Z wizytą u Jam Kolektyw


Z wizytą u Jam Kolektyw
2022-03-15
Marszałkowska Dzielnica Mieszkaniowa projektu Józefa Sigalina i Stanisława Jankowskiego, powstała w Śródmieściu Warszawy w latach 1950-1952. Dla Joli Skóry i Anny Olgi Chmielewskiej z JAM KOLEKTYW to część stolicy o szczególnym, sentymentalnym znaczeniu, dlatego ich studio projektowe powstało tutaj.

Marszałkowska Dzielnica Mieszkaniowa projektu Józefa Sigalina i Stanisława Jankowskiego, powstała w Śródmieściu Warszawy w latach 1950-1952. Dla Joli Skóry i Anny Olgi Chmielewskiej z JAM KOLEKTYW to część stolicy o szczególnym, sentymentalnym znaczeniu, dlatego ich studio projektowe powstało właśnie tutaj. Pragnąc zachować autorski, osobisty charakter miejsca, same zaprojektowały jego przestrzeń. Duet, ceniony za wyjątkowe projekty wnętrz i autorski język sesji zdjęciowych, pracuje teraz nad wdrożeniem do produkcji swej długo wyczekiwanej, pierwszej kolekcji mebli, z wykorzystaniem spieku kwarcowego Dekton.

Anna Olga Chmielewska i Jola Skóra, prowadzące agencję JAM KOLEKTYW, są doskonale znane na naszej scenie projektowej. Specjalizują się w kompleksowych realizacjach, począwszy od projektowania wnętrz, fotografii, scenografii i stylizacji, na wzornictwie i koncepcjach kreatywnych skończywszy. Ich warszawska pracownia ma przede wszystkim inspirować odwiedzających, dlatego wewnątrz znajdziemy marki, których produkty oraz podejście do zrównoważonego projektowania są szczególnie bliskie Ani i Joli. Po wejściu do pracowni uwagę zwraca duży, blisko 2-metrowy stół, w odcieniach bieli i szarości, który osadzono na konstrukcji białych, stalowych nóg. Blat Cosentino ze spieku kwarcowego Dekton Liquid Sky nadaje charakteru temu unikalnemu meblowi. Stół służy przede wszystkim do odbywających się w pracowni spotkań, kameralnych warsztatów i eventów oraz prezentacji nowych produktów. To także pierwszy element kolekcji, która wkrótce pojawi się w sprzedaży.

Neutralne tło

Serce pracowni stanowi pokój łączący w sobie funkcje salonu i domowego biura. Przed sofą Lua marki Noti stanęły dwa stoliki kawowe. Jeden z nich stanowi kolejną część autorskiej kolekcji mebli Jam Kolektyw, drugi to model Muse marki Noti. Swoje miejsce znalazła tu także tapicerowana pufa autorstwa Krzysztofa Milewskiego - taty Anny Olgi Chmielewskiej, będąca prototypem z lat 70'. W pokoju projektowym dominują stonowane, neutralne kolory. Biurowe fotele vintage to projekt Lievore Altherr Molina, stworzone dla marki Arper. Nad stołem wiszą minimalistyczne lampy wykonane według autorskiego projektu twórczyń Jam Kolektyw. Dekorację ścian stanowi wpisująca się w kolorystykę pracowni fotografia autorstwa Joli Skóry z serii „Rudzielce" oraz zegar przywieziony z belgijskiego targu. Klimatyczna kuchnia z prostą, elegancką zabudową wykonaną na zamówienie, stanowi znakomite tło dla aranżacyjnych sesji zdjęciowych. Drewniane meble kuchenne, złote mosiężne detale oraz kamienna struktura blatu, wykonanego z okładziny Silestone Cosentino kontrastują z nieidealną tkanką architektoniczną, którą projektantki zdecydowały się zachować.

Nowa kolekcja mebli

Poza codzienną pracą, wypełnioną sesjami i zapadającymi w pamięć projektami wnętrz, Jam Kolektyw postanowił stworzyć autorską kolekcję mebli z wykorzystaniem stali, drewna oraz spieku kwarcowego Dekton w odcieniu Liquid Sky. Dwa modele stołów, stoliki kawowe oraz konsola tworzą kolekcję, w której główną rolę odgrywa spiek kwarcowy Cosentino. „Od dawna uwielbiamy marbling, czyli technikę, w której farby nanoszone na powierzchnię wody tworzą obraz, który następnie w formie jednorazowej odbitki przeniesiony zostaje na papier. Wzór proponowany przez markę Cosentino jest nawiązaniem do tej techniki, jednak został utrwalony na materiale nieporównywalnie trwalszym. Dekton Liquid Sky skradł nasze serca od razu." - wyjaśniają projektantki. „Pokochałyśmy go za to, że nie udaje tego czym nie jest, nie imituje kamienia naturalnego, ale jest jego artystyczną, autorską interpretacją".

Część kolekcji, powstałej z materiałów Cosentino, stanowią dwa stoliki kawowe i konsola osadzone na subtelnym, lekkim metalowym stelażu. Forma stolików pozwala na dopasowanie ich aranżacji w przestrzeni - mogą być wykorzystane jako pojedyncze elementy wystroju, doskonale wyglądają też zestawione razem. Niezależnie od wybranego wariantu pasują do różnych przestrzeni. „Od jakiegoś czasu poszukiwałyśmy odpowiednich form mebli, które sprawdzą się we wnętrzach o różnej stylistyce - od klasycznych po autorskie, eklektyczne. Nie udało nam się znaleźć wymarzonych rozwiązań, więc postanowiłyśmy je zaprojektować. Tak powstała kolekcja, która z czasem będzie się powiększała o kolejne elementy. Obecnie szukamy do współpracy polskiej firmy, posiadającej odpowiednie zaplecze do wykonywania naszych mebli. Mamy nadzieję, że wkrótce ta kolekcja mebli pojawi się w sprzedaży." - podsumowują projektantki.

Więcej na: www.cosentino.com

***

Grupa Cosentino to rodzinna firma o zasięgu globalnym, która wytwarza wysokiej jakości, innowacyjne powierzchnie dla branży architektury i projektowania wnętrz oraz zajmuje się ich dystrybucją.  

Dzięki współpracy z klientami i partnerami ta wiodąca spółka wymyśla i przewiduje nowatorskie rozwiązania, które podnoszą jakość życia ludzi i stanowią dla nich inspirację. Jest to możliwe dzięki pionierskim markom, liderom w swoich segmentach rynkowych, takim jak Silestone®, Dekton® i Sensa by Cosentino®. Są to zaawansowane technologicznie powierzchnie, które pozwalają tworzyć unikatowe przestrzenie i projekty w domach oraz w przestrzeni publicznej. 

Swój rozwój Grupa opiera na międzynarodowej ekspansji, innowacyjnym programie badawczo-rozwojowym, poszanowaniu środowiska naturalnego i zasad zrównoważonego rozwoju, trwałym zaangażowaniu we wspieranie lokalnych społeczności, a także na szkoleniach, respektowaniu prawa do równości oraz bezpieczeństwie zatrudnienia. 

Produkty i marki Cosentino są dystrybuowane w ponad 110 krajach, a ich sprzedażą Grupa zarządza ze swojej centrali w Almerii (Hiszpania). Obecnie Cosentino działa w ponad 40 krajach, a własne aktywa ma w 30 z nich. Grupa dysponuje 8 fabrykami (z tego 7 w Almerii (Hiszpania) i 1 w Brazylii) oraz 1 inteligentną platformą logistyczną w Hiszpanii, a także ponad 140 jednostkami handlowymi i biznesowymi na całym świecie. Ponad 90% skonsolidowanego obrotu Grupy Cosentino pochodzi z rynków międzynarodowych, co wg forum dla wiodących marek w Hiszpanii (Leading Brands of Spain Forum - FMRE, wyd. 2018) czyni Cosentino najbardziej umiędzynarodowioną spółką w Hiszpanii. 

Nadesłał:

OKK!

Wasze komentarze (0):


Twój podpis:
System komentarzy dostarcza serwis eGadki.pl