Wzorzec efektywności – Audi A8 hybrid


Wzorzec efektywności – Audi A8 hybrid
2010-03-10
Audi prezentuje A8 hybrid na Genewskim Salonie Samochodowym jako studium techniczne. Jego oba silniki – 2.0 TFSI i silnik elektryczny – mają razem moc 180 kW (245 KM) i moment obrotowy 480 Nm. Pozwalają na uzyskanie osiągów porównywalnych z dużym silnikiem sześciocylindrowym.

Także pod względem zużycia paliwa konsekwentny „downsizing" w połączeniu z zaletami napędu elektrycznego pokazują swoje mocne strony. Średnie spalanie wynosi tylko 6,2 litra na 100 km, co oznacza emisję CO2144 g/km.

Napęd hybrydowy w Audi A8 zbudowany jest w układzie równoległym. Ta wysokoefektywna koncepcja pozwala na uniknięcie niepotrzebnych strat wskutek tarcia i spadków mocy. Między czterocylindrowym silnikiem benzynowym dysponującym mocą 155 kW (211 KM) i ośmiostopniową skrzynią tiptronic umieszczono mocny silnik elektryczny. Jego moc wynosi 33 kW (45 KM), a moment obrotowy 211 Nm. Łącznie oba silniki mają moc 180 kW i moment obrotowy 480 Nm. Audi A8 hybrid przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,6 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 235 km/h.

Studyjne A8 jest pełną hybrydą. Charakteryzuje się tym, że może być napędzane tylko silnikiem benzynowym lub tylko silnikiem elektrycznym lub też można łączyć siłę obu tych napędów. W fazach toczenia i hamowania silnik elektryczny pracuje jako generator, zamienia energię kinetyczną na elektryczną i ładuje przy tym akumulator. Napęd hybrydowy pozwala na elektryczną jazdę z prędkością do 65 km/h i pokonanie ponad dwóch kilometrów - wystarczająco, aby poruszać się w zatłoczonym, dużym mieście.

Nadesłał:

InfoMoto
http://infomoto.pl

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl