„Wspólnie rozgrzewamy serca seniorów” Knorr wspiera Stowarzyszenie mali bracia Ubogich
Obecność drugiego człowieka, chęć rozmowy, otwartość, ciepły posiłek – mają moc, by odmienić choć na chwilę życie osamotnionych, starszych osób. Przekonuje o tym marka Knorr w niezwykłej kampanii „Wspólnie rozgrzewamy serca seniorów”, realizowanej we współpracy ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich
„Wspólnie rozgrzewamy serca seniorów”
Knorr wspiera Stowarzyszenie mali bracia Ubogich
Obecność drugiego człowieka, chęć rozmowy, otwartość, ciepły posiłek – mają moc, by odmienić choć na chwilę życie osamotnionych, starszych osób. Przekonuje o tym marka Knorr w niezwykłej kampanii „Wspólnie rozgrzewamy serca seniorów”, realizowanej we współpracy ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich.
W Polsce mieszka ok. 1,5 miliona osób powyżej 80 r.ż. Ponad połowa z nich żyje samotnie[1], nie mając już ani rodziny, ani przyjaciół. Opuszczeni, tracą sens życia, a ich codziennością staje się bierne spędzanie czasu. Zdarza się, że towarzyszy im brak motywacji, a nierzadko nie mają także możliwości, by wejść w relację z drugim człowiekiem. Natomiast utrzymywanie kontaktów społecznych jest niezwykle ważne dla prawidłowego funkcjonowania każdego z nas, zwłaszcza dla osób w podeszłym wieku.
W obliczu tego rosnącego poczucia odosobnienia i osamotnienia seniorów w Polsce, marka Knorr nawiązała współpracę ze Stowarzyszeniem mali bracia Ubogich. Dociera ono do osób najbardziej potrzebujących pomocy, otaczając opieką starsze, samotne osoby, m.in. łącząc je z wolontariuszami, by wspólnie budowali jakościowe relacje na długi czas. W ten sposób podopieczni organizacji zyskują oparcie i poczucie bezpieczeństwa. Wolontariusze odwiedzają ich w domach, troszcząc się o ich samopoczucie i kondycję psychiczną, stając się nie tylko pomocnikami, ale także przyjaciółmi.
Firma Unilever, właściciel marki Knorr, postanowiła wesprzeć te jakże cenne działania Stowarzyszenia, przekazując 100 000 złotych na cele statutowe oraz organizację spotkania dla seniorów, które odbyło się 14 listopada w Warszawie. W tym wyjątkowym dniu, to my – pracownicy Unilever – staliśmy się wolontariuszami, towarzysząc podopiecznym Stowarzyszenia. Zaprosiliśmy ich do wspólnego stołu, by spędzić z nimi czas, rozmawiać, podzielić się uśmiechem i wspólnie zjeść posiłek. Wierzymy, że udało nam się nie tylko rozgrzać seniorów ciepłym posiłkiem, ale także rozgrzać ich serca, poświęcając im swoją uwagę i wsłuchując się w historie osób, które na co dzień żyją w ciszy.
W 2018 r. przeprowadziliśmy pierwsze w Polsce badanie sytuacji społecznej osób starszych, które potwierdziło, iż samotność osób starszych to jeden z największych problemów, z którymi mierzą się one na co dzień. Wtedy, niemal co piąta osoba po 65 roku życia powiedziała nam, że czuje się samotna, a odsetek ten istotnie wzrastał wśród osób powyżej 80-tego roku życia. Potwierdza nasze tegoroczne badanie "Samotność wśród osób 80+", w którym co 4-ty badany przyznaje, że samotność towarzyszy mu stale lub często. Dlatego Stowarzyszenie mali bracia Ubogich każdego dnia stara się odmieniać tę smutną rzeczywistość. Cieszymy się, że marka Knorr podziela nasze wartości dotyczące istoty obecności drugiego człowieka i ważności relacji międzyludzkich – mówi Joanna Mielczarek, dyrektor Stowarzyszenia mali bracia Ubogich.
Marka Knorr i Stowarzyszenie mali bracia Ubogich zachęcają, by zauważać starsze samotne osoby, często żyjące tuż obok nas. Pamiętajmy, że nawet codzienna rozmowa, poświęcona im uwaga mogą być dla nich niezwykle cennym wsparciem w sytuacji, gdy ich największą bolączką jest samotność i poczucie izolacji.
----
Akcji „Wspólnie rozgrzewamy serca seniorów” towarzyszą działania public relations oraz kampania informacyjna, realizowana przez markę Knorr m.in. w social mediach i w kanałach sprzedaży.
[1] Raport: „Samotność wśród osób 80+”. Marzec 2023; https://www.malibracia.org.pl/assets/RAPORT_2023/Samotnosc-wsrod-osob-80+-Raport-z-badania_zapis_2023.pdf