Z Internetu na stół - Pyszne.pl rozwija rynek w Polsce
Pyszne.pl stało się największą polską platformą oferującą dania z dostawą do domu. Dzięki nowemu modelowi biznesowemu portal połączył w sieć 4 tysiące restauracji. Najpierw były to lokale w aglomeracjach i wielkich miastach. Teraz w małych ośrodkach miejskich – takich jak Karpacz, Dębica, Brwinów, Czeladź – klienci już korzystają z usługi rewolucjonizującej zwyczaje gastronomiczne Polaków. Nie jesteśmy tu odosobnieni –
w całym światowym Internecie pachnie świeżą, pyszną kuchnią.
Portal rozwija się błyskawicznie, co świadczy o zmianie zwyczajów głodnego Polaka. Co robi, gdy wraca do domu, po pracy? Sięga po rozwiązania najprostsze i najskuteczniejsze – zamawia jedzenie do domu przez sieć www, płacąc online lub gotówką. Pyszne.pl ma możliwość spróbowania smaków kuchni całego świata, przyrządzonej na świeżo. Jako pokazuje raport przygotowany przez Pyszne.pl najczęściej zamawiane potrawy zaliczają się do kuchni włoskiej (47%), tureckiej (16%), azjatyckiej (13%). Do polskiego stołu sięga 12% użytkowników Pyszne.pl. Pozostałe zamówienia wypełniają dania z USA i reszta bogatej oferty kuchni europejskiej. Portal stanowi podstawę żywienia dla młodych, pracujących (do 34 roku życia). Grupą najczęściej zamawiającą są dwu- (38%), trzy- osobowe (23%) rodziny/lokatorzy*. Robią to szybko i łatwo przez aplikację pozycjonującą punkty gastronomiczne. Większość płaci on-line, co jest niezwykle wygodnym sposobem rozliczenia się z restauracją. Ale spora część korzysta z płatności gotówką przy odbiorze (42%).
Wszystko to świadczy już nie tyle o modzie, co o nowym biznesowym i społecznym trendzie. Restauracjom przez lata nie udało się masowo wyciągnąć rodaków do sal i ogródków. Rynek w międzyczasie przeszedł zmianę pod wpływem mobilności – restauracje oferują dania zamawiane przez telefon i www. Ale prawdziwa rewolucja dzieje się teraz – pojawił się nowy element w układzie „restauracja – klient”. To pośrednik o funkcji znającego się na rzeczy, wręcz konesera. Czyli – portal oferujący dania nie z jednej restauracji, a – wielu w okolicy. Podający pod nos potrawy kuchni świata, nie zapominając o lokalnej. Który oferuje kody rabatowe i utrzymuje jakość usługi. – komentuje Marta Czarnecka Dyrektor Marketingu Pyszne.pl.
Krajowy rynek e-food wycenia się na 200 mln złotych rocznie, z perspektywą kilkukrotnego wzrostu w ciągu kilku kolejnych lat. Prorozwojowi restauratorzy dołączają do sieci, dzięki czemu Pyszne.pl notuje 150% wzrost już kolejny rok. „W planach mamy 5 tysięcy punktów na koniec 2015 roku – deklaruje Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl - Rozmachu dodaje nam fakt, że należymy do międzynarodowej grupy Takeaway.com, obecnej w 10 krajach Europy. Liczba zamówień jedzenia przez Internet na poziomie Grupy wynosi ponad 2mln miesięcznie. Takeaway.com rośnie 50% miesięcznie”.
Polska spółka aktywnie więc rozwija się, podążając za globalnymi trendami sieciowych innowacji i e-biznesu, które w takich obszarach jak transport i noclegi przeorały stary porządek ekonomii. Jedzeniowa rewolucja, która ma swoje źródło także w ekspansywnej polityce promocyjnej Pyszne.pl powoduje, że portal ten umacnia się jako największa, najbardziej różnorodna i sprawdzona internetowa karta dań z tysięcy krajowych restauracji. Kto będzie miał siłę oprzeć się pokusie pierwszego zamówienia i kolejnych? Praktyka e-food pokazuje bowiem, że ci, którzy przetestowali dostęp do internetowego stołu nie przestają go chwalić i coraz częściej przy nim zasiadają.
___________
* Dane Pyszne.pl 2015
Nadesłał:
Centrum Prasowe Lensomai Communication
|