonych pracowników, Mariusz Fidrych, który na co dzień ma styczność z urządzeniami produkcyjnymi.
Zdaniem Justyny Jaroszko - pracownika KAN, uczestnika kursu - kwestia bezpieczeństwa ma ogromne znaczenie: - Spędzamy w firmie dużo czasu i nie wiadomo kiedy może się coś wydarzyć, dlatego tego rodzaju warsztaty są bardzo potrzebne.
Według danych GUS-u, w 2013 roku w Polsce miało miejsce 88 tys. wypadków Najczęściej dochodziło do nich w budownictwie, przetwórstwie przemysłowym, handlu, naprawach i rolnictwie. Każdy ratownik medyczny na co dzień ma do czynienia z poszkodowanymi w różnego rodzaju wypadkach. - Dlatego nam, jako osobom niosącym pomoc, dużą satysfakcję sprawia, jeśli pracodawcy angażują się w działania dodatkowe - mówi ratownik medyczny Maciej Kempa, który szkolił pracowników KAN.
– Byłem pozytywnie zaskoczony zgłoszeniem na realizację tych warsztatów w firmie KAN. Takie podejście pracodawcy i pracowników do bezpieczeństwa i pierwszej pomocy jest wciąż mało powszechne. A przecież tak mało trzeba, by uratować komuś życie.
Warsztaty stanowią jeden z kilku elementów strategii ukierunkowanej na poprawę bezpieczeństwa i promocję zdrowia. Wśród zrealizowanych dotychczas działań KAN zorganizował m.in. badania w kierunku WZW typu C wśród pracowników. Zatrudnieni w spółce, uczestniczący w badaniach określających grupę krwi, otrzymali też tzw. „Krew Karty” wystawione przez Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa. Co roku pracownicy biorą udział w akcji szczepień przeciwko grypie.
- Współczesna gospodarka wymaga znacznej efektywności pracy. Jednak oczekując od pracowników zaangażowania, sami chcemy zaoferować im coś więcej. To nie tylko zatrudnienie i wynagrodzenie. Mamy świadomość, że równie ważny jest komfort. Poprzez te działania pokazujemy pracownikom, że zależy nam na ich zdrowiu i bezpieczeństwie – dodaje Jan Kaczan.
Nadesłał:
publicum
|