We Wrocławiu przez 2 dni o zarządzaniu projektami
4-5 kwietnia 2014 roku hotel Mercure Wrocław Centrum stał się areną dla I Konferencji Zarządzania Projektami PMI Wrocław.
Wydarzenie to zgromadziło dziesiątki osób różnych profesji, które przez 2 konferencyjne dni wzięło udział w warsztatach i szkoleniach dotyczących szeroko rozumianego zarządzania projektami w różnych branżach.
Pierwszego dnia konferencji – 4 kwietnia 2014 roku - w ramach całodziennej gry szkoleniowej, uczestnicy doskonalili umiejętności zarządzania projektami przy odbudowie zniszczonego przez wycofujące się siły Osi portu w Massawie. Port stał się tłem dla zasymulowania procesów komunikacji i współpracy w grupie projektowej, dzięki czemu całodniowa sesja gry strategicznej „Massawa” stanowiła praktyczne narzędzie dla osób, które codzienne zajęcia opierają na działaniach projektowych. W 2007 roku Project Management Institute uznał Massawę za najlepsze na świecie szkolenie z zarządzania projektami (PMI Award 2007). Jak mówią organizatorzy piątkowej sesji Massawy - Massawę przeżyło już ponad 2000 uczestników szkoleń zamkniętych, otwartych i studiów podyplomowych z kilkunastu krajów Europy. W trakcie I Konferencji Zarządzania Projektami PMI Wrocław do tego grona dołączyły 3 kolejne grupy szkoleniowe, zmagające się z planowaniem projektu w aspekcie ról i procesów komunikacji oraz współpracy.
Drugiego dnia I Konferencji Zarządzania Projektami PMI Wrocław organizatorzy zaplanowali cykl prelekcji, prowadzonych przez doświadczonych praktyków zarządzania projektami i portfelami projektów oraz zarządzania strategicznego. Kilkudziesięciu uczestników wrocławskiej konferencji w sobotni poranek miało okazję poznać sposoby oraz rolę komunikacji podczas skutecznego wdrażania strategii. Prezentację na ten temat poprowadził Grzegorz Szałajko, doradca strategiczny, menedżer projektów i coach biznesowy. Prelekcja Agaty Suszkiewicz i Krzysztofa Lubienieckiego (oboje z Hewlett-Packard) stanowiła praktyczne studium dotyczące zaszczepienia kultury zmian w zespołach operacyjnych i zarządzania zmianą – na przykładzie projektu zrealizowanego właśnie w firmie Hewlett-Packard. Następnie Marek Smura z Objectivity skupił się na różnicach pomiędzy projektami i procesami, odpowiadając na pytanie, jak procesy pomagają nam prowadzić projekty i zyskać zaufanie klientów. Kolejne case study – tym razem dotyczące wdrożenia metody łańcucha krytycznego w organizacji zaczynającej stosowanie Scruma przedstawił Grzegorz Świstek z Gigaset. Po lunchu Ryszard Kasprzyk w ramach prelekcji „Zagadki znajome i nieznajome, czyli jak BBC podeszła ludzi inteligentnych” przeprowadził szereg gier logicznych, które nie tylko poderwały publiczność z krzeseł (dosłownie i w przenośni), ale również miały na celu uświadomienie wartości tego typu ćwiczeń w codziennej pracy. Ostatnia prezentacja dotyczyła mitów w zarządzaniu projektami. Marcin Żmigrodzki z Octigo zwrócił uwagę na to, że za dobre praktyki zarządzania projektami powszechnie uważa się niejedną koncepcję, która nie była nigdy zweryfikowana, a w niektórych przypadkach wręcz wykazano jej niepoprawność, a także pokazał, że wiarygodność ekspertów niczym nie różni się od wiarygodności dyletantów. Sobotnią sesję zakończył „okrągły stół” – czyli dyskusja z udziałem prelegentów, którzy mieli okazję skonfrontować swoje opinie, odpowiadając na licznie zadawane przez uczestników pytania.
I Konferencja Zarządzania Projektami PMI Wrocław była również doskonałą okazją do nawiązania nieformalnych kontaktów i bezpośredniej wymiany doświadczeń między profesjonalistami zarządzania projektami. W trakcie rozmów kuluarowych uczestnicy szczególnie wysoko oceniali poziom merytoryczny konferencji. Do tej opinii przychylają się również organizatorzy z wrocławskiego oddziału PMI: Nie tylko uczestnicy, ale my również jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu I Konferencji Zarządzania Projektami PMI Wrocław - tak to wydarzenie podsumował Paweł Łopatka z PMI – Nasze oczekiwania przerosła zarówno frekwencja, jak i ilość praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania projektami, przekazanej w trakcie dwóch konferencyjnych dni.
Zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy są przekonani, że uzyskana wiedza praktyczna pomoże im na co dzień efektywnie i z sukcesem zarządzać projektami – niezależnie od branży, w której działają. Mają także nadzieję na spotkanie za rok – przy okazji II Konferencji Zarządzania Projektami PMI Wrocław.
Więcej informacji na temat I Konferencji Zarządzania Projektami PMI Wrocław można znaleźć na stronie www.pmi.org.pl
……………………………………………………………………………………………………………………………………..........................
PMI to wiodąca międzynarodowa organizacja non-profit, zrzeszająca ekspertów i entuzjastów zarządzania projektami. Opracowuje standardy zarządzania projektami, wydaje międzynarodowe certyfikaty kompetencyjne (m.in. PMP), promuje zwiększanie rozpoznawalności Zarządzania Projektami i roli Kierownika Projektów we wszystkich sektorach gospodarki. PMI istnieje od 1969 roku, zrzesza ponad 700 000 członków w 185 krajach.
Historia PMI w Polsce sięga roku 2003. Stowarzyszenie powstało w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku związane z profesjonalnym prowadzeniem projektów. Założycielami PMI w Polsce są zarówno menedżerowie, kierownicy projektów największych polskich oraz międzynarodowych organizacji biznesowych i akademickich, jak również niezależni konsultanci.
Ogromne zainteresowanie zarówno Zarządzaniem Projektami jak i samą organizacją pozwoliło rozszerzyć zasięg działalności na całą Polskę. Od 8 maja 2007 stowarzyszenie działa jako PMI Poland Chapter (PMI Oddział Polski) i przekształciło swoją strukturę powołując początkowo 6 oddziałów w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu i Łodzi. W 2010 roku powstał oddział Lubuskie uzupełniając aktualny podział organizacyjny PMI. W grudniu 2013 powołane zostały 3 nowe oddziały: Kujawsko-Pomorskie, Katowice oraz Białystok. Obecnie PMI Poland Chapter składa się z 10 oddziałów regionalnych.