Wzór na terminal
330 tys. m3 największej kubatury wśród polskich regionalnych terminali dodajemy do 3 milionów pasażerów, które będzie mógł już wkrótce obsłużyć i mnożymy przez 19 tys. m2 powierzchni dachu. Wynik - zupełnie nowy i unikatowy terminal wrocławskiego lotniska.
Liczb, które pokazują wyjątkowość nowego terminalu jest mnóstwo. Ale najważniejsza to numer 1, którym - pod względem nowoczesności i funkcjonalności – wkrótce stanie się wrocławskie lotnisko. – Można dodać do tego jeszcze liczbę 100, jak 100% zaangażowania ze strony wielu osób, które przyczyniły się do tego, że wkrótce otworzymy ten wyjątkowy obiekt. Nowy terminal będzie mógł obsłużyć 3 miliony pasażerów, a po dalszej rozbudowie nawet 7 milionów rocznie. Ta liczba działa na wyobraźnię – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław. W sumie terminal powstawał przez 29 miesięcy i kosztował ok. 300 milionów złotych.
Nowy terminal jest 4 razy większy od obecnie używanego i na początek może odprawić dwukrotnie więcej pasażerów. Nowoczesna konstrukcja ma imponującą kubaturę 330 tys. m3, a dodać do tego trzeba jeszcze 19 tys. m2 powierzchni dachu i 1700 m2 powierzchni hali ogólnodostępnej. By pokazać jego nowoczesne wyposażenie trzeba dodać do siebie 22 stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, 7 stanowisk kontroli bezpieczeństwa, 12 gate’ów, 2 niezależne od siebie taśmociągi do transportu bagaży, 13 wind oraz 3 stanowiska monitoringu wyposażone w 24 36-calowe monitory, dające obraz z 400 kamer. Nowoczesny obiekt to także prawie 600 km kabli, 45 km różnego rodzaju rur, ponad 9 tys. mkw. szkła i 18… drzewek Bucida Buceras, które pochodzą z Florydy i już stoją w ogólnodostępnej hali nowego terminalu.
Komfort obsługi pasażerów nowego terminalu również można przedstawić wzorem. Składa się na niego ponad 600 wygodnych siedzisk – takich samych jak na lotniskach w Paryżu i Zurychu oraz 4,5 tys. m2 powierzchni handlowo-usługowej, obejmującej m.in. 2 duże sklepy wolnocłowe Heinemann, restaurację sieci Krawczyk, kawiarnie, kioski, księgarnie i strefę zabaw dla dzieci.
Na płycie postojowej przylegającej do obiektu może stać 16 samolotów, a na terenie całego lotniska docelowo nawet 30. Pasażerowie mają do dyspozycji 1100 miejsc parkingowych, a w pobliżu terminalu posadzono ponad 30 tysięcy drzew i krzewów. – Te wszystkie liczby pokazują, że nowy terminal jest wyjątkowy. Jestem przekonany, że są skutecznym wzorem na satysfakcję i zadowolenie pasażerów wrocławskiego lotniska – podsumowuje Dariusz Kuś.